کتونی

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا بوسیله نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: استون هنج حلقه ای از سنگ هایی با قدمت پنج هزار سال است که در جنوب غربی انگلستان واقع شده و در سیاهه میراث جهانی یونسکو صبر دارد. با بازدید سالانه ۱.۶ میلیون نفر از «استون هنج»، این مکان از مهم ترین مقصدهای گردشگری بریتانیا شناخته می شود. کشف راز منشاء سنگ های عظیم استون هنج

روز پنج شنبه دولت بریتانیا با دستور کار ساخت یک تونل برای جایگزینی با جاده پرازدحام نزدیک استون هنج موافقت کرد. این جاده امکان تماشای «استون هنج» برای سرنشینان خودروها را فراهم می کند، اما از طرفی باعث ایجاد آلودگی صوتی برای بازدیدکنندگان این مکان می شود.

منتقدان، تصمیم شانس را تصمیمی شرم آور و شوکه کننده نشانی کرده اند و معتقدند این رفتار علت آسیب پذیر شدن این جا ارزشمند خواهد شد. با این حال مقام ها معتقدند جاده کنونی ساخته تر از آن است که بتواند ترافیک امروزه را مدیریت نرم و مشکل ترافیک درون این جاده مدت هاست که بوسیله بغرنج هر روز بسیاری از افراد تبدیل شده است.

طول این نقب حدود ۳.۲ کیلومتر داخل نظر محزون شده و در نزدیک ترین نقطه این تونل، حدود ۲۰۰ متر فاصله تا استون هنج خواهد بود. نصیب و قسمت بریتانیا درون سال ۲۰۱۷ برای نخستین وعده با پیدایش این تونل موافقت کرد و خواهش می جوی روند ساخت و ساز این تونل از سال آینده آغاز شود.

در حال مهیا به دلیل عالمگیر ویروس کرونا، بازدید از «استون هنج» ممنوع است.
  • ۹۹/۰۸/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی