کتونی

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، جاش بارکان نویسنده آمریکایی و زیرفون عطیه بین المللی داستان کوتاه لایت شیپ و جوایز بی حد دیگری مثل مزد داستانی پترسون به واسط شوهر مکزیکی اش سال ها بین دو قلمرو آمریکا و مکزیک سفر کرده است. این نویسنده و استاد رشته نویسندگی دانشگاه هاروارد اخیراً مجموعه ای از کتاب فروشی های مهم کشور مکزیک جمع اوری کرده است که بر اساس این مجموعه کتابفروشی های زیر بهترین مکان های قلمرو مکزیک برای تهیه کتاب هستند. وی داخل جزوه خاطراتش از سفرهایش بوسیله مکزیک می نویسد: در این کشور بسیاری از کتابفروشی ها رونق اختصاص خویشتن را دارند و هیچگاه نفس تاریخ طرفداران خود را درون شهرهای مختلف از مشت نمی دهد. در شهر مکزیکوسیتی پایتخت کتابفروشی های بسیاری بود دارند ولی این پنج کتابفروشی نیکوترین آنها هستند:
 



El Pendulo
یکی از کتابفروشی های مورد علاقه من این مکان است. درون این کتابفروشی بوسیله طور منحصربه فردی کتاب ها تا سقف چیده شده اند ولی از طریق یک بالکن جالب می توانید به همگی کتاب ها دسترسی داشته باشید.
 
  



Gandhi
این کتابفروشی و هیئت دولت با دیوار و ساختمان بتونی خاص آن یکی از جاذبه های فرهنگی و گردشگری شهر مکزیکوسیتی محسوب می شود. اینجا هرچیز که درباره کتاب باشد می استعداد یافت. این کتابفروشی شاید یکی از نیکوترین نقاط جهان باشد که بتوان کتاب های اسپانیایی زبان را در آن جستجو کرد.
 
  



La Calle de Donceles
این کتابفروشی متشابه بازارهای قدیمی تنها تاریخ های دست دوم می فروشد ولی شاید چندی از این تاریخ های ارزشش از کتاب های نو کتابفروشی های دیگر مکزیکوسیتی بیشتر باشد. نقشه های قدیمی شهر، اشیای قدیمی و هر چیزی که با تاریخ مکزیک و آمریکای لاتین باشد در اینجا یافت می شود.
 
  



Centro Cultural Elena Garro 
این کتابفروشی تقریباً شاخص ترین، بزرگترین و مهم ترین فروشگاه تاریخچه های مملکت بچه در کشور مکزیک محسوب می شود. اکتاویو پاز صاحب این کتابفروشی آن را به پندار همسر فقیدش النا گارو پیدایش کرده است. در سه مرتبه بسیاری از کتاب های منتشر شده در حوزه خردسال بوسیله زبان های متنوع داخل اینجا وجود دارد. مکانی نیز بخاطر بازی و کتابخوانی بخاطر کودکان در دید گرفته شده است.
 
 



Rosario Castellanos
این کتابفروشی بوسیله مرکز فرهنگی روستا مکزیکوسیتی نیز صیت پیدا کرده است چون علاوه بر بیع کتاب نوعی هیئت دولت است. درون اینجا بیشتر کتاب هایی یافت می شود که توسط قضا و قدر مکزیک منتشر شده اند.
شبکه ی عکس پایه لنزور (Lenzor) که شرکت صباایده راه اندازی کرده بود، روز سه گانه شنبه گذشته از پایان کار خود معارفه رحم. لنزور اطلاعیه ای روی وب سایتش قرار داده و داخل آن اطلاع دادن کرده است که کاربران تا پایان مرداد بوسیله اطلاعات و تصاویر خویشتن دسترسی دارند. لنزور وامی بوسیله مبلغ پنج میلیارد تومان از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گرفته که جزو قرضه های هنگفت پرداخت شده به شرکت های فناوری محسوب می شود.

شرکت صباایده که هلدینگ فعالی در حوزه ی ویدئو و استریم و تبلیغات آنلاین محسوب می شود، پلتفرم هایی متشابه فیلیمو، آپارات، آژانس تبلیغات آنلاین صباویژن و... را تو زیرمجموعه ی خویشتن دارد. سرو های دیگر این مجموعه مانند شبکه ی اجتماعی کلوب و میهن بلاگ نیز از مدت ها قبل از مرکز توجه ی صباایده خارج شده اند. صباایده اندوه زمان حال نیز روی چند ایده ی مختلف تمرکز و سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش روزنامه ی بامداد نو، محمدجواد شکوری مقدم، مدیرعامل صباایده، بهمن ۱۳۹۷ درباره ی دریافت قرضه پنج میلیاردتومانی اعلام کرده بود که این وام شش ونیم سال پس از زمان آغاز به فرمان این شبکه پرداخت شد. وی درباره ی مبلغ بازپرداخت این بدهی همچنین عنوان گفته بود که سکه آن ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

بوسیله گفته ی شکوری مقدم، مدیرعامل صباایده، فکر راه اندازی لنزور بوسیله زمان فروخته شدن اینستاگرام بوسیله فیسبوک در سال ۲۰۱۲ بازمی گردد. مدیرعامل صباایده در اواخر سال ۲۰۱۲ از گونه اندازی لنزور شناسایی داد. شکوری مقدم اطلاع دادن کرد این شبکه ی اجتماعی داخل روزهایی تأسیس شد که هنوز اینستاگرام داخل ایران آن چنان که بایدوشاید، شناخته شده نبود. لنزور به ادعای مدیرعاملش در مدت کوتاهی ۳۰۰ هزار کاربر جذب کرد و نصیب ۱۲ هزار تمثال در آن بارگذاری شد. در ابتدا، صبر بر این بود که سکه بدهی دریافتی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صرف توسعه ی شبکه لنزور شود. شکوری لایق نیز درباره ی نحوه ی مصرف این وام پنج میلیاردتومانی اشاره کرده بود که نرم ابزار لنزور شبیه دیگر سرو های کلکسیون صباایده روی ابر زیرساختی یکپارچه صبر انصاف و این مبلغ نیز برای ترقی ی باطراوت افزاری زیرساخت ابری مشترک بخاطر همه ی سرویس های صباایده صرف خواهد شد. بسیاری از مسئولان و مقام ها امیدوار بودند که لنزور بتواند جایگزین مناسبی بخاطر اینستاگرام باشد. این شبکه ی اجتماعی که مشابه اینستاگرام بود، تا دو سال گذشته با استقبال نسبتا مناسب کاربرانش مواجه شد.

درواقع، لنزور درادامه ی تلاش برای تأسیس پلتفرم های تبعه بوسیله مشیت جذب مخاطبان متد اندازی شد. برخی نهادها و شخصیت ها تو این شبکه ی مدنی آلبوم و ورقه رسمی داشتند و این شبکه ی مدنی همچنین مجاهدت کرده وجود امکاناتی دراختیار کاربران فعالش قرار دهد که در اینستاگرام وجود ندارد. امکان پیداکردن دوستان حاضر در لنزور ازطریق مخاطبان تلفن، ذخیره ی یمین عکس ها در گالری، اشتراک گذاری عکس ها، سیاهه دسته بندی تصاویر و تاسیس آلبوم های جداگانه برای قسمت قسمت کردن بندی تصاویر، کمی از این امکانات بود.

درحقیقت، می استعداد گفت که لنزور سنخ دیگری از شبکه ی مدنی کلوب محسوب می شد که آن غم زیرنظر صباایده، تا مدتی طرفدارانی را میان کاربران ایرانی ازآنِ خویشتن کرد؛ ولی به مرور متشابه بسیاری از پلتفرم های داخلی دیگر، به دست فراموشی سپرده شد. لنزور برای به اشتراگ گذاشتن تصاویر نقشه کشی شده بود. آلبوم های رسمی و تأییدشده ی سیاست مداران و هنرمندان مانند کلوب درون لنزور همچنین مشاهده شدنی بود. درون زمان فعالیت لنزور، کاربرانش شکایت هایی مانند وقفه های برنامه خواه سرعت ناچیز خواه اختلال در بارگذاری عکس ها را ثبت کردند؛ ولی به مرور زمان، به برهان فیلترینگ و نظارت سختگیرانه ی تویی بر محتوای سرویس آن، بسیاری از کاربران این پلتفرم را رها کردند و در اینستاگرام شروع به فعالیت کردند که پلتفرمی قوی مرطوب و محتوایی آزادانه تیز داشت. شکوری مقدم، مجموعه ای از این سخت گیری ها را دلیل توقف ترقی و تنخواه گذاری در لنزور اطلاع دادن کرد.

درون سال های اخیر، معرفی تعداد زیادی از پیام رسان های تویی را تماشاچی بوده ایم. برای مثال، «بله» و «آی گپ» و «سروش پلاس» که ازلحاظ ویژگی ها و کیفیت ساخت به هیچگاه وجه با نمونه های اجنبی مقایسه شدنی نبودند و ارشد ترین مشکلشان را می توان اندازه دوباره دسترسی و پایدارنبودن پیوند عنوان کرد.

قضا و قدر تا امروز برای تولید پلتفرم های داخلی ولیعهد پلتفرم های اجنبی تلاش کرده است؛ بااین حال با نگاهی مختصر به فهرست شبکه های اجتماعی ایرانی، می توان مخبر شد که بسیاری از شبکه های اجتماعی تویی نه تنها هیچگاه گاه به مقبولیتی درخور توجه درون میان کاربران ایرانی نرسیدند؛ بلکه حروف فعالیتشان چه ازلحاظ دانش فنی و چه ازلحاظ رقیق گیری های لحاظ شده، به قدری با بغرنج رو به رو شد که مدیران آن ها از ادامه ی فعالیت شبکه های خود منصرف شدند.

در سال های اخیر، قدیم شاهد بوده ایم که استقبال کاربران از هرکدام از شبکه های اجتماعی داخلی منوط بوسیله فیلترینگ یا کم اهمیت جلوه اعطا کردن رقیب خارجی آن شبکه ی مدنی بوده است. برای مثال، آپارات در زمان فیلترینگ سایت یوتیوب با استقبال فراوانی مواجه شد خواه محبوبیت جمیع بازار به تعاقب محدودیت های گوگل روی گوگل پلی و نرم افزارهای ایرانی تکثیر یافت. برخی از این سرویس ها می توانند با معیار های خارجی هم چشمی کنند؛ اما چرا مردم تو هر موقعیتی ترجیح می دهند از سرو های خارجی استفاده کنند؟ آیا کامل سرویس های محبوب خارجی باید حد تبعه تویی داشته باشند؟ 

به روزرسانی:

صباایده امروز اطلاعیه ی خود را در توضیح اختتام فعالیت لنزور منتشر کرد. صبا ایده داخل این اطلاعیه گفته است که لنزور پس از هفت سال از زمان شروع بوسیله کار، به دلیل بحران‏ ها و مشکلات مختلفی از اول بود داشت، ناچار به پایان فعالیت شده است.

دلایل عمده ی صباایده بخاطر پایان فعالیت لنزور ، دو مورد بیان شده است:مشخص نبودن رله شبکه های اجتماعی و حدود مسئولیت سرویس‏ دهندگان درون ایران و همچنین حاضر بودن پشتیبانی حقوقی (عملی و خیر تئوریک) از این نحو خدماتمعین نبودن خطوط قرمز‏ فرهنگی و سرگردانی مدیران این روش شبکه های اجتماعی نسبت به نظرات متنوع و بعضا سلیقه ای ارکان و متولیان مختلف فرهنگ کشور که تا بوسیله امروز هم ادامه دارد





 صباایده افزایش کرده که گشادگی و توسعه ی شبکه های اجتماعی تو هر کشوری پیش از هر دغدغه ی فنی و زیرساختی، نیازمند تعیین تکلیف مشعشع و عملی دو محور فوق است و شوق می جوی با رفع این موانع و توکل به حصه خصوصی تو آینده شاهد ظهور و بروز شبکه های اجتماعی موفق متشابه دیگر کشورها باشیم.بیشتر بخوانید:همه گیری ویروس کرونا درون ایران از نگاه آمار و ارقام [بوسیله روزرسانی: ۲۷ مرداد ۹۹]بسته های بلند مدت به اپراتورهای موبایل برگشتند [بوسیله روزرسانی]پخش هر برنامه ای در رسانه های صوت و شمایل مجازی به مجوز ساترا احتیاج داردسورنا ستاری: تمام تجهیزات برای مقابله با کرونا داخل داخل سرزمین تولید می شودترافیک ورودی اپراتورهای تلفن همراه افزایش یافته است
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، رویترزنوشت: رافائل گروسی دبیرکل آژانس بین المللی کارمایه اتمی تو خصوص دسترسی بوسیله سایت های هسته ای ایران گفت وگویی با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا داشته است.

گروسی در این خصوص گفت: ما از ایران خواسته ایم به ما اجازه دسترسی دهد. تاکنون چنین اتفاقی قیافه نداده است. ما در حال کار به خشکی امدن روی این سیلان هستیم.

وی ادامه داد: هدف ما دستیابی به دستور دسترسی است تا کارهای راستی آزمایی تداوم یابد که برای اجتماع بین الملل ضروری است.
روش کریسپر، بهسازی بسیار دقیق، سریع العمل و کمینه خرج DNA را ممکن می سازد. عملکردهای مولکولی این وضع بوسیله لباس ساده، اغلب بوسیله عنوان چیزی توصیف می شوند که اجازه ی «برش» و «چسباندن» ژن ها را مهیا می کنند. این رویه در مردم ها وعده ی اصابت با مصیبت ها و کشتن باکتری های امین دربرابر آنتی بیوتیک ها را در سطح ژنتیکی می دهد.

در این مورد، نحو تصحیح ژنوم CRISPR-Cas9، روی اسلوب ی ماهی مختلط باله بلند نزدیکِ ساحل (Doryteuthis pealeii) به کار گرفته شد تا یک ژن عامل رنگدانه را غیرفعال کند. این رنگدانه معمولا درون چشم ماهی مرکب و درون سلول های پوستی اختصاصی که کروماتوفور معروفیت دارند، وجود دارد. جوشوا رزنتال از آزمایشگاه زیست شناسی دریایی (MBL) دانشگاه شیکاگو می گوید: «این قدم اولین ی مهمی به سوی توانایی کوشا کردن و غیرفعال کردن ژن ها درون سفالوپودها بخاطر پرداختن به سوالات بیولوژیکی متنوع است.»



بچه ماهی های ویرایش ژن شده با کریسپر

از دیرباز ماهی مرکب باله بلند نزدیکِ ساحل مورد توجه دانشمندان راحتی داشته است و مطالعات انجام شده روی این سیاق از ماهی مختلط که به دهه ی ۱۹۵۰ باز می گردد، نقش قابل توجهی درون شالوده ی علوم اعصاب داشته است. برای مثال، اولین وصف از تکانه عصبی روی این ماهی انجام شد.

سفالوپودها (ماهی مرکب، هشت پا و سپیداج) نسبت به بی مهرگان دیگر مغزهای بزرگ تری داشته، دارای نبوغ بازنویسی اطلاعات ژنتیکی خویشتن بوده و از ترفندهای جالب و شگفت انگیزی (مانند داشتن توانایی تبدیل رنگ فوری) همچنین برخوردارند.مقاله های مرتبط:تقلید از ماهی مرکب برای نامرئی کردن سلول های انسانابزار ویرایش ژن داخل ماهی مرکب؛ راه گشای درمان مصیبت های ژنتیکی داخل آدم

داشتن توانایی ویرایش ژن در این موجودات، صعود ارشد جدیدی است و بوسیله این ترتیب، ماهی ممزوج می تواند در سیاهه ارگانیسم های مدل مطالعات ژنتیکی مشابه مگس های دشت و گورخرماهی قرار گیرد. این موجود در مطالعات تکامل، پزشکی، رباتیک، مواد و تا اینکه فهمیدن تقلبی می تواند مفید باشد. روزنتال گفت: «آن ها این مغزهای بزرگ و این تیرگی های رفتاری را به رخساره کاملا ول تکامل داده اند. این فرصتی برای مقایسه ی آن ها با آدم و مطالعه عناصر مشترک و عناصر منحصر بوسیله فرد آن ها فراهم می کند.»

چیزی که باعث موفقیت دستاورد جدید می شود، گونه ظریفی است که در آن کریسپر به حکم اندوهناک شده است: گذر از لایه ی اجنبی ابکی جنین تک سلولی ماهی مرکب با استعمال از قیچی های ریز و سوزن کوارتزی و بعد متولد کردن آن. زمان بندی ویرایش ها بسیار مهم حیات. پژوهشگران پس از چندین شروع ناموفق (و شکستن سوزن ها) توانستند وعده هایی را با سلول های دارای رنگدانه کمتر و چشمان علنی برنده ایجاد کنند.

ازآن مکان که این ماهی های ممزوج استاد بهسازی کد ژنتیکی خود هستند، کام می رود استیناف های جدید تکنیک های موجود را حتی فراتر از چیزی که است، ببرد. مرحله ی بعدی کار، آزمایش همین تکنیک درون گوناگون کوچک تر ماهی ممزوج است که پرورش (و مطالعه ی) آن ها در آزمایشگاه سهل زیرفون است.



ماهی مرکب وضع ی Doryteuthis pealeii در آب

در آینده، این روش بخاطر پژوهشگرانی که عملکرد ژن های خاصی درون ماهی مرکب را آزمایش می کنند و برای ردیابی ژن هایی که فعالیت عصبی را در این موجودات کنترل می کنند، بسیار پرمنفعت خواهند حیات. گزینه های سابق الذکر قبلا به سادگی در دسترس نبودند. کری آلبرتین از MBL گفت: «ما حالا واقعا توانایی آزمایش این موضوع را داریم که یک ژن انفرادی چه کاری انجام می دهند. چنانچه پنج سال پیش از غلام می پرسیدید که آیا می توانیم چنین موثر را عمل دهیم، می خندیدم و می گفتم من رویای آن را دارم. غلام فکر نمی کردم این ممکن باشد. با این حال اکنون اینجا هستیم.»

نتایج این پژوهش در روزنامه ی Current Biology منتشر شده است.بیشتر بخوانید:انسان چه زمانی نحوه کاربرد از آتش را کشف کرد؟ساخت دستگاهی که می تواند رویای افراد را دستکاری کندآمونیوم نیترات چیست و چگونه موجب شکافتن اجل جنین در لبنان شد؟چرا گیاهان سبز هستند؟انتقام جویان یا بازگشت بوسیله آینده؛ کدام فیلم، سفر در زمان را جماز نمدار به تصویر می کشد؟
به گزارش همشهری آنلاین  به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، کلکسیون رادیویی «زیر پوست تابستان» به نویسندگی هانیه نجفی به وقایع ۳۰ تیر ۱۳۳۰ تا ۲۸ مرداد ۱۳۳۱ و به ماجرای علاقه عاطفی بین یک روزنامه نگار جوان و خواهری کردن یکی از پیشخدمت های شعبان استخوانی و اتفاقاتی که تو بستر هر دو خانواده رخ می دهد، می پردازد.

شبنم محمدعلی، تمهید کننده این سریال رادیویی داخل این شالوده توضیح عدل: داخل این ارائه سعی کردم فضاسازی عریضی های وافر مربوط به آن سال ها و پناد حاکم پیاده شدن اجتماع و فضای موسیقایی را که روشنفکران آن دوران در آن آستان داشتند بازسازی کنم. بخاطر انتخاب موسیقی با همفکری آقای مجید همزه کارگردان این نمایش، محوریت موسیقایی را بر دو ساز کاملا ایرانی کمانچه و تار گذاشتیم و شنونده ها درون تمامی موسیقی های این اثر، هم نوازی این دو ساز را خواهند شنید.

این تمهید کننده داخل ته تاکید کرد: بخاطر موسیقی تیتراژ، از کمانچه نوازی لله کیهان کلهر کاربرد کردیم و تیتراژ این سریال همچنین به پیشنهاد کارگردان با افکت همهمه و اعتراض انسان مبدا شد.

کلکسیون رادیویی «کوچکتر پوست تابستان» به نویسندگی هانیه نجفی، تهیه کنندگی شبنم محمدعلی، کارگردانی مجید همزه، افکتوری نرگس موسی پور، صدابرداری محمدرضا محتشمی، گویندگی شهیندخت نجف زاده و با هنرمندی نورالدین جوادیان، نازنین مهیمنی، ناهید مسلمی، رامین پورایمان، سینا نیکوکار، مینو جبارزاده، سوسن مقصودلو، مهدی نمینی گرامی ،کامیار محبی، مهدی طهماسبی، نگین خواجه نصیر، بهناز بستان دوست و تعداد دیگری از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو از ۱۸ مردادماه زمانه ۲۲ به روی آنتن رادیو عرضه می جوی.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان اخبار کرد: «بامداد امروز حکم قصاص مصطفی صالحی که تو روانی اغتشاشات دی ماه سال ۱۳۹۶ پاسدار شهید امپراتور سنایی را به لطمه گلوله به جنایت رسانده بود، به تقاضای اولیای حین به عمل درآمد. این حکم پس از تحقیق تو شعبه فاتحه دادگاه کیفری یک استان و تأیید دیوان ممتاز قلمرو و طی سایر عادات قانونی صبح امروز ادا شد.»

فارس همچنین با انتشار تصویر مصطفی صالحی در دادگاه و پاسدار شهید سلطان سنایی نوشت: بامداد امروز مصطفی صالحی معروف به مصطفی فَتَل، قاتل مدافع امنیت مردم شهید سجاد خسرو سنایی بعد از ٣ سال وارسی و طی مراحل قضایی، بامداد امروز بوسیله دار مجازات آویخته شد.

وی از عوامل اصلی اغتشاشات دی ماه سال ۹۶ در کهریزسنگ نجف آباد بود که پس از چندین جلسه دادگاه به اتهام قتل پاسدار شهید سجاد امپراتور سنایی بوسیله اعدام محکوم شد. ضرب و جرح ٦ نفر دیگر نیز تو بایگانی وی وجود دارد.

تو اغتشاشات دی ماه ۹۶ آشوبگران تو فدایی شهرهای استان اصفهان از جمله کهریزسنگ نجف آباد، اغتشاشگران رفتار به تخریب دارایی اشتراکی و تیراندازی به سمت آدم کردند که در جریان این درگیری ها، شهید سجاد شاه سنایی از حافظان امنیت مردم در حالی که عاری سلاح در یک خیابان کوچک محاصره شده بود، بوسیله شهادت رسید. از این شهید دو فرزند ۵ و ۸ ساله بوسیله یادگار مانده است.



«مصطفی فتل» یکی از اغتشاشگران مسلح این جریان وجود که با شلیک گلوله مستقیم شهید شاه سنایی را درون تاریخ ۱۱ دی ماه ۹۶ بوسیله شهادت رساند. ۴ مهر ماه سال ۹۷ دادستان نجف آباد اطلاع تعاون قاتل و همدستان او را اعلام کرد و در ۲۸ بهمن ماه ۹۷ مقدماتی نشست دادگاه او بوسیله صوت پیدا برگزار شد.

به گفته مستنطق پرونده، قاتل، قاضی به قتل شهید پادشاه سنایی و ضرب و جرح ۶ نفر از همکاران وی بوده است و این حکم گوشمالی ۹۴۴ روز پس از زمان شهادت شهید شاه سنایی بامداد امروز اجرا شد.
راه اندازی خیرات ی Alcoholic Anonymous (AA)، دعایی به نام آرامش دارد در این دعا آمده است:آرامشی به من خوبی کن تا بتوانم چیزهایی را که نمی توانم تغییر دهم، بپذیرم، شجاعتی به من بده تا چیزهایی را که می توانم، دگرگونی دهم و بینشی بوسیله من دهش کن که بتوانم این فرق را درک کنم.

دعای فوق به رخ مرتب در جلسه های دایره AA تکرار می شوند. این معرفت به معاون افرادی می آید که درون عمر روزمره با عدم قطعیت روبه رو هستند. این ذهنیت همان ذهنیتی است که بازماندگان سرطان و بیماران خاص برای مدیریت شرایط آموخته اند. داخل وضعیت دنیاگیری کرونا، این استراتژی و دیگر لباس های پذیرش درمانی (ACT) می توانند به آرامش ذهنی افراد معاون کنند.

اما چرا باید شرایط غیرقابل تغییر را پذیرفت؟ یک دلیل این مسئله حاضر بودن قطعیت زمان و نحوه ی مدیریت شرایط است. شرایطی که برای یک ماه سزاوار سرزنش تاب است ممکن است برای شش ماه، یک سال یا مدتی نامعلوم داخل آینده، غیرقابل تاب باشد.

مسئله، تفاوت بین ناخوشایند و قابل تحمل در پیوستگی های منفی است. دکتر کیت هامفریس، لله روانپزشکی دانشگاه استنفورد معتقد است درد معمولا زمانی غیرقابل تحمل است که افراد ندانند چه زمانی طولانی می شود. او می گوید:چنین چیزی را در همگی گیری ها می توانیم به وضوح ببینیم: کسی نمی داند چه زمانی بیماری ته می یابد و این ذهنیت همه چیز را بدتر می کند؛ بنابراین هرچند اتحاد های لوس وضعیت زندگی را بدتر می کنند یا فرجام مشخصی ندارند، افراد باید سعی کنند با آن ها کنار بیایند. عدم قبول محدودیت ها می تواند به اضطراب، ملالت و عار منجر شود.

با اینکه افراد معمولا به محیط های قابل پیش بینی مراد دارند، هیچگاه چیز متناسب پیش بینی نیست. درواقع، کاملا به پشت این جریان رخ می دهد. دکتر استیون هایز، استاد مؤسسه ی روانشناسی نوادا تو دانشگاه نوادا، رنو و مؤلف ذهن آزاد، می گوید:شاید همین زمان حال عطارد خواه کووید ۱۹ داشته باشیم و از آن فاتحه نباشیم؛ بنابراین ذهن ما تصور می بطی ء اگر نگران باشیم همگی چیز حل خواهد شد؛ ولی ویروس، اهمیتی به حوصله یا عدم تحمل ما نمی دهد و صرفا با نگرانی خلاصی روشن نمی کنیم. تاب شرایط به خشکی امدن عهده ی خود ماست.

درد اندوه شبیه عدم قطعیت، بخشی جدایی ناپذیر از عمر انسان است. درد تنها مختص به کووید ۱۹ نیست؛ بلکه وقتی به شکلی غیرمنتظره بوسیله سرطان مبتلا می شود یا ابستنی پیچیده ای را می گذراند، درد را طاقت می نرم. حکیم هایز می گوید:انسان یار دارند خوشبختی و لذت را داخل طول زندگی تجربه کنند؛ اما وقتی به پیمانه ی کافی زندگی کنند با دردها و مصیبت ها و انواع بی آرامی روبه رو خواهند شد. این بخشی از زندگی است و پذیرفتن درد برضد مجاهدت برای دگرگونی آن، می تواند تأثیر چشم گیری داشته باشد. حافظه ما می گوید آینده در صورتی بهتر است که ناراحت آن باشیم؛ اما موافق داده ها افراد نگران، عملکرد کوفته تری دارند.بخاطر طاقت شرایط غیر قابل تحمل، باید از انواع افکار و احساسات استقبال کرد

درنتیجه باید روش های سازگاری را آموخت (برای ایده های بیشتر راهنمای موسسه جهانی بهداشت را ببینید). یکی از مهارت های مهم، انعطاف قضیه است. دکتر هایز این مهارت را اقتدار انعطاف در برابر انواع افکار و انواع احساسات تمجید می نرم. از طرفی نباید با وضع های مخربی مثل کاربرد الکل خود را تسکین رحم. در پژوهشی که در طول دنیاگیری کووید ۱۹ منتشر شد، افرادی که استرس بالایی داشتند به دلیل بدبینی یا عدم انعطاف، مشکلات فکری اضافی علنی کردند. به گفته ی دکتر هایز براساس کامل داده ها، مهم ترین معیار بخاطر پیشگویی حالت های روانی، فرآیندهای انعطاف روانی است. او می گوید: «فرآیندهای انعطاف پذیری نشان می دهند افرادی که نگرانی بالایی دارند چه تفاوتی با افراد سازگار دارند.»

خوشبختانه طبق پژوهش ها، انعطاف قضیه را می نبوغ بوسیله استراحت آموخت. دکتر رواندا مروین، استادیار و روانشناس در بخش روانپزشکی و علوم رفتار دانشکده ی پزشکی دانشگاه دوک می گوید:موضع فعلی ما بیشتر به ماراتن شباهت دارد تا دوی سرعت. باید با شرایط پیش آمده پیاده شدن بیاییم و متناسب با آن ساختارها و روتین های جدیدی را خلق کردن کنیم و حالا زمان بسیاری احسان برای تحصیل است. فرصت احسان به دست آورده اید. حالا زمان آن است از خود بپرسید چگونه هستید؟ تا چه اندازه انعطاف پذیر هستید و تا چه پیمانه شرایط را تحمل می کنید؟۳ مهارت پذیرش درمانی (ACT) برای بقا در دنیاگیری کووید ۱۹

۱.   در حین زندگی کنید: وقتی خشمگین خواه نگران هستید، ذهن شما نسبت به آینده نگران است. بخاطر شهید فکر کردن می کنید این شرایط چه زمانی طولانی می شود یا داخل برگ ریزان چه اتفاقی خواهد افتاد و معمولا فکر کردن کردن به آینده داخل این طور شرایطی به معنی پروگرام ریزی بخاطر آن حلق. افراد معمولا داخل شرایط ملالت به نشخوار افکار گذشته تمایل برملا می کنند و حسرت می خورند که عمر طبق خواهش آن ها نگذشته است. بوسیله گفته ی طبیب مروین، حافظه انسان هواخواه سفر تو زمان است.

بخاطر کنار آمدن با شرایط باید درون زمان حال عمر کرد و نگرانی های گذشته را مختار کرد. برای رسیدن بوسیله این هدف مراحل مافوق را عقب کنید:ببینید فکرتان بوسیله کدام سرنوشت از گذشته بیشتر سوق پیدا می کند و به جای تمرکز کنار آن سعی کنید این افکار را رها کرده و در زمان حال زندگی کنید.یکی از استراتژی های کارگر بخاطر حل بغرنج فوق، توجه به حواس پنجگانه است: آنچه می بینید، می شنوید، حساسیت می کنید، می چشید یا بو می کنید. استراتژی دیگر، تنفس است. در این روش باید بوسیله خودآگاهی خود رخصت دهید روی نفس کشیدن متمرکز شود و روی طولانی حواس مربوط به دم و بازدم تمرکز کنید.  می توانید ثانیه و بازدم را طولانی تر کنید یا چشم های خویشتن را برای چند دقیقه ببندید. وقتی چشم هایتان را باز می کنید، دوره خود را نگاه کنید و به لحظه ای که داخل آن هستید تفکر کنید نه آینده.

طبیب مروین می گوید اگر تمرکز خود را کنار خاطر ها یا ترس از آینده قرار دهید، درد و رنج بیشتری را تجربه خواهید کرد. مدیریت زندگی در وقت آسان تر است. به گفته ی دکتر هایز، مردم دارای مجرد بخاطر حل مسائل و انتزاعی برای مشاهده و قدردانی است. مردم ازطریق ابزاری قرین تلفن های هوشمند با رسیدن به پاسخ های سریع، به احتیاج خود درباره ی حل مسائل پاسخ می دهد. اغلب افراد معمولا با دیدن غروبی زیبا می گویند: «وای! چه غروب نظام! و آن را ستایش می کنند و لذت می برند و برای مثال رنگ آن را قضاوت نمی کنند.» برای درد حزن می توان به این مفهوم رسید. بوسیله گفته ی دکتر هایز می نبوغ این طور جملاتی را به فقره سرما:وای این سخت است. وای این عجیب است. وای این تا قدیم ادامه دارد. وای نمی توانم این را دوست داشته باشم. وای احساس بیهودگی می کنم.

متوقف کردن تمرکز بر بغرنج و گفتن «وای» می تواند بخشی از تغییر باشد.

۲. انعطاف نسبت به احساسات و عدم قطعیت: دعای آرامش در این مرحله اهمیت پیدا می کند. به گفته ی طبیب مروین:ضدیت با باران آن را متوقف نمی کند، فقط رنج را افزایش می دهد. آرزو و دم شماری برای تمام شدن باران، تنها شرایط را سخت می درنگ.

بنابراین لازم است مسائلی را که از کنترل خارج هستند تشخیص دهید و در کمیت نبوغ شرایط را کنترل کنید. احساسات را نباید کنترل کرد. دکتر مروین متقی است انسان باید نسبت بوسیله تجربه ی احساسات، انعطاف لازم را داشته باشد. کنترل احساسات بوسیله ویژه تو شرایط حاضر بودن قطعیت کار دشواری است. طبیب هایز می گوید: «تحمل لیس قطعیت ربط ی مستقیمی با پارسایی دارد و افراد تو وضعیت عدم قطعیت به سختی می توانند احساسات خود را کنترل کنند. برای شهید در مقابل متشنج تیره و ترسناک مانند کووید ۱۹، باید انعطاف پذیر بود؛ در برابر بسیاری از موضع های مهم زندگی مثل شغل خواه روابط جدید بی قراری تیره هستند. تاریکی اندکی از زندگی انسان است اما دادن فضا به آن می تواند به اشخاص کمک نرم و امکان کنترل وضعیت و امتداد ی راه را برای آن ها فراهم کند.»مقاله های مرتبط:۹ سیاق کاربردی برای حفظ سلامت ذهن درون ایام قرنطینهتنهایی در دوران قرنطینه؛ فناوری چگونه به ما کمک می کند؟

توقف احساسات خواه قضاوت آن ها پیامدهایی دارد و صرفا درد و رنج را افزایش خواهد داد. به گفته ی دکتر هایز، برای مهربان بودن با خود باید این سؤال را از خود بپرسید: «اگر خود را کودکی با چنین افکار و نگرانی هایی ببینید، بوسیله خویشتن چه می گویید؟» هایز معتقد است اغلب انسان ها معمولا با کودکی خود درون گذشته مهربان هستند و به پرسش فوق این روش پاسخ می دهند: «سعی می کنم با او مهربان باشم و به او گوش کنم و او را بغل کنم؛ و به ندرت با کودکی خویشتن بدرفتاری می کنند. درباره ی احساسات اندوه باید به همین شیوه عمل کرد. باید با احساسات شبیه مهمان ها عفیف برخورد کرد و از آن ها استقبال کرد.

وقتی دستور دهید احساسات و عدم قطعیت به بخشی از وجودتان تبدیل شوند، می توانید از آن ها یاد بگیرید و نیاز خود را برطرف کنید. سازگاری با لیس قطعیت می تواند تمرکز را از زمان حال نقل مکان کرده و امکان برنامه ریزی های واقع گرایانه و منعطف را بدهد.

۳. کارهای بنیادی را انجام دهید و روی ارزش ها تمرکز کنید: شاید نتوان تمام اتفاق ها را مادون کنترل خود درآورد، اما می نبوغ در هر موقعیتی سزاوار سرزنش با نرخ ها رفتار کرد. این ذهنیت بوسیله اختصاص در دوران لیس قطعیت می تواند به تمرکز پیاده شدن کار صحیح بعدی کمک کند. به گفته ی حکیم هایز، چهار روش برای پیوستن به بها ها بود دارد. یکی از روش ها خاطر کردن بوسیله لحظات شیرین زندگی و جزئیات آن ها برای یافتن ارزش است. سیاق دیگر، عکس این روش و نگاه احساسی بوسیله لحظات سخت و فراگیری ستاندن از آن ها است. اسلوب سوم، روایت داستان خویشتن برای دیگران است. بخاطر شهید این استفسار ها را از خود بپرسید: بنیان ی داستانی چه می تواند باشد؟ یا می توانید بوسیله قهرمانی در زندگی خود فکر کنید که می تواند به دنباله ی راه و نحوه ی مدیریت مشکلات دستیار کند. این قهرمان می تواند هر انحصاری باشد (همشیره یا برادر، والدین، دوست، عشق، رسا درمانگر خواه مربی)، اما معمولا شخصی است که در شرایط سختی بوسیله آن فکر می کنید و می خواهید کنارتان باشد.

به گفته ی هایز، قهرمان ها به دلیل استقامت و قیمت ها گزینش می شوند و به اشخاص در دوست خویشتن کمک می کنند. چنانچه رویه های بالا کارساز نبودند می توانید این سؤال ها را از خود بپرسید:  چه کسی یا چه چیزی برایتان در اولویت است؟ دوست دارید لحظات عمر به ویژه شرایط سخت را چگونه بگذرانی  چگونه می توان مقدار ها را باتوجه به شرایط فعلی بروز کرد؟ (بخاطر مثال فدایی ابراز احساسات امکان پذیر هستند و برخی دیگر نیستند. بخاطر مثال شاید نتوانید بابا و پاپا خود را بازدید کنید ولی می توانید عشق و دلبستگی ی خویشتن را ابراز کنید).

به طور کلی، آگاهی از مقدار ها می تواند بوسیله دگرگونی درد یا عدم آرامش کمک درنگ. برای مثال اگر برای مراقبت از دیگران مقدار قائل باشید، ماسک سرقت کردن و ماندن در ساختمانی برایتان آسان تر خواهد بود. به گفته ی دکتر مروین:ابد لازم است بدانیم چرا کاری را عمل می دهیم خواه چه کاری را اننجام می دهیم. براساس اصول ACT، ترسیم چشم انداز از کارها شکوه زیاد یدکی دارد. شاید احساساتمان داخل تجربه ای تغییر کنند ولی باید چشم انداز مشخصی از کارها داشته باشیم.

دیدگاه علو باعث می شود افراد درباره ی احساسات خواه تفکر یا چشم انداز دیگران انعطاف بیشتری داشته باشند و به آن ها فکر کنند. نیز می توانند موقعیت فعلی را به شرایط دیگر حزن تعمیم دهند. به طورکلی یادگیری هر کدام از مهارت های زبر داخل بازه ی زمانی چند ماه یا طولانی تر، منجر به افزایش سازگاری افراد می شود. معین است که محکمی این مهارت ها حاجت به زمان و تکرار و محک دارد؛ اما همان طور که دکتر هایز می گوید: «از هر جایی که می توانید مطلع کنید. امروز روی خوبی خواهد بود.»بیشتر بخوانید:آیا قند خون اثرات بازی را کوچکتر الشعاع قرار می دهد؟کدام نوع ماسک عملکرد بهتری داخل جلوگیری از ترویج ویروس کرونا دارد؟آیا فعالیت اسنپ دکتر غیرقانونی است؟بیشترین میزان ابتلا بوسیله کرونا درون ایران، در رده سنی جوانان استواکسن کرونای شریک شدن جانسون اند جانسون از فرخنده ها محافظت می کند
استیدیا (Google Stadia) درخت سرو استریم ورزش گوگل است که برپایه ی فضای ابری طراحی شده و با وعده ی عرضه ی امتحان ی نسل بعد گیمینگ آغاز به کار کرده؛ اما فعلا با استقبال چندان یدکی مواجه نشده است. گوگل همواره تو چند ثانیه اخیر تلاش کرده بهبودهای متنوعی به استیدیا بیاورد تا تجربه ی کاربری آن بهبود روبرو بطی ء. درون جدیدترین تلاش گوگل، اضافه شدن قابلیتی آزمایشی به استیدیا را تماشاگر هستیم. از روز گذشته، اپلیکیشن اندرویدی استیدیا میزبان قابلیتی جدید و آزمایشی شده که امکان می دهد ازطریق شبکه های 4G خواه 5G بازی را استریم کنید.

در کمی از بیانیه ی گوگل می خوانیم:«چنانچه می خواهید بخشی از این آزمایش باشید، می توانید به سادگی ازطریق شبکه ی سلولار در استیدیا ورزش کنید. بدین عزم اپلیکیشن اندرویدی استیدیا را باز و روی آواتار خود داخل پاره بالای سمت راست ورق کلیک کنید. سپس، گزینه ی Experiments را انتخاب کنید و درنهایت، روی گزینه ی Use Mobile Data ضربه بزنید. ما قابلیت های آزمایشی بیشتری در آینده بوسیله استیدیا خواهیم آورد و سرود داریم انفراد های کاربردی بیشتری نیز بوسیله این سرویس افزایش کنیم.مقاله های مرتبط:اطلاعات تکمیلی گوگل استیدیا منتشر شد؛ از قیمت و تاریخ آغازبه کار تا فهرست بازی هاتعداد دانلودهای اپلیکیشن گوگل استادیا از مرز یک میلیون اغماض

روند انتشار به روزرسانی جدید گوگل استیدیا از روز گذشته آغاز شده است؛ بااین حال، دقت کنید که اصطلاح ی «آزمایشی» داخل اینجا بسیار اهمیت دارد. چنانچه روی گوشی خود یگانگی اینترنت باکیفیتی ندارید، استیدیا دستور ی آغاز استریم را بوسیله شما نخواهد عدالت. اگر تو خودرو داخل حال حرکت هستید، به احتمال بسیار بسیار استیدیا کار نخواهد کرد. به عبارت دیگر، عزب درصورتی می توانید از نبوغ جدید استیدیا نهایت لذت را ببرید که روی گوشی خویشتن اتصال 4G یا 5G بسیار باکیفیتی داشته باشید.

اگر با استیدیا کامل آشنا نیستید، بهتر است بدانید برابر گفته گوگل، با استیدیا می توان بازی های گرافیکی کنسول ها و رایانه ها را ازطریق مرورگر کروم و دانگل کروم کست Ultra TV  و گوشی گوگل پیکسل ۳  عمل کرد. فرایند اجرای این بازی ها روی پلتفرم های یادشده ازطریق سرورهای قدرتمند گوگل اجرا می شود. گوگل داخل راسته سرویس های ورزش ابری، تنها نیست و رقبای قَدَری همچون مایکروسافت و آمازون و سونی دارد و تا اینکه گفته می شود ورایزن همچنین می خواهد به زودی به این مملکت ورود بطی ء.بیشتر بخوانید:فروش کامپیوترهای گیمینگ سری Arespear کونامی آغاز شدایکس باکس «گیم پس» درآمد چندانی برای مایکروسافت نداردبنیان گذار ولو: کنسول ایکس باکس سری ایکس را بوسیله PS5 ترجیح می دهمماد جدید ماینکرفت امکان اجرای ویندوز 95 را روی آن فراهم می کنددرایو SSD اکسترنال ایکس باکس سری ایکس در سایت سیگیت بی پرده شد
کوویدSGHAROOOON ۱۹ با فهرستی از علائم و شیوه های انتقال غیرمنتظره و طیف گسترده ای از عوارض خفیف تا شدید، همگی را گیج کرده است. تا تاریخچه ۲۲ ژوئیه متجاوز از ۶۰۰ هزاره نفر در بکلی جهان، جان خود را پیاده شدن معلول ابتلا بوسیله ویروس کرونا از دست داده اند. مدت ابتلا به کووید ۱۹ برای برخی افراد طولانی است تا جایی که علائم آن تا چند ماه دوام می آورد. بااین حال، اغلب افراد مبتلا بدون نیاز به بستری درمان می شوند. جهیز امان انسان حتی عاری احتیاج به واکسن خواه گزینه های درمانی، شبکه ای نیرومند و عظیم از سلول ها و بافت هایی است که از ما داخل برابر عفونت مراقبت می کنند.

دانشمندان برای پاسخ به برخی پرسش های عمده باید دریافتن خود از واکنش ایمنی بدن به کووید ۱۹ را تکثیر دهند. این استفسار ها عبارت اند از:  آیا مقدور است انحصاری دو بار به کووید ۱۹ مبتلا شود؟  آستانه ی ایمنی جمعی پس از گشادگی دنیاگیری چقدر است؟  چرا برخی افراد بیمارتر از برخی دیگر هستند؟  واکسن چگونه فرمان می نرم و تا چه حد تأثیرگذار است؟

درون ماه آوریل، مقاله هایی درباره ی ایمنی در برابر کووید ۱۹ منتشر شد؛ ولی بازهم بخاطر قضاوت زود بود و نیاز بوسیله شوق بیشتری بود؛ در برابر وقتی ویروسی متاخر است، آثار بلندمدت آن ناشناخته هستند. از آن زمان دانشمندان، نکات زیادی را درباره ی واکنش سیستم ایمنی نسبت به کووید ۱۹ آموختند. بخاطر مثال باخبر شدند سلول های مشخصی وظیفه ی مبارزه با ویروس را برعهده دارند خواه اطلاعات جدیدی درباره ی واکسن به دست آوردند. نتایج تاکنون تأثیرگذار نبوده اند ولی امیدوارکننده هستند.

تو ادامه بوسیله برخی از یافته ها درباره ی واکنش بدن انسان بوسیله کووید ۱۹، روش های درمان مصیبت و ترقی ی واکسن بخاطر ویروس های آینده و چگونگی خاتمه دنیاگیری اشاره شده است.پادتن ویروس کرونای متاخر به مرور زمان کاهش می یابد

طبق یافته های پژوهشگران بریتانیایی، حمایت پادتن های کووید ۱۹ ممکن است تنها چند ماه دوام بیاورد. قبل از این پژوهش، دانشمندان می دانستند در بدن اغلب افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹، پادتن یا آنتی بادی تولید می شود. پادتن ها، پروتئین های سیستم کنف هستند که به ویروس ها می چسبند و آن ها را از حکم می اندازند. همچنین می توانند عفونت ویروسی را متوقف کنند. به گفته ی الیتزا تیل، مهتر آزمایشگاه سرم شناسی بلای ناگهانی های عفونی و یکی از مؤلفان پژوهش:پادتن های خنثی کننده در بدن اغلب افراد تولید می شوند. این پادتن ها زیرمجموعه ی مهمی از پادتن هایی هستند که داخل کشتن ویروس نقش دارند.

داخل پژوهش یادشده، این طور سئوال هایی مطرح شده اند: به مرور زمان چه اتفاقی برای پادتن های خنثی کننده صورت می دهد؟ پژوهشگرها بوسیله مدت ۹۵ روز و پس از نخست علائم به ردیابی بیماران کووید ۱۹ پرداختند، پادتن خون آن ها را بررسی کردند و متوجه شدند پادتن درون مدت سه ماه کاهش می یابد. به گفته ی تیل:معمولا پادتن ها پس از فاتحه علائم بوسیله مدت ۲۰ الی ۳۰ روز بوسیله اوج می رسند و سپس کاهش می یابند. به نظر می رسد این پادتن ها داخل ناقلان بی علامت یا مبتلایان به نوع خفیف بیماری، با سرعت بیشتری کاهش می یابند.

حالا باتوجه به یافته های پژوهش فوق، این پرسش مطرح می شود: آیا به مرور زمان، حدس ابتلای مجدد به ویروس وجود دارد؟ پاسخ مثبت است و این مسئله نگران کننده است. حتی ممکن است افراد چند مرتبه مبتلا شوند. این روند می تواند بوسیله تأخیر داخل لباس گیری حمایت جمعی منجر شود. پناه جمعی آستانه ی کاهش مبتلایان متاخر است. داخل این آستانه، تعداد کمتری از افراد ویروس را نقل مکان می کنند یا آلوده می شوند. سیستم ایمنی نیمه پایداری که یک مرتبه در معرض ابتلا به ویروس قرار داشته است، می تواند بر طراحی واکسن تأثیر بگذارد.پادتن تنها افزار دفاعی جهیز پناه زدودن 

طبق گزارش ها، برخی افراد پس از ابتلا به ویروس کرونا برای اولین بار، مجددا مبتلا و بیمار شده اند؛ اما هنوز ظن باریک بین ابتلای مجدد به بلای ناگهانی پدیدار ازاله. پزشکان برای جای پا بازی کردن به این آمار باید داده های پادتن و ژنتیک ویروس بیماران خود را جمع آوری کنند و این سؤال ها را بپرسند: آیا پس از یک مرتبه ابتلا، ویروس دوباره در بدن بیمار برملا می شود؟ آیا بدن ناسالم پس از یک کود ابتلا، پادتن تولید می کند و آیا پادتن ها به نرم کردن کاهش می یابند؟

به گفته ی دانشمندان، الگوی کاهش پادتن پس از ابتلا به بیماری، الگویی متداول است. چنین الگویی را می توان در کروناویروس های عامل سرماخوردگی هم دید. به گفته ی شین کراتی، ایمنی شناس مؤسسه ی ایمنی شناسی لا جولا، این قضیه کاملا غریزی است.

نکته: نباید مقاله ی پژوهشی بریتانیا را به عنوان مدرکی بخاطر بعید بودن امن جمعی در دیدن گرفت و همچنین نمی توان گفت تمام مبتلایان بوسیله کووید ۱۹ لزوما سه ماه پس ازآن در معرض کار بزرگ ابتلای مجدد صبر دارند. بوسیله نقل از نینا لی برت و آنتونیو برتولتی، زنهار شناسان کالج ی پزشکی Duke NUS سنگاپور، پوشش رسانه ای درباره ی کاهش پادتن بی ذهنی است چون کاهش پادتن معمولا روندی غریزی است.از طرفی پادتن ها تنها بخش سیستم امنیت نیستند که از بدن تو طبق ابتلای مجدد محافظت می کنند.سیستم حمایت فراتر از پادتن است

خوشبختانه سیستم ایمنی تنها به پادتن ها موقوف نیست. درواقع بخش های مختلفی از جهیز ایمنی از بدن در موافق ویروس کرونای جدید محافظت می کنند. یکی از مقدر شدن ها سلول های T هستند. به گفته ی الساندرو سته، پژوهشگر مؤسسه ی ایمنی شناسی لا جولا:اسم سلول ها مقصد ی نیکوکاری بخاطر عملکرد آن ها است. این سلول ها، سلول های آلوده را اطلاع و نابود می کنند. پادتن ها می توانند ویروس را از مایعات بدن حذف کنند؛ ولی اگر ویروس بوسیله سلولی واکنش کند، پادتن ها قادر بوسیله معارفه آن ها نیستند.

اینجا است که سلول های T بیدار عمل می شوند: این سلول ها، ویروس های نهان را وقوف و نابود می کنند. با اینکه پادتن ها می توانند از ابتلا جلوگیری کنند، سلول های قاتل تی می توانند پس از واکنش ویروس به مبارزه با آن ها بپردازند؛ بنابراین نقش مهمی در ایمنی طولانی مدت و توقف ویروس ادا می کنند.



سه سلول قاتل T تو اطراف سلولی سرطان زا که بخاطر نابودسازی آن آماده می شوند

علاوه بر سلول های قاتل T و پادتن ها، سلول های امدادگر T هم به واکنش پادتنی سلول کمک می کنند. به گفته ی سته، این سلول ها برای واکنش پادتن به جهش ضروری هستند. اما باز هم جهیز زنهار فراتر از موارد علو است. قسمت قسمت کردن دیگری از سلول ها بوسیله نام سلول های حافظه ی B بود دارند که شهریه ی تولید پادتن را برعهده دارند. انواع مشخصی از سلول های B بوسیله سلول های حافظه ی B تحول می شوند. این سلول ها دستورالعمل های تولید نوعی پادتن مشخص را ذخیره می کنند اما فعالیتی ندارند. بلکه در گره های لنفاوی و طحال مخفی می شوند که می توانند محل اصلی عفونت ویروسی باشند. این ویروس ها بعد منتظر سیگنال تولید پادتن می مانند.

وقتی ویروس جدیدی به بدن حمله می کند، معمولا دو هفته طول می کشد تا سیستم ایمنی، پادتن مناسب را بخاطر نابودی ویروس ها تولید یواش. با وجود سلول های حافظه ی B این زمان به چند روز کاهش می یابد.ایمنی معانی متعددی دارد

پناه صرفا یک مجرد ندارد؛ بلکه چندین نوع ایمنی وجود دارد. امان می تواند به معنی واکنش قوی پادتنی باشد که از تولید ویروس داخل سلول ها جلوگیری می درنگ. از طرفی می تواند سلول قاتل T باشد که با سرعتی رفعت عفونت را قبل از بلای ناگهانی یا پس از مسری ویروس ایستا می بطی ء. به گفته ی سته:تو بسیاری از عفونت های ویروسی، ویروس بخشی افزودن می شود ولی جهیز زنهار بلافاصله دست خط آن را متوقف می کند. شخص، آلوده و بیمار می شود ولی سیستم پناه او عملکرد نواخت در توقف آلودگی دارد.

ایمنی می تواند نتیجه ی فعالیت سلول های ذهن ی B غصه باشد. به گفته ی تیل:اگر انحصاری سلول حافظه ی B داشته باشد و بخاطر مرحله دوم در معرض ریسک ابتلا به ویروس فراغت بگیرد. پادتن ها بوسیله سرعت به ویروس واکنش می دهند و درنتیجه آن را با سرعت بیشتری نابود می کنند.

بنابراین احتمال ابتلای مجدد به ویروس بود دارد اما ممکن است فاجعه مرحله نباشد. وقتی ویروس بوسیله بدن بی نظیر وارد می شود، بدن آن را بوسیله تامل می سپارد.دانشمندان معلومات زیادی درباره ی سلول های T و کووید ۱۹ ندارند

دانشمندان هنوز داده های کافی را درباره ی فایده بلندمدت سلول های T و سلول های حافظه ی B نسبت به ویروس جدید کرونا ندارند ولی یافته های آن ها امیدبخش است. کراتی، سته و دیگر همکاران، درون ماه ژوئن مقاله ای را درباره ی واکنش سلول های T به مبتلایان خفیف کووید ۱۹ منتشر کردند. این مقاله درون مجله ی Cell منتشر شد. به گفته ی کراتی:واقف شدیم در بدن تمام مبتلایانی که حاجت به رنجور پیدا نمی کنند، سلول CD4 T یا سلول امدادگر T تاثیر مدال می دهند؛ و اغلب آن ها از سلول CD8 T یا سلول قاتل T برخوردار هستند؛ اما باید دید این سلول ها تا چه مدت دوام می آورند؟ نمی دانیم در وابستگی با ذهن چه اتفاقی رخ می دهد. دانشمندان به زمان بیشتری برای تست خون افراد بهبودیافته احتیاج دارند. دوام ایمنی۷ سؤال بزرگی است که هنوز راه زیادی بخاطر پاسخ به آن باقی الباقی است.

سلول های حافظه ی B چه حد ابدیت دارند؟ هنوز برملا نیست؛ اما بوسیله نظر می رسد حافظه ی سلول های B طولانی مدت باشد. طبق گزارشی، سلول های B تا هشتاد سال بعد تو بدن بازماندگان دنیاگیری آنفولانزای ۱۹۱۸ باقی ماندند.

دانشمندان دلایل نیکی برای خوشبینی دارند. آن ها امیدوار هستند پس از ابتلا بوسیله کووید ۱۹ برای بدوی بار، ایمنی کامل مدتی دربرابر این بلای ناگهانی لباس بگیرد. به گفته ی لیبرت و برتولتی «واکنش سلول های T بوسیله کرونا ویروس ها طولانی مدت است.»

طبق یافته های لیبرت و برتولتی، افرادی که ۱۷ سال پیش از مصیبت سارس بهبود مشخص کردند، هنوز سلول های T را در بدن خویشتن دارند. از دیدن آن ها، کاهش سطح آنتی بیوتیک لزوما ناراحت کننده نیست. نکته ی مهم، سطح سلول های T و سلول های حافظه ی B است. همچنین سلول های T که بخاطر مبارزه با دیگر انواع کرونا ویروس تولید شده اند می توانند در مبارزه با کووید ۱۹ غصه مفید باشند. به گفته ی مؤلفان:به رویت می رسد امنیت علیه ویروس کرونای جدید، در اغلب افراد وجود دارد؛ اما مشخص زدودن سلول های T برای محافظت داخل طبق کووید ۱۹ کافی هستند یا خیر.

بخاطر مثال طبق انگاره ای، کووید ۱۹ درون آسیای خاوری متجاوز کشنده نیست؛ زیرا مردم این منطقه تو گذشته گوناگون کرونا ویروس ها را تجربه کرده اند و جهیز حمایت آن ها آمادگی لازم را دارد. دانشمندان تاکنون از آزمایش های پرخطر واکسن روی انسان خودداری کرده اند. آن ها نمی توانند بخاطر وارسی ایمنی، افراد را دوباره به ویروس آلوده کنند اما می توانند روی میمون ها این آزمایش را انجام دهند. برابر یافته ها فرخنده های مکاک برای بار دوم بوسیله کووید ۱۹ مبتلا نمی شوند.پرسش ارشد امنیت طولانی مدت

باتوجه به نکات فوق، پرسش وقار مطرح می شود: ترکیب بی عیب پادتن ها (مغز و نوع)، سلول های T، سلول های B متین نسبت به ویروس کرونای جدید چیست؟ برای مثال ممکن است شخصی برای مبارزه با ویروس، به تراکم بالای پادتن داخل بدن خود نیاز نداشته باشد. شاید سلول های T نقش مهم رطوبت را در حراست از بدن ایفا کنند. دانشمندان، پاسخ به پرسش زبر را در مفهومی به نام «همبستگی ایمنی» جست وجو می کنند. این معیار هنوز بخاطر ویروس کرونای جدید پدیدار حلق. به گفته ی تیل: «باید به سئوال مهمی پاسخ عدالت: حداقل سطح پادتن همبسته با امن محافظتی تو بدن افراد وجود دارد؟» اما ایمنی صحیح در موافق کووید ۱۹ صرفا به پادتن نیاز ندارد. به گفته ی کراتی:افرادی هستند که قادر به تولید پادتن نیستند. برای مثال برخی افراد مشغول به کووید ۱۹ در ایتالیا بدون داشتن پادتن، گشایش یافته اند. این بیمارها بوسیله ذات الریه مشغول شدند. نفوذ کردن امن آن ها ارزیابی نشد اما بهبودی آن ها به این معنی است که درون غیاب پادتن، سلول های T وظیفه ی مراقبت را برعهده محزون اند.

متأسفانه هنوز بی آرامی نمی توان، چشم انداز ۶ماهه ای را از زنهار کووید ۱۹ ارائه انصاف. بوسیله گفته ی کراتی: «ما دقیقا نمی دانیم چه میزان از هر سلول یا پادتن برای نگهداری از بدن لازم است؛ اما در تلاشیم تا از جمع آوری داده ها بوسیله دیدگاه جامعی برسیم.»

پژوهشگرها همچنین در مجاهدت اند تا بوسیله این پرسش پاسخ دهند: چگونه نفوذ امن نامناسب می تواند منجر به علائم شدید و نیاز به ونتیلاتور شود، اما شخص دیگری آسان تر بهبود علنی درنگ. اخیرا دانشمندان تا حدودی به این تفاوت پی برده اند. به گفته ی نوالا میر، پزشک و پژوهشگر دانشگاه پنسیلوانیا:هیچ همبستگی بی نقصی بین جنس پناه و بلای ناگهانی شدید حیات ندارد؛ ولی برخی سرنخ ها به دست آمدند. سلول های T در افرادی که بدترین نتایج را داشتند و اغلب اوقات ذیل دستگاه های تنفسی بیمارستان ها بودند، واکنش نامنظمی دارند. بوسیله این ترتیب مشکلات ریوی و علائم شدیدتری رک کردند. از طرفی فعالیت شدید ایمنی می تواند منجر به آسیب به اعضای بدن شود.

پزشکان امیدوار هستند با درک بهتر واکنش امنیت به ویروس جدید کرونا بتوانند از واکنش های شدید حمایت جلوگیری کنند.آیا تست پادتن می تواند میزان ایمنی افراد را تعیین کند؟

این روزها اغلب افراد با این پرسش روبه رو می شوند: تست مثبت پادتن کووید ۱۹ به ذهنی امان است؟ متأسفانه چنین تست هایی نمی توانند چگونگی ایمنی افراد درون موافق کووید ۱۹ یا مدت زمان آن ها را تضمین کنند. بوسیله گفته ی تیل:نکته ی حائز بزرگی این است که کل تست های موجود در بازار، قادر به کشف پادتن هستند ولی نمی توانند پادتن های ترکیبی را از پادتن های خنثی کننده نمره دهند.



داروسازی در حال ادا تست پادتن کووید ۱۹ داخل استراسبورگ فرانسه

بنابراین از تست های پادتن تنها می توانن مولود گرفت شخص قبلا ناقل ویروس بوده است. علاوه بر این، چنین تست هایی دقت بالایی ندارند و دقت آن ها براساس عالمگیر ویروس تغییر می کند. این تست ها نمی توانند اطلاعاتی را درباره ی خطر ابتلای مجدد یا مقیاس ایمنی عرضه دهند. به گفته ی تیل:شاید تامل کنید تست مثبت پادتن به معنی پناه است؛ اما قطعا نمی توان چنین نتیجه ای گرفت. به نظر من تست پادتن ویژگی فوقانی دارد. درنتیجه با تست مثبت پادتن نباید دست از ماسک سرقت کردن یا دیگر روش ها و برگ فاصله گذاری و ایمنی بردارید. اگر می خواهید فرمان مثبتی عمل دهید می توانید پلاسمای خون اهدا کنید. پادتن های موجود در پلاسما می توانند به بهبود بیماران مشغول بوسیله کووید ۱۹ دستیار کنند.اضافه حساسیت ایمنی چه تأثیری بر فرایند تولید واکسن دارد؟

اگر به پیچیدگی سیستم کنف و بخش های مختلف آن فکر کنید، با چالشی که پژوهشگرها بخاطر تولید واکسن با آن روبه رو هستند آشنا می شوید. واکسن، دارویی است که طرز مقابله با تهدیدی قرین ویروس را به جهیز کنف آموزش می دهد و می تواند از شدت بیماری بکاهد یا به طور کلی از آن جلوگیری کند. به همین برهان واکسن ها ابزارهایی خلاصی بسرنوشت شوم دچار کردن و قدرتمند هستند؛ اما ترقی و تاسیس آن ها فرآیندی نفقه بر، زمان بر و پرکار است. بسیاری از تکاپو های تولید واکسن به شکست می انجامند.

با اینکه هیچگاه تضمینی برای تولید واکسن موفق کووید ۱۹ بود ندارد، فدایی دانشمندان نسبت به تولید آن در زمانی بی سابقه امیدوار هستند. ازآنجاکه بسیاری از افراد بدون احتیاج به بستری خواه دارو از کووید ۱۹ جان تندرست به تو درگیر اند، پس می نبوغ خراج گرفت جهیز ایمنی توانایی دفاع از خویشتن را دارد؛ اما دانشمندان باید محاسبه کنند جهیز پناه دقیقا چگونه باید آماده ی کنترل و مهار تهدیدهای واقعی شود.

درحال حاضر، دانشمندان سراسر جهان به شکل بی سابقه ای بخاطر تولید واکسن کووید ۱۹ با سرعتی رفعت مجاهدت می کنند. بیش از ۱۵۰ واکسن کاندیدا تو مشت ترقی هستند و تعداد اضافی از آزمایش های انسانی پس از اغماض چند ماه از مسری ویروس درون حال انجام هستند. دسته های پژوهشی، نتایج امیدبخشی را منتشر کرده اند و تو حال آماده سازی تست ها در مقیاس مبصر هستند. تولیدکنندگان هم در حال ساخت کارخانه هایی برای تولید میلیاردها دز واکسن هستند و دولت ها میلیاردها دلار روی پروژه های تولید واکسن سرمایه گذاری کرده اند.اثربخشی واکسن روی افراد و گروه های سنی مختلف، متفاوت است

داخل هفته ای که گذشت، تیم های پژوهشی تو گره و بریتانیا مقاله هایی را درباره ی نتایج تست های ابتدایی ی واکسن کووید ۱۹ درون نامه ی Lancet منتشر کردند. هر دو ناحیه از نسخه ی آدنوویروس (یکی از نسخه های ویروس کرونای جدید) مصرف کردند که برای جلوگیری از مصیبت تولید شده بودند. راوی آدنوویروس از بخشی از ویروس جدید کرونا برای القای واکنش ایمنی استفاده می بطی ء.

هر دو گروه پژوهشگران دریافتند داخل قیافه مصرف از آدنوویروس برای واکسن های کووید ۱۹، عملکرد بهتری خواهند داشت. یکی از نتایج تست واکسن روی قسمت قسمت کردن داوطلب، تولید پادتن و سلول های T وجود. نائور بار زیو، استادیار سلامت بین الملل و پژوهشگر واکسن در دانشکده ی سلامت عمومی جانز هاپکینز می گوید: «بوسیله شدت نسبت بوسیله توسعه ی واکسن مؤثر کرونا خوش بین هستیم.»

همان نعوظ که دنیاگیری کرونا مرموز است تولید واکسن آن هم از این روال مستثنی محو. بوسیله گفته ی مرحله زیو: «پرسش های زیادی بی پاسخ باقی مانده اند و باید وارد جنین ی سومین آزمایش ها در مقیاس متراکم شویم.»

از طرفی طیف وسیع ی نفوذ کردن های ایمنی به ویروس جدید کرونا به این معنی است که احتمالا واکنش های متنوعی هم به واکسن بود خواهد داشت. ممکن است واکسن روی برخی افراد تأثیر قوی و روی برخی دیگر اثری ضعیف داشته باشند. علاوه بر این، واکنش حمایت داخل افراد مرشد نم با واکنش زنهار کودکان متفاوت است به همین برهان تولید واکسن مناسب تمام قسمت قسمت کردن های سنی، امر اشکال است.



پروفسور فرانکویس ونتر در حال قبض واکسن آزمایشی کووید ۱۹ در واحد پژوهشی پاتوژن ها مسری (RMPRU) در بیمارستان کریس هانی باراگوانات تو سووتو، آفریقای جنوبی

 

به گفته ی بنجامین نیومان، ویروس شناس دانشگاه A
ASGHAASGHAASGHAایانOOOONOOOONOOOON کالوم، طراح پیشین جگوار و شریک شدن تیونینگ خودرو R-R Reforged مستقر در سوئیس، از نسخه ی تولیدی اولین پروژه مشترک خود با نام استون مارتین کالوم ونکوئیش ۲۵ رونمایی. 



کردند مدل تولیدی تنها نه ماه پس از اعلام آغاز این پروژه رونمایی شده است و تولید خودروهای مشتریان درون ماه (سپتامبر) شهریور آغاز می. شود در مقایسه با نمونه مفهومی که سال گذشته نشان داده شد، کالوم ونکوئیش ۲۵ دارای اتاقک توافق شده، آپشن های بیشتر و شاسی تیون شده و پیشرانه ارتقایافته.

است در مقایسه با خودروی واقعی استون مارتین ونکوئیش که بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ مخلوق شده بود، نسخه ی کالوم ونکوئیش ۲۵ دارای بیش از ۳۵۰ دگرگونی مهندسی، مواد و طراحی.



است داخل مطلع تجربه رانندگی ازطریق کاربرد از معاون فنرهای بیلشتاین برای زیرکی و کنترل بیشتر گشایش یافته. است R-مهندسان R Reforged نیز بوش های جدید، میله های ضد غلتش سفت خیس و لاستیک های مخصوص Pilot Sport Michelin را برای اضافه راحتی سرنشینان نسبت بوسیله اکثر خودروهای GT معاصر. نصب کردند این خودرو همچنین ۱۰ میلی متر پایین تر از قبل قرار می گیرد و از فاصله اضافی بین محوری ۶۰ میلی متر بهره.

می برد فرمان همچنین به لطف تعبیه لبه رینگ باریک تر، موضع صندلی پایین تر و ارتقای سیستم تعلیق، بهبود یافته است و عاطفه بهتر و بازخورد بیشتری عرضه. می دهد به نعوظ طاسی گفته می شود که Callum Vanquish ۲۵ خودروی GT تطبیق پذیر و همه کاره ای متناسب با استفاده ی.

روزانه است ایان کالوم همچنین تغییراتی ظریف درون مدل سازی استون مارتین ونکوئیش خلق کرده است که از جمله می قابلیت بوسیله سپر جلوی سازش شده با جلوپنجره پایین تر و ارشد تر به همراه ورودی های جانبی فضا. اشاره کرد سپر متعاقب نیز شبیه چراغ های جلو و عقب LED جدید، کاملا بوسیله روزرسانی. شده است مشتریان می توانند کالوم ونکوئیش ۲۵ را با تعداد نامحدودی رنگ بدنه، هشت تریم بیرونی و سه آپشن رینگ ۲۰ اینچی سفارشی.

انتخاب کنند مقاله:های مرتبط استون مارتین ونکوئیش 25 رونمایی شدسوپراسپرت مفهومی استون مارتین ونکوئیش ویژن

معرفی شد در داخل کابین، تریم چرمی گران ارزش و لوکسی توسط شرکت چرم Bridge of Weir عرضه شده، درحالی که روزگار جیبی جداشدنی Bremont روی داشبورد قرار می گیرد و هم زمان حال شامل جزئیات کرومی تیره و صیقل بوسیله همراه آپشن روکش گردویی به جای فیبر. کربن است این خودرو همچنین از مجموعه چمدان Mulberry روزی می برد که به گونه ای زیبا در قسمت پشت کابین جای.

می گیرد استون مارتین کالوم ونکوئیش ۲۵ از/پیشرانه ۵ ۹ لیتری خورجینی ۱۲ سیلندر با ۵۸۰ اسب بخار غلبه بهره می برد که قدرت آن ۶۰ اسب بخار بیشتر از نسخه واقعی. ونکوئیش است درون این پیشرانه از جهیز ورودی کربنی سفارشی و منیفولد خروجی از جنس فولاد ضدزنگ با طول هم ارز استفاده. می شود علاوه پهلو این، درپوش پیشرانه با تزئینات کربنی و چرمی آراسته.



R-شده است R Reforged فقط ۲۵ نمونه از این GT سفارشی تولید می کند که اولین آن ها داخل ماه سپتامبر بخاطر مشتریان در اروپا و آمریکای لاتین. تولید می شود تیونر سوئیسی قیمت این خودرو را بیش از (۷۰۱ هزاره دلار) ۵۵۰ هزار پوند.تخمین می:زند بیشتر بخوانید خانه متحرک لوکس کنکورد مبتنی پهلو مرسدس بنز آتگو معرفی شدکارمندان فورد منتظر اندازه همدستی با پاسبان شدندتسلا فاصله زیادی تا خودرو تمام خودران داردپروتوتایپ موستانگ مک ای با غلبه ۱۴۰۰ اسب تبخیر شناساندن شدمرسدس بنز EQS دارای ظرفیت پیمایش بیش از ۷۰۰