کتونی

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

به گزارش  همشهری آنلاین، هر چند مقامات سپاهی کشور به نعوظ شخصی حساب مالی در کشورهای مختلف بویژه اروپا و امریکا ندارند اما رفع این ممنوعیت ها برای تعاملات رسمی نظامی سرزمین بویژه در قراردادهای لشکری بسیار مؤثر خواهد بود.

بر این اساس، تحریم افراد دامن از ۲۷ مهرماه عاقبت یافته است:

مرتضی بهمنیار، احمد وحید دستجردی، رضاقلی اسماعیلی، محمدمهدی نژادنوری، یحیی رحیم صفوی، حسین سلامی (سلیمی)، فریدون عباسی دوانی، علی اکبر احمدیان، احمد درخشنده، محسن فخریزاده مهابادی، محمد حجازی، محسن حجتی، مهرداد اخلاقی کتابچی، ناصر ملکی، مرتضی رضایی، مرتضی صفری، محمدرضا زاهدی، محمدباقر ذوالقدر، محمد اسلامی، محمدرضا نقدی، مجلل آقاجانی و علی اکبر طباطبایی.

نام شهید حاج قاسم سلیمانی تیمار در این لیست قرار داشت.
اپل سه شنبه ی گذشته رویداد رونمایی گوشی های سری آیفون ۱۲یعنی Hi, Speed را برگزار کرد تا با چهار گوشی هوشمند متاخر که همگی توانایی اتصال به شبکه ی 5G دارند و از اولین تراشه ی پنج نانومتری دنیا استعمال می کنند آشنا شویم. اپل سابقه ی اتخاذ غرض های مناقشه برانگیز را در قبال گوشی های سری آیفون دارد و در عادات Hi, Speed جزئیات جدیدترین غرض مناقشه برانگیز اپل اعلام شد.

همان طور که چند ماه پیش شایع شده بود، اپل گفت منظور ندارد گوشی های سری آیفون ۱۲ را با شارژر و هدفون سیمی ایرپادز (EarPods) تو جعبه عرضه درنگ. کسانی که شارژر ندارند بخاطر شارژ کردن محصول باید ۲۰ دلار اضافه بپردازند و شارژر ۲۰ وات USB-C جدید را تدارک کنند. زمان اضافی از رسوم اپل نگذشته بود که خبردار شدیم شارژر و هدفون از مجری ی آیفون ۱۱ و آیفون XR و آیفون SE نسل دوم که همچنان به سودا می رسند نیز حذف شده است. 

سامسونگ در پست جدیدی درون فیسبوک، بوسیله رخ غیر یمین اپل را به پندار حذف شارژر از صندوق ی گوشی آیفون ۱۲ تمسخر کرد است. تو دنباله می توانید اسکرین شات پست متتشرشده توسط سامسونگ را مشاهده کنید. تو توضیحات پست دامن آمده است: «البته که گلکسی شما، چیزی که بوسیله دنبالش می گردید به شما ارائه می دهد؛ از سهل ترین چیزها نظیر شارژر خمود تا بهترین دوربین و باتری و عملکرد پردازشی و حافظه و حتی نمایشگر ۱۲۰ هرتز، همگی در یک گوشی هوشمند.»



اقدام سامسونگ بخاطر استهزا اپل، اتفاقی بیش جالب است؛ خصوصا با درنظرگرفتن این ذات که سامسونگ امتحان ی ایفا این طور کاری را دارد و درنهایت دیدیم مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش که سامسونگ ادا داد با نتیجه ی معکوس همراه بود. اپل سال ها قبل تو تصمیمی جنجال آفرین اطلاع دادن کرد جک ۳٫۵ میلی متی هدفون را از گوشی آیفون ۷ حذف می کند. داخل پی این اتفاق مشارکت های مختلف ازجمله سامسونگ مقدمه به مسخره اپل کردند؛ اما زمان خیلی یدکی نگذشته وجود که سامسونگ و شرکت های دیگر نیز در خوش نویسی اپل دامنه برداشتند. سامسونگ نخستین کود در گوشی های سریگلکسی نوت ۱۰ از حذف جک هدفون اطلاع عدل. مقاله های مرتبط:استراتژی نادرست سامسونگ درون آگهی تبلیغاتی جدید علیه اپلسامسونگ تبلیغات تمسخرآمیز خود درباره اپل را حذف می کند

ویدئوهایی که سامسونگ بخاطر تمسخر نبودن جک هدفون در آیفون های اپل منتشر کرده بود، مدتی پس ازآن حذف شدند؛ بااین حال قبل از حذف شدن ویدئوها، کاربران آن ها را دانلود و سپس مجددا در پلتفرم های مختلف آپلود کردند (یکی از ویدئوها را می توانید درصفحه ی آپارات زومیت ببینید).

این موضوع باعث شده است کاربران از خود بپرسند چقدر طول می کشد تا سامسونگ نیز اقدامی مشابه اپل اجرا دهد و شارژر و هدفون را جعبه ی گوشی های سری گلکسی حذف کند. پیاده شدن اساس یقین ای که تیرماه امسال منتشر شد، حدس حذف شارژر از جعبه ی گلکسی S30 بود دارد؛ اما با توجه به اقدام اخیر سامسونگ، خاطر نمی کنیم حذف شارژر به این زودی اتفاق بیافتد. 



سامسونگ تنها شرکتی نیست که اپل را بوسیله دلیل حذف شارژر از جعبه ی آیفون ها سخریه کرده است. شیائومی اقدام مشابهی درون توییتر انجام داده که اسکرین شات ویدئوی تک مناقشه در پشته متناسب مشاهده است. شیائومی درون توضیحات پست توییتر خویشتن نوشت: «ناراحت نباشید. ما هیچگاه چیز از صندوق یمی ۱۰ تی پرو حذف نکردیم.» مطرح شدن ادعای «حذف نشدن هیچ چیز از قوطی ی گوشی» توسط شیائومی، بخشی عجیب است؛ در مدت انبازی چینی سال ها است که در جعبه ی گوشی های خود هدفون صبر نمی دهد. اکثر تحلیلگران می گویند شیائومی برای فراغت ندادن هدفون در مجری ی گوشی، انگیزه ی مالی دارد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره ی اقدام سامسونگ و شیائومی دارید؟ به دید شما این دو شرکت اقدامی مشابه اپل ادا می دهند؟بیشتر بخوانید:برضد اخبار اپل ، پلتفرم های استریم چروک رویداد Hi, Speed را پخش نکردندیک افشاگر مورد اعتماد: اپل ۲۷ آبان رویداد دیگری برگزار می کندمشخصات سخت افزاری ال جی K92 داخل کنسول گوگل پلی فاش شداپل احتمالا از معامله آیفون ۱۲ سود کمتری نسبت بوسیله قبل کسب می کندردمی K30S شیائومی درواقع نسخه ای از می 10T با تغییر نام تجاری خواهد بود
اپل یکی از همدستی های محبوب دنیای فناوری است که سالانه تعداد بسیار زیادی از محصولات خود را برای کاربرانش ارسال می کند. تا کنون، این باهم اتحاد کردن به طور مستقیم دستگاه های هوشمندش را از گره خواه انبارهای محلی ارسال می کرد؛ اما براساس جدیدترین شناسایی منتشر شده درون فضای مجازی، قرار است این مسئله تغییر بطی ء.

گفته می شود اپل تو سیاست تجاری جدید خود منظور دارد از فروشگاه های اپل به نشانی مکانی بخاطر ارسال محصولات این شرکت به خریداران استفاده درنگ. با این روش، دیگر لازم حلق برای رساندن دشت به دست خریدار از محصولات موجود درون چروک یا انبارهای محلی مصرف کرد. با این کار، اپل می تواند زمان ارسال محصولات را نیز به حداقل برساند و بدین ترتیب، مشتریان خود را بیش از گذشته شادمان نگه دارد. اپل بخاطر تحویل پند ها با FedEx و UPS همکاری جدیدی آغاز کرده است و تمایل می جوی بیشتر محصولات تو همان روزی به دست خریدار برسند که پند داده می شوند.مقاله های مرتبط:چگونه تشخیص دهیم پردازنده A9 آیفون 6 اس ما ساخت سامسونگ است خواه TSMC ؟اپل یک کمپانی را به اندیشه روبرو کردن محصولات این شرکت، 50 میلیون دلار جریمه کرد

به رویت می رسد کاربران از دگرگونی اخیر اپل خوشحال خواهند شد؛ زیرا اکنون باید کمتر منتظر الحاق ثمر مدنظر خود بمانند. بر اساس مطالب منتشر شده در خبرگزاری Bloomberg، اپل از ۳۰۰ فروشگاه موجود در ایالات متحده ی آمریکا و کانادا برای ارسال محصولات خود بوسیله خریدارانی استعمال می نرم که درون بور ی ۱۶۰ کیلومتری هستند.

به رویت می رسد این باهم اتحاد کردن کار خود را تو این اساس آغاز کرده است و اکنون، چند فروشگاه از اوایل سال ساری به این کار مشغول هستند. بااین حال، فروشگاه ها استراحت است هفته ی سپس مرحله ی بعد اینده اعمال این تغییرات و عرضه ی وسیع ی محصولات این مشارکت را دقیقا قبل رونمایی آیفون جدید ایفا دهند.

سیستم فروش اپل پس از تفریق آدرس مشتری، میوه را از نزدیک ترین فروشگاه برای او ارسال می درنگ

برابر گفته ی بلومبرگ، ضابطه ی ارسال محصول اپل درواقع با تغییر تویی روبه رو شده است؛ بنابراین، مشتریان نمی توانند فروشگاهی را انتخاب کنند که ثمر مدنظر آن ها از آنجا ارسال می رسد. جهیز فروش اپل با تفریق آدرسی که خریدار وارد کرده، از نزدیک ترین فروشگاه میوه مدنظرش را ارسال می کند.

به طور کلی، این تغییری مثبت است که باعث می شود محصولات این شرکت، بوسیله ویژه آیفون جدید اپل، سریع تیز از همیشه بخاطر مشتریان پیک شود. شیوع ویروس کرونا باعث شده است که مراجعه ی حضوری به فروشگاه های اپل بسیار کمتر از گذشته شود و این سیاق می تواند رونقی دوباره به این مکان ها بدهد.

حالا تنها یک هفته تا رونمایی آیفون ۱۲ باقی مانده است و مطمئنا افراد بسیاری می خواهند این دستگاه را بخرند. جهیز جدید فروش اپل می تواند به این باهم اتحاد کردن کمک کند تا سریع تر فرایند نمایش ی دشت جدید خود را ادا دهد. این امر برای اپل توجیه اقتصادی همچنین دارد؛ زیرا زمان حال هزینه ارسال محصولات کاهش پیدا کرده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی شیوه ی جدید ارسال محصولات اپل به مشتریان چیست؟ چرا این همکاری سریع مرطوب این کار را ادا نداده بود؟بیشتر بخوانید:مدیر سابق اپ استور: اپل از قوانین شبیه سلاح علیه رقبا استعمال می کندآیا اپل هوم پاد مینی 2 را شناساندن می کند؟xCloud بالاخره برای iOS بی قراری عرضه می شودچرا استعداد پایش اکسیژن خون اپل واچ سری 6 به تأییدیه FDA نیاز ندارد؟تعداد کارمندان دورکار دائمی مایکروسافت تکثیر معین می کند
AآنGHAROOOON نعوظ که گزارش های اخیر می گویند پس از ۱۶ سال، نیکون سرانجام تولید دوربین محبوب اف ۶ (Nikon F6) را برای همیشه ایستا کرده است. F6 آخرین دوربین پرچم دار SLR نیکون پیش از مهاجرت به دوربین های دیجیتالی حیات. گزارش ها نیز از اسکان تولید دوربین DSLRنیکون D5 و فلاش SB-300 و چند لنز قدیمی معارفه می دهند.

منبع پا بر جا گزارش وب سایت شناخته شده ی نیکون رومرز است؛ این خبرگزاری می گوید اطلاعات مربوط به توقف تولید محصولات یادشده را از یکی از فروشنده های نیکون تو آلمان دریافت کرده. این فروشنده و دیگر فروشنده های مهیا داخل اروپا اخیرا نامه ی جدیدی از نیکون گرفتن کرده اند. ظاهرا در این نامه بوسیله اسکان تولید چند ثمر رمز و گفته شده که امکان سفارش آن ها بود ندارد؛ این محصولات شامل موارد زیر هستند: Nikon F6Nikon D5Nikon SB-300NIKKOR AI-S S 50mm/f.1 2NIKKOR 24mm/f.2



8 با درنظرگرفتن عرضه ی نیکون D6 به بازار، فرود امدن D5 به پایان حرکت دورانی ی عمر اش قانون دان به نظر می. رسد بوسیله علاوه توقف تولید لنزها و فلاش قدیمی نیکون در شرایط فعلی به هیچ اسکناس دور از صدای زیر مردانه. نبود نیکون در سعی است فرایند تولید محصولاتش را میسر خیس یواش و فداکار هزینه ها را کاهش.

دهد با همه ی این ها نمی شد پایان تولید F6 را پیش دماغ کرد؛ زیرا که نیکون سال ها بوسیله فروش این دوربین ادامه داده. وجود تا چند وقت پیش، درفش دار SLR موردبحث با ارزش ۲٬۶۰۰ دلار بوسیله بیع می. رسید در زمان تصنیف شدن این مقاله «عبارت تکمیل» موجودی در صفحه ی بیع دوربین نیکون F6 در فروشگاه های آنلاین به چشم می. 

خورد در معلول سرایت گزارش رسانه ی نیکون رومرز، خبرنگاران بخاطر کسب جزئیات بیشتر با نیکون ارتباط مستقر کردند اما این شریک شدن فعلا ترجیح داده است درخواست خبرنگاران را بی پاسخ. 

بگذارد دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی این اطلاع چیست؟بیشتر:بخوانید پاناسونیک امید ندارد توجه کاربران MFT المپوس بوسیله محصولاتش جلب شود۵ گام برای استفاده از تنظیمات دستی در عکاسی با دوربیندوربین زایس ZX1 با حافظه SSD و سیستم عامل اندروید، ۶ هزار دلار ارزش داردنگاهی به تایم لپس های میکروسکوپی برگزیده درون هم چشمی «های دنیای کوچک، داخل» حرکت نیکوننگاهی به آثار برگزیده مسابقات فوتومیکروگرافی نیکون در سال (۲۰۱۹ مدخل)
بوسیله گزارش همشهری آنلاین، بعضی ها با اینکه خواستار پیتزا هستند اما به تامل بالا بودن روغن خونشان، آن را از رژیم غذایی شان به کل حذف کرده اند، در حالی که پیتزا را با پنیر فتا هم می شود پخت. درست است که مزه آن با پیتزاهای متداول اختلاف می کند، اما خوش طعم است، به خصوص که همراه با پنیر از سبزیجات دلگشا عطر حزن در آن استفاده شده باشد.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه دیو مخلوط در ساختمانی | راز کپک نزدن شور خانگی

طرز تهیه سرکه سیب خانگی | نکات مهم معتمد کردن این معجون لاغری

روش تمهید سس خردل خانگی | با دو روش میسر در خانه سس خردل ثابت قدم کنید مواد لازم (بخاطر ۶ نفر)

۳۵۰ گرم پنیر فتا
۲ حب سیر تکاملی
نصف قاشق مرباخوری  فلفل قزل
کمی تخم گشنیز
یک عدد برگ بو
کمی پونه خواه آویشن
یک قاشق غذاخوری چربی زوج
به تعداد لازم نان تست 
چند عدد که سیاه
یک عدد فلفل دلمه رنگی بینش شده
چند شاخه جعفری



بیشتر بخوانید:

طرز تهیه آبگوشت بادمجان | یک غذای متفاوت و خوشمزه مخصوص روز جمعه

طرز تهیه میرزا قاسمی | فوت وفن خوشمزه برنده شدن این غذای گیلانی

روش تدارک سالاد اندونزی | یک پیش غذای ضد سرطان و خوشمزه

طرز تدارک خورش کرفس | با این دستور پخت طرفدار این خوردنی می شوید  اسلوب تهیه

► بار مقدمه

پنیر فتا را بوسیله قطعات ریز معرفت کرده خواه رنده کنید. سیر تکاملی را غشا بگیرید و با شمشیر به رخ ورقه ورقه درآورید. پیازچه ها را هم ریز خرد کنید. 

► مرحله دوم

کاسه ای آماده کنید و پنیر، پیازچه، نیمی از روغن زیتون، سفر ورقه صفحه شده، پونه خواه آویشن، فلفل قرمز، برگ عطر و تخم گشنیز را تو آن بریزید و خوب با هم ممزوج کنید. 

► مرحله سوم

هسته که ها را جدا کرده و آنها را حزن خرد کنید. فلفل دلمه ای ها را هم ریز علم کنید. یادتان باشد دانه داخل فلفل دلمه ای را خارج کنید. فلفل دلمه ای و چوب بست دانش شده را اندوه به بقیه مواد داخل کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید. 

► مرحله چهارم

تابه ای آماده کنید و روی اجاق بگذارید. کف تابه را به مایه قلم مو با باقیمانده روغن زیتون چرب کنید. هرکدام از تست ها را کف تابه بچینید و با ملاقه غذاخوری مخلوط پنیری را روی هرکدام از نان ها بریزید. در تابه را بگذارید تا پنیر قدری آب شود. سپس از چند دقیقه پیتزاها را سرو کنید.

عین: آشپزی مثبت؛ ویستا
شاید زمانی که اجداد ما انسان های کنونی و نئاندرتال مشغول اختلاط نژادی در عصر عقل بودند، هیچ وقت فکرش را حزن نمی کردند که خراج ی این تبادل نژادی هزاران سال سپس علت اجل صدها هزاره نفر از فرزندانشان شود. اما به گفته ی پژوهشگران، این آمیزش نژادی نقش مهمی درون مرگ ومیرهای کنونی شاگرد از بیماری کرونا (کووید-۱۹) داشته است.

پژوهشگران روز گذشته گزارش دادند، ژن هایی که از اجداد نئاندرتال به ما انسان های کنونی بوسیله ارث رسیده اند، ممکن است در موارد موکد بلای ناگهانی کرونا نقش مهمی داشته باشند. پژوهشگران درون این پژوهش رشته ای از دی ان ای که با برخی موارد قطعی کرونا مرتبط است را بررسی کرده و آن را با ترادف های ژنی مردمان اروپا و آسیایی که دارای اجداد نئاندرتال هستند مقایسه کردند. این ژن ها روی کروموزوم ۳ یافت می شود و پژوهشگران تغییرات خاصی در این ترادف را با کار بزرگ ابتلا به موارد شدید بلای ناگهانی کرونا مرتبط می دانند.

سوانته پابو و هوگو زبرگ، پژوهشگران آلمانی و سوئدی در مقاله ی خویشتن که تو ارگان علمی «نیچر» منتشر شده، نوشتند:ما (در این پژوهش) علامت داده ایم که خطر (ابتلای قطعی) با بخشی از ژنوم که از نئاندرتال ها به ارث رسا مرتبط است. تقریبا نیمی از اهل جنوب آسیا و حدود ۱۶ درصد از بومی امروزی اروپا حامل این ژن هستند.

این ژن با آمیزش میان انسان های مدرن و نئاندرتال ها که ۶۰ هزار قبل انجام گرفته بوسیله ما به ارث روان است. به این نظم کسانی که امروز این ژن را بوسیله ارث اسیر اند، تا ۳ موافق خطر ابتلای بیشتری به ویروس کرونا دارند. نیز این افراد به ظن بالا، باتوجه به وخامت بیماری، بوسیله مایه تنفس مصنوعی نیاز برملا می کنند.

پابو و زبرگ ژن های مشابهی را در دی ان ای استخوان بندی نئاندرتال ۵۰ هزار ساله ای که در کرواسی کشف شده یافته اند. آن ها همچنین شواهد مشابهی را از اسکلت های یافت شده داخل سیبری بوسیله دست آمده اند. پژوهش ها قبلا نشان داده اند که انسان های مدرن ده ها هزار سال قبل با نئاندرتال ها و گونه ی دیگری از انسان های مقدماتی موسوم به دنیسوواها آمیزش داشته اند. اکنون به انعام دانسته می شود که حدود ۲ درصد از دی ان ای مردمانی با تبار اروپایی و آسیایی را می نبوغ بوسیله نئاندرتال ها نسبت داد.

هوگو زبرگ از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم، سوئد در این ارتباط به گاردین گفت:وقتی بیدار این موضوع شدم، تقریبا از صندلی ام بوسیله زمین افتادم، زیرا این مدخل از دی ان ای دقیقا مشابه ژنوم نئاندرتال حیات.  

زبرگ و همکارش، سوانته پابو، مدیر مرکز انسان شناسی تکاملی مؤسسه ماکس پلانک آلمان داخل لایپزیگ، گمان می کنند که دلیل باقی ماندن ژن های نئاندرتال در انسان های کنونی، مزیت آن برای مقابله با سایر عفونت ها بوده باشد. ولی تنها حالا که ما انسان ها با عفونتی متاخر مواجه می شویم، عواقب منفی آن بر ما آشکار شده است.

مقاله های مرتبط:۹ ذات جالب و باورنکردنی در مورد نئاندرتال هابر آخرین نئاندرتال ها چه گذشت؟

بااین حال، همچنان محسوس نیست که چگونه این ژن ها می تواند سبب وخیم تر شدن شرایط موارد بلای ناگهانی کرونا شود؛ یکی از این ژن ها درون پاسخ دستگاه ایمنی بدن نقش داشته و ژن دیگر نیز با مکانیسمی که ویروس بخاطر حمله به سلول های بدن بوسیله فرمان می برد ارتباط دارد. زبرگ در این رابطه گفت: در تکاپو هستیم تا مشخص کنیم کدام ژن عامل حقیقی است خواه اینکه شاید چندین عامل اصلی وجود داشته باشد، به هر حال، درحال حاضر نمی دانیم که کدام ژن در موارد کووید-۱۹ نقش اصلی را ادا می کند.

به نقل از مقاله ای که این دو منتشر کرده اند، خوشه ژن های روی کروموزوم ۳ معمولا در بنگلادش یافت می شود. جایی که ۶۴ درصد از مردم حداقل حامل یک نسخه از این توالی دی ان ای هستند. پابو تو این بستگی گفت:این ژن ها به خوبی نئاندرتال ها را در برابر فداکار دیگر از بیماری های عفونی که امروزه دیگر از بین رفته اند محافظت می کرده اند. اکنون، وقتی با ویروس کرونا ویروس مواجه شدیم، این ژن های نئاندرتال پیامدهای ناگواری برای ما بوسیله وهله آورده اند.

برآورد تقریبی پژوهشگران این است که ژن به جای الباقی از نئاندرتال ها موجب مرگ ۱۰۰ هزار نفر بیشتر بر اثر مصیبت کرونا شده است. بااین حال باید بگوییم که نئاندرتال ها ژن های سودمند اضافی را همچنین برای مردم های کنونی باقی گذاشته اند. برخی از این ژن ها موجب اضافه حساسیت مردم به درد شده و برخی همچنین ریسک سقط جنین را کاهش داده اند. زبرگ نیز با اشاره بوسیله این موضوع تصریح کرد که «فداکار از آن (ژن ها) سودمند بوده و فداکار همچنین مضر. این موضوع به مثابه ی یک شمشیر دو لبه بوده است.»

ولی مارک ماسلین، استاد کالج دانشگاهی لندن و نویسنده تاریخچه «مهاد بشریت» که تو آن بوسیله کتاب ی تکاملی انسان پرداخته، آژیر انصاف که نباید نتایج این استیناف موجب ساده سازی بیش از حد علل و تأثیرات همه گیری کرونا شود. او تو این رابطه بوسیله گاردین گفت:کووید ۱۹ یک مصیبت مرموز است و شدت آن نیز به سن و سال، جنسیت، نژاد، چاقی، وضعیت سلامتی و دوز ویروس و سایر موارد مرتبط است. این مقاله، ژنی که از نئاندرتال ها به ارث رسیده را با کار بزرگ ابتلای جدی و عوارض شدیدتر شاگرد از بیماری کرونا مرتبط می داند. اما با بسط بیماری کرونا تو سرتاسر دنیا مشخص شده که این مصیبت روی جمعیت های مختلف پی می گذارد و مشخصا بسیاری این افراد فاقد هرگونه ژن نئاندرتالی هستند. باید جلوی ساده سازی علل و تأثیرات بیماری کرونا را بگیریم، چرا که نحوه ی واکنش بی تا بوسیله این بلای ناگهانی درون مناسبت با آن و سپس پاسخ دستگاه امان بدن خلاصه می شود که بسیاری از عوامل محیطی، بهداشتی و ژنتیکی در آن نقش دارند.بیشتر بخوانید:۱۱ ماجرای واقعی که از فیلم های هالیوودی غم هولناک ترند! (مقدر شدن اول)ناخوش برلین، اولین شخص نجات یافته از ایدز بر پی عطارد درگذشتگربه ها می توانند ویروس کرونا را به یکدیگر منتقل کنندچگونه صدای کلمات را در ذهن خود می شنویم؟رئیس جمهور: ایران آمادگی دارد بخاطر تولید واکسن کرونا با چین همدستی کند
ASGHARشایعاتOOON موجود در فضای مجازی مدال دادند که سامسونگ مدتی است روی گوشیتاشو جدیدی به نام W21 امر می کند. گوشی سامسونگ W21 به لطف مودم 5G، از دوده جدید فناوری ارتباطات برخوردار است و رسیده توانسته با شماره استاندارد W2021 گواهی 3C را ستاندن بطی ء. این طور موضوعی داخل فهرست ارائه شده از وب سایت 3C تأیید شده است و علاوه بر وجود گوشی هوشمندی به نام W21 سامسونگ، از نزدیک بودن زمان عرضه ی آن به بازار معارفه می دهد.

با اینکه به لطف مفروضات منتشرشده می دانیم بوسیله زودی گوشی هوشمند تاشو جدیدی از سامسونگ رونمایی خواهد شد، اطلاعات بیش بخشی درباره ی شاداب افزار و نقشه کشی ظاهری اش می دانیم. بااین حال، در وب سایت 3C تذکر شده است که گوشی تاشو W21 نمونه 5G سامسونگ از حالت شارژ ۱۵ واتی برخوردار است و در درون جعبه همچنین شارژر ۲۵ واتی استراحت خواهد داشت. گوشی هوشمند W21 علاوه بر پشتیبانی از فناوری ارتباطات 5G، از Wi-Fi 6 پشتیبانی می کند.

متأسفانه معلومات بیشتری از گوشی تاشو متاخر سامسونگ دراختیار نداریم؛ ولی گفته می شود که سامسونگ در محصول جدیدش از تراشه ی اسنپدراگون ۸۶۵ و صفحه نمایش Infinity-O O استفاده و حفره ای در بالای صفحه نمایش برای قراردادن دوربین سلفی تعبیه خواهد.کرد مقاله های:مرتبط احتمال پشتیبانی گلکسی اس ۳۰ سامسونگ از فناوری شارژ ۶۵ واتآپدیت جدید سری گلکسی اس 20 با تمرکز روی گشایش عملکرد دوربین منتشر

شد درحال حاضر، سامسونگ محصولاتی با طراحی تاشو داخل میدان دارد که می استعداد به گلکسی زد فولد ۲ رمز کرد؛ اما دورازذهن است که W21 در رده ی قیمتی مشابه با زد فولد ۲ بوسیله بازار عرضه. شود به نظر می رسد همدستی اکراه ای داخل حال آماده سازی محصولی بخاطر طیف دیگری از کاربران گوشی های تاشو با بودجه ی کمتر. است درهرصورت باید تا انتشار اطلاعات بیشتر صبر.

کرد متأسفانه زمان باریک بین رونمایی و نمایش ی سامسونگ W21 بی پرده نشده است؛ اما کسب مجوز 3C نشان می دهد که سامسونگ دشت را تا جایی توسعه داده است که حداقل امکان ارائه ی مدل ی آزمایشی آن برای دریافت مجوز 3C وجود داشته.باشد بیشتر:بخوانید حالت تاریک یواش افزارهای داکس، شیتس و اسلایدز گوگل همچنین به iOS رسیدنوت ۲۰ اولترا با عبور از آیفون 11 پرو مکس، نیکوترین گوشی از نگاه کانسومر ریپورتس شدHMD گلوبال برنامه گستردن آپدیت اندروید 11 برای گوشی های برند نوکیا را منتشر کردآیفون 12 احتمالاً ظرف دو هفته ی آینده به مشت توزیع کنندگان خواهد رسیدوان پلاس 8T نسخه پرو نخواهد
شرکت کانترپویت که در بنیاد ارائه گزارش های مالی مرتبط با راسته گجت های هوشمند فعالیت دارد، آمار جالبی از فروش گوشی های هوشمند تو هفته اول ماه سپتامبر ارائه داده که مختص به بازار ایالات متحده می شود. درواقع آمار به ۱۰ گوشی پرفروش در بازه زمانی ۳۱ آگوست (۱۰ شهریور) تا ۵ سپتامبر (۱۵ شهریور) رمز می نرم که شامل معلومات جالبی است.

تو جدول ارائه شده متاسفانه عزب به گوشی های پرفروش اشاره شده و گزارش دقیقی از تعداد وسیله های فروخته شده وجود ندارد. با این حال، می توان مشاهده کرد که سه گوشی هوشمند قرارگرفته در صدر جدول را محصولات اپل تشکیل می دهند. درواقع رله اول تا ثالث بوسیله آیفون ۱۱،آیفون ۱۱ پرو مکس و آیفون SE مدل ۲۰۲۰ تعلق گرفته است و تو جایگاه چهارم همچنین گلکسی نوت ۲۰ اولترا مدل 5G سامسونگ به چشم می خورد.

اپل علاوه بر رله فاتحه تا سوم، جایگاه پنجم و ششم پرفروش ترین گوشی های هفته نخست سپتامبر را نیز دراختیار دارد. دو گوشی اپل آیفون ایکس آروآیفون ۱۱ پرو تو جایگاه پنجم و ششم قرار گرفته اند. درون جایگاه هفتمین ال جی استایلو ۶ راحتی دارد و ایستگاه هشتم و نهم نیز بوسیله دو گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ معیار 5G و گلکسی اس ۲۰ مدل 5G تعلق پژمان است.

داخل جایگاه دهم ولی محصولی میان رده از ال جی به نام ال جی K51 به چشم می خورد. آمار ارائه شده نکات بسیار جالبی را از شرایط بازار ایالات متحده بوسیله همراه دارد. درواقع برخلاف بازارهای دیگر دنیا که محصولات چینی در میان پرفروش ترین ها قرار می گیرند خبری از گوشی های هوشمند شرکت های چینی در میان ۱۰ تلفن هوشمند پرفروش در بازار ایالات متحده به چشم نمی خورد.فهرست ۱۰ گوشی پرفروش ایالات متحده (هفته اول سپتامبر)رتبهنام گوشی های هوشمند۱Apple iPhone 11۲Apple iPhone Pro Max۳Apple iPhone SE 2020۴Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G۵Apple iPhone XR۶Apple iPhone 11 Pro۷LG Stylo 6۸Samsung Galaxy Note 20 5G۹Samsung Galaxy S20 5G‍۱۰LG K51





اپل به نشانی یکی از برترین مشارکت های آمریکایی، نبض بازار گوشی های هوشمند ایالات متحده را در دست دارد و عزب رقبای آن، همکاری های کره ای ال جی و سامسونگ محسوب می شوند. غبطه می رود طی هفته های آینده با ادخال محصولات جدید در بازار ایالات متحده تماشاچی تغییراتی باشیم که شاید یکی از این تغییرات، ورود گوشی هوشمندگلکسی اس ۲۰ FE به فهرست ۱۰ میوه پرفروش باشد.

در این بین در مورد محصولات ال جی جالب است بدانید که تقریبا بازار پایین رده و محصولات اقتصادی ایالات متحده را با دو گوشی ال جی K51 و استایلو ۶ دراختیار دارد. برخلاف شرکتی مشابه سامسونگ که بازار محصولات بالارده آمریکا را شعار راحتی داده است؛ گویا ال جی سود را در حضور لبریز رنگ در میدان محصولات اقتصادی می بیند. اخیرا نیز شرکت اکراه ای محصولاتی از سری K معرفی کرده که خواست می رود خرید قابل توجهی داخل بازار ایالات متحده داشته باشند.بیشتر بخوانید:احتمال نامیده شدن آیفون 5.4 اینچی بوسیله شهرت آیفون 12 مینی باردیگر تأیید شدآپدیت جدید سری گلکسی اس 20 با تمرکز روی بهبود عملکرد دوربین منتشر شدسامسونگ تو حال ساخت فیلمی با صراحت 8K با گوشی های گلکسی نوت ۲۰ و اس ۲۰ استآپدیت اپلیکیشن های اداری اپل براساس ویژگی های جدید iOS 14 منتشر شدپتنت جدید هواوی به نقشه کشی ظاهری میت ایکس 2 رمز می کند
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، در هفته مبدا مهرماه، رکورد بدیع ای برای قیمت دلار در صرافی های میدان آزاد ثبت شد؛ ۲۸۱۰۰ تومان. یک هفته پس از آنکه رییس کچل بانک مرکزی در پیامی برای چندصدمین کود وعده داد که میدان ارز بوسیله قاعده قائم خود بازمی گردد، ولی موج افزایشی قیمت ها در دو بازار ارز و سکه، از ابتدای سال آغاز شده و حالا با بخشیدن ۶ ماه از سالی که اقتصاد ایران علاوه بر بایکوت ها، با مشکل بزرگ تری به معروفیت شیوع ویروس کرونا نیز درگیر است؛ به رکوردهای جدیدی دست برملا کرده است.

قیمت دلار از ۱۶ هزار تومان ابتدای امسال بوسیله ۲۸ هزار تومان و ارزش سکه نیز از ۶ میلیون تومان به متجاوز از ۱۳ میلیون تومان رسیده و با این حساب، ارزش دلار در اختتام شهریور امسال ۷۵درصد نسبت بوسیله فروردین ماه و شروع آغاز به کار بازارها نمو کرده است. داخل همین بازه زمانی، قیمت مبلغ بهار آزادی به عنوان گزینه جایگزین سرمایه گذاری همچنین ۱۱۱درصد رشد کرده است. رشد قیمت ها درون بازار ارز موجب شده تا بازارهای موازی همچنین عرشه فایده صبر گیرند و قیمت گوناگون لوازم و خدمات همچنین به متعاقب گرانی دلار با شوک تکثیر بها مواجه شده اند.

گفته می شود بخش اهمیت از نوسانات بازار ارز به دلیل مشکلات واردکنندگان تو تامین ارز از سامانه نیما، کاهش درآمدهای نفتی، ادخال تقاضا از راسته بورس به میدان ارز و ادامه نگرانی های دیپلماتیک و فضاسازی های موجود درخصوص فعال سازی مکانیسم ماشه توسط اقبال امریکاست. بانک مرکزی از ابتدای امسال تقلا کرده تا ارز حاصل از صادرات لوازم را نیز با مکانیسم های مختلف به ایران برگرداند که تاکنون این محاکمه نیز با مشکلاتی مواجه بوده است. رییس کچل بانک مرکزی در تیر ماه امسال به برخی از دلایل ارتعاش میدان ارز اشاره کرده و گفته بود؛ درون دو ماه ابتدای سال به دلیل تبعات مسری کرونا و سپرده شدن مرزها و نیز کاهش ارج محصولات صادراتی شبیه فرآورده ها، نفت و پتروشیمی، ناترازی هایی بین ارائه و تقاضای ارز بوسیله وجود آمد که همگی این موارد و همچنین خار های روانی که به دلیل تصمیم آژانس بین المللی انرژی اتمی و قطعنامه ای که به بی معنی علیه جمهوری اسلامی صادر کرد موجب ایجاد جو سیلان علیه ایران شد.

او همچنین به جریان تعهدات ارزی صادرکنندگان نیز رمز داشته و اصرار کرده بود که تا پایان مقصد ماه که بخاطر آنها فرصت تعیین شده، باید با پیشدستی کردن بیشتری ارز خویشتن را برگردانند. زمانی که این اظهارات از لفظ رییس کل بانک مرکزی مطرح شد، نرخ دلار درون بازار آزاد بین ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان بود، بانک مرکزی گفته بود شوک میدان ارز موقتی و گذراست، اما قیمت دلار در مرداد ماه مرز ۲۲ هزار تومان را بی قراری رد کرد و در شهریور ماه بوسیله محدوده ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

در بدیع ترین اظهارات موجود نیز محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری از آغاز اقدامات حقوقی برای اخذ مطالبات از کره جنوبی اطلاع داده و گفته که «شاهد مدال های مثبتی از لفظ کره جنوبی هستیم و منتظریم به آنچه گفته اند، ادا کنند.» با این همه، تا اینکه این اظهارنظر مقام بلندپایه دولتی همچنین نتوانسته فضای بازار ارز را باثبات بطی ء و بوسیله رویت می رسد شبیه بازار سرمایه، نوعی «بی اعتمادی» به اقدامات و اظهارنظرهای مسوولان دولتی در این باره حیات دارد.  با توجه به این شرایط، این سوال مطرح است که برای کاهش نهضت ارزی و مهار ارز در شرایط تحریمی چه باید کرد؟ تسهیل در فرآیند صادرات غیرنفتی

عباس آرگون عمده ترین برهان افزایش نرخ ارز را شدت بایکوت ها عنوان می یواش و به «متکی» می گوید: فردی در صادرات نفت در پیاده شدن پدیده منحصربه فرد پاندمی ویروس کرونا که باعث کاستی صادرات کالاهای غیرنفتی نیز شد منابع ارزی قضا و قدر را کاهش داده است. این تن هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در تشریح این مساله می گوید: عملا زمانی که اعتدال نمایش و تقاضا داخل بازار ارز بوسیله هم بخورد، مقدار ها تصاعدی خواهند شد و منجر بوسیله تکثیر نرخ ارز می شود. 

آرگون می گوید: در صورتی که میانگین بها نفت یا صادرات آن قرین گذشته بود، امروز با این مشکلات مواجه نبودیم و به نظر می رسد تو حال مجهز برای آنکه نیازهای ارزی کشور مطمئن شود و فرآیند صادرات غیرنفتی تسهیل شود، حمایت از تولید کالاهای صادرات محور بوسیله کشورهای همسایه و بازارهایی که تاکنون به آنها دسترسی نداشته ایم را داخل اولویت قرار دهیم.

این فعال بخش خصوصی با مداومت بر اینکه تسهیل در صادرات کالاهای غیرنفتی منجر بوسیله افزایش درآمدهای ارزی خواهد شد، ادامه می دهد: پیمان اوراسیا فرصتی کم ارزش برای صادرات محصولات غیرنفتی ایران به خصوص اقلام خوراکی است که البته توجه بوسیله ساماندهی شریک ها و مدیریت صادرات را می طلبد ضمن آنکه افزایش چونی کالاها برای مناظره برندسازی در این سطر متجاوز حایز اهمیت است.

او درخصوص دخالت های بانک مرکزی داخل افزایش نرخ ارز نیز معتقد است؛ بانک مرکزی به دنبال تخصیص بهینه ارز درون کشور است و زمانی که منابع ارزی تو کشور محدود می شود، این نهاد چاره ای جز سیاستگذاری ها تو حوزه عرضه و تقاضای ارز درون بازار ندارد البته امکان پذیر است در این دادرسی ها گاهی اشتباهاتی همچنین عارض دهد. افزایش نرخ ارز چه تبعاتی در پی دارد؟

به گفته برخی کارشناسان، نوسان نرخ ارز ناگزیر از رخداد رویدادی داخلی خواه خارجی است، ولی آنچه بحران زاست عدم توانایی کنترل این نوسانات و عوامل موثر پهلو آن ازسوی دولت است.

یکی از بنیادی ترین پرسش هایی که پس از خاربن های ارزی همیشه مطرح می شود، این است که آثار ناشی از این خار ها روی دستمزدها، خرج کالای تولیدی، شرایط سایر بازارها، تورم و نمو اقتصادی، تراز تجاری و میزان صادرات و واردات و توزیع شادکامی و درآمد شهروندان چه خواهد بود؟ پاسخ بوسیله این استفسار مرموز است، ولی به زبان ساده، با هر شوک و عبور از آثار کوتاه مدت شوک اولیه تو اقتصاد، مدت زمانی لازم است تا زیربخش های صرفه جویی خود را با شرایط متاخر سازگار کند و بوسیله خال تعادلی جدید برسد.

فرآیند جهش نرخ ارز انگیزه شده تا به یک باره نرخ مواد ابتدایی بنگاه های تولیدی افزایش شدیدی روشن کنند و همدستی ها با تنگنای اعتباری تو تامین سرمایه تو عزاداری مواجه شوند. این فقره به این دلیل رخ داده که در سال های گذشته سیاست تثبیت نرخ ارز درون شرایطی که کشور تورم های دورقمی داشت، اتکای زیادی به واردات مواد بدوی و کالاهای واسطه ای که سود سرشاری را بخاطر واردکنندگان ایجاد می کرد، تکثیر یافت.

اما در حال حاضر کاهش درآمدهای ارزی کشور موجب شده تا صرفه جویی بیدار یک بازه متاخر تورمی شود. تو وضعیت فعلی الگوی استعمال مردم نیز با «نبود» خواه «افت» سبدهای کالایی از یک فروغ و کاهش قدرت بیع از طرف دیگر، تغییر کرده و ادعا برای کالاهایی که با ارزبری فوقانی مطمئن می شوند و متناسب با سطح درآمدهای اغلب اقشار جامعه نیستند، کاهش برملا کرده است.