کتونی

اپل سه شنبه ی گذشته رویداد رونمایی گوشی های سری آیفون ۱۲یعنی Hi, Speed را برگزار کرد تا با چهار گوشی هوشمند متاخر که همگی توانایی اتصال به شبکه ی 5G دارند و از اولین تراشه ی پنج نانومتری دنیا استعمال می کنند آشنا شویم. اپل سابقه ی اتخاذ غرض های مناقشه برانگیز را در قبال گوشی های سری آیفون دارد و در عادات Hi, Speed جزئیات جدیدترین غرض مناقشه برانگیز اپل اعلام شد.

همان طور که چند ماه پیش شایع شده بود، اپل گفت منظور ندارد گوشی های سری آیفون ۱۲ را با شارژر و هدفون سیمی ایرپادز (EarPods) تو جعبه عرضه درنگ. کسانی که شارژر ندارند بخاطر شارژ کردن محصول باید ۲۰ دلار اضافه بپردازند و شارژر ۲۰ وات USB-C جدید را تدارک کنند. زمان اضافی از رسوم اپل نگذشته بود که خبردار شدیم شارژر و هدفون از مجری ی آیفون ۱۱ و آیفون XR و آیفون SE نسل دوم که همچنان به سودا می رسند نیز حذف شده است. 

سامسونگ در پست جدیدی درون فیسبوک، بوسیله رخ غیر یمین اپل را به پندار حذف شارژر از صندوق ی گوشی آیفون ۱۲ تمسخر کرد است. تو دنباله می توانید اسکرین شات پست متتشرشده توسط سامسونگ را مشاهده کنید. تو توضیحات پست دامن آمده است: «البته که گلکسی شما، چیزی که بوسیله دنبالش می گردید به شما ارائه می دهد؛ از سهل ترین چیزها نظیر شارژر خمود تا بهترین دوربین و باتری و عملکرد پردازشی و حافظه و حتی نمایشگر ۱۲۰ هرتز، همگی در یک گوشی هوشمند.»



اقدام سامسونگ بخاطر استهزا اپل، اتفاقی بیش جالب است؛ خصوصا با درنظرگرفتن این ذات که سامسونگ امتحان ی ایفا این طور کاری را دارد و درنهایت دیدیم مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش که سامسونگ ادا داد با نتیجه ی معکوس همراه بود. اپل سال ها قبل تو تصمیمی جنجال آفرین اطلاع دادن کرد جک ۳٫۵ میلی متی هدفون را از گوشی آیفون ۷ حذف می کند. داخل پی این اتفاق مشارکت های مختلف ازجمله سامسونگ مقدمه به مسخره اپل کردند؛ اما زمان خیلی یدکی نگذشته وجود که سامسونگ و شرکت های دیگر نیز در خوش نویسی اپل دامنه برداشتند. سامسونگ نخستین کود در گوشی های سریگلکسی نوت ۱۰ از حذف جک هدفون اطلاع عدل. مقاله های مرتبط:استراتژی نادرست سامسونگ درون آگهی تبلیغاتی جدید علیه اپلسامسونگ تبلیغات تمسخرآمیز خود درباره اپل را حذف می کند

ویدئوهایی که سامسونگ بخاطر تمسخر نبودن جک هدفون در آیفون های اپل منتشر کرده بود، مدتی پس ازآن حذف شدند؛ بااین حال قبل از حذف شدن ویدئوها، کاربران آن ها را دانلود و سپس مجددا در پلتفرم های مختلف آپلود کردند (یکی از ویدئوها را می توانید درصفحه ی آپارات زومیت ببینید).

این موضوع باعث شده است کاربران از خود بپرسند چقدر طول می کشد تا سامسونگ نیز اقدامی مشابه اپل اجرا دهد و شارژر و هدفون را جعبه ی گوشی های سری گلکسی حذف کند. پیاده شدن اساس یقین ای که تیرماه امسال منتشر شد، حدس حذف شارژر از جعبه ی گلکسی S30 بود دارد؛ اما با توجه به اقدام اخیر سامسونگ، خاطر نمی کنیم حذف شارژر به این زودی اتفاق بیافتد. 



سامسونگ تنها شرکتی نیست که اپل را بوسیله دلیل حذف شارژر از جعبه ی آیفون ها سخریه کرده است. شیائومی اقدام مشابهی درون توییتر انجام داده که اسکرین شات ویدئوی تک مناقشه در پشته متناسب مشاهده است. شیائومی درون توضیحات پست توییتر خویشتن نوشت: «ناراحت نباشید. ما هیچگاه چیز از صندوق یمی ۱۰ تی پرو حذف نکردیم.» مطرح شدن ادعای «حذف نشدن هیچ چیز از قوطی ی گوشی» توسط شیائومی، بخشی عجیب است؛ در مدت انبازی چینی سال ها است که در جعبه ی گوشی های خود هدفون صبر نمی دهد. اکثر تحلیلگران می گویند شیائومی برای فراغت ندادن هدفون در مجری ی گوشی، انگیزه ی مالی دارد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره ی اقدام سامسونگ و شیائومی دارید؟ به دید شما این دو شرکت اقدامی مشابه اپل ادا می دهند؟بیشتر بخوانید:برضد اخبار اپل ، پلتفرم های استریم چروک رویداد Hi, Speed را پخش نکردندیک افشاگر مورد اعتماد: اپل ۲۷ آبان رویداد دیگری برگزار می کندمشخصات سخت افزاری ال جی K92 داخل کنسول گوگل پلی فاش شداپل احتمالا از معامله آیفون ۱۲ سود کمتری نسبت بوسیله قبل کسب می کندردمی K30S شیائومی درواقع نسخه ای از می 10T با تغییر نام تجاری خواهد بود
  • ۹۹/۰۷/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی