کتونی

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

تو حالی که هنوز نسل چهارم درگاه ارتباطی PCI Express بوسیله طورگسترده فراگیر و استاندارد نسل پنجم آن نیز بازپسین نشده و متخصصان مشغول تمجید اهداف سلاله ششم PCIe است. به تازگی، گروه توسعه دهنده ی استاندارد های این حضور با صیت PCI Special Interest Group برخی اهداف کلی و مشخصات فنی موردنیاز PCI Express 6.0 را رونمایی کرده که برابر اطلاعات منتشرشده، این پیشگاه می تواند ۲۵۶ گیگابایت بر حین داده را ازطریق ۱۶ لین منتقل کند. بدین ترتیب، تشریفات ارتقای دوبرابری سرعت نیز حفظ خواهد شد تا PCI Express 6.0 دوبرابر از نسل پنجم و چهاربرابر از نسل چهارم این استاندارد سریع نم باشد.

به گفته ی گروه تدوین کننده ی حضرت PCI، افزودن سرعت نسل ششم این محضر ارتباطی به لطف کاربرد از فناوری مدولاسیون گام ی باند (Pulse Amplitude Modulation) به ارمغان خواهد آمد که عاری نیاز بوسیله افزایش پهنای باند خواه فرکانس های کاری بیشتر و با کاربرد از روش های فعلی می تواند دوبرابر داده ی بیشتر منتقل کند. استاندارد جدید برابر روال پیشین با نسل های قبلی خود نیز سازوار خواهد حیات تا امکان استفاده از کارت های قدیمی تر داخل محضر های جدید در دسترس باشد. 

در حال مهیا نیز کارت های گرافیک شوهردار از تمام ظرفیت PCIe 3.0 بهره نمی برند؛ اما این موضوع بوسیله معنای بی نیازی بوسیله درگاه های ارتباطی جدید تری نیست. کاربری فهم مصنوعی و درایو های ذخیره سازی جامد و حافظه های نامتغیر مانند مدل های آپتین اینتل که با سرعت اضافی داخل حال بسط هستند، بوسیله پهنای باند عریض ای برای واگذاری اطلاعات نیاز خواهند داشت که تبار های جدید PCI Express می توانند بهینه راه حل موجود باشند. 

یکی از مشکلات فعلی استاندارد PCI Express، روند تجاری سازی و دسترسی کاربران به آن است. پیش تر و تو سال ۲۰۱۱، گروه PCI-SIG اولین بار میزان و استعداد های نسل چهارم این درگاه ارتباطی را معرفی کردند. این در حالی است که چندی پیش پردازنده های نسل ثالث رایزن و کارت های گرافیک سری رادئون RX 5700 شرکت AMD با پشتیبانی از آن معرفی شدند و تا یک ماه دیگر به بازار نمایش می شوند. بدین ترتیب، پیش دماغ می شود در نیکوترین حالت، کار تدوین نمونه  PCI Express 6.0 تا اواخر سال ۲۰۲۱ طولانی شود و همکاری های سازنده ی پردازنده نیز پشتیبانی محصولات خود از این محضر را حداقل تا دو سال بوسیله محصولات خود اضافه کنند. این داخل حالی است که ابتدا باید حضرت و تجاری سازی PCIe 5.0 را گواه باشیم.

پیشرفت سریع العمل تر معیار های انتقال داده ها درکنار روند کُند تجاری سازی و استفاده ی سازندگان از آن ها، یکی از مشکلات دنیای فناوری است که دراین زمینه، می استعداد به استاندارد USB 3.2 و USB 4 نیز اشاره کرد که تدوین استاندارد آن ها به پایان رسیده؛ ولی همچنان از نسخه ی ۳.۱ این جناب احاله داده ها استعمال می شود.  بیشتر بخوانید:همه چیز درباره ی PCI Express 3.0 و 2.0، چه تفاوتی داخل سرعت کارت گرافیک خلق کردن می شود؟ (بخش سوم)همه چیز درباره ی PCI و PCI Express، کدام کارت را تو کدام اسلات قرار دهیم تا عملکرد بهینه باشد؟ (بخش دوم)همه چیز درباره ی PCI و PCI Express، کدام کارت را در کدام اسلات صبر دهیم تا عملکرد بهینه باشد؟ (بسرنوشت شوم دچار کردن اول)
۹ ژانویه ۲۰۰۱ میلادی، در حالی که آسمانِ شهر سان فرانسیسکو بارانی بود، استیو جابز قدم به روی استیج گذاشت تا از محصول جدیدِ اپل تو رویداد مک ورلدِ آن سال رونمایی درنگ. پس از اینکه وی از دشواری ها و انفراد های ناتوان کننده ی دنیای ابدار ادوات و درنگ افزار واج گفت، ناگهان بوسیله سراغ تعریف مفهومِ هابِ دیجیتال از دیدگاه اپل رفت و سپس درباره ی یک انقلاب گپ کرد.

جابز، سخن خود را با این جمله بوسیله جانب موردنظرش خود هدایت کرد:حالا یک انقلاب در حوزه ی موسیقی اتفاق می افتد.

مدیرعامل اپل که با همین یک جمله توانسته حیات کنجکاوی حضار را برانگیزد، مقدمه به گپ کردن درباره ی وضعیتِ آن زمانِ دنیای موسیقی دیجیتال کرد؛ اینکه سی دی ها چگونه دست و پاگیر شده اند، مردم بوسیله چه سر ای موسیقی های خریداری شده شان را بوسیله کامپیوتر واگذاری می دهند، چگونه فهرست ِ پخش می سازند و فهرست های مصنوع شده را روی سی دی رایت می کنند. درون آن رویداد، استیو جابز پیچیدگی بیش از اندازه ی برنامه های پخش کننده ی موسیقی را یکی از دلایل این سردرگمی ها عنوان کرد؛ دستور کار هایی که بوسیله باورِ وی، حتی پس از یادگیری نیز همچنان پیچیده باقی می ماندند.

پس از تمامِ این فاتحه چینی ها، زمان حال دم ی موردانتظار فرارسیده بود و جابز از آیتونز به قیافه رسمی رونمایی کرد؛ ثمر نرم افزاری جدیدی که یکی از تأثیرگذارترین ها تو کارنامه ی بطی ء افزاری اهالی کوپرتینو بود. 

به لطف دیدگاه درستی که بخاطر توسعه ی آیتونز وجود داشت، این برنامه توانست طنینِ اپل را در یک دهه ی آینده تغییر دهد و اپل را بوسیله شرکتی پیشتاز داخل حوزه ی فناوری بدل سازد.آیتونز و گذرِ سال هامقاله های مرتبط:پایان عصر آیتونز؛ تولد سه اپلیکیشن مجزا پادکست، تی وی و موزیکاپل چگونه از سرو های خود میلیاردها دلار درآمد کسب می کند؟

یک سال پس از اینکه اپل از آیتونز رونمایی کرد، استیو جابز باری دیگر قدم روی عریضی گذاشت؛ ولی این وهله نه بخاطر معرفی دشت نرم افزاری. این دفعه شانس به یک محصول سخت افزاری متاخر گویا حیات که موفقیتش به نوعی با توفیق آیتونز گره خورده بود. جابزِ فقید درآن زمان از آیپاد رونمایی کرد؛ یک پخش کننده ی موسیقی که با استقبال وسیع ای رو به رو شد و توانست پیروزی عظیمی برای اپل به ارمغان بیاورد.

پس از معرفی آیپاد، اپل برای پاسخگویی به حاجت های کاربرانِ آیپاد، دسته ای از ویژگی های جدید را با نسخه ی ۲ واردِ برنامه ی آیتونز کرد. درون این نسخه علاوه پیاده شدن اینکه پشتیبانی از آیپاد به پروگرام اضافه شده بود، بهبود هایی بسان ارتقاء فرایند رایت کردنِ سی دی و استعداد هایی بسان اکولایزر، بهبود دهنده ی صوتی کراس فیدر (Cross Fader) و... اضافه شده وجود.

برخلاف حالا که بین انتشارِ نسخه های حقیقی اپلیکیشن ها فواصل تمام بود دارد، اپل در آن زمان بوسیله فاصله ای کمتر از انتشار نسخه عمده قبلی، نسخه عمده اینده را دردسترس کاربران قرار می عدل.

از این رو، کوپرتینو یی ها بسی مهلت نسخه سومِ آیتونز را منتشر کردند؛ نسخه ای که توان فهرستِ پخش هوشمند (Smart Playlist) و پشتیبانی از کتاب های صوتی Audible را به همراه می آورد.

در آوریل ۲۰۰۳، نسخه ی چهارم آیتونز با معرفی کردن فروشگاه موسیقی و پشتیبانی از کدک AAC منتشر شد. امین در همین نسخه بود که اپل تصمیم بی سابقه ای اتخاذ کرد و آیتونز را برای سیستم عامل ویندوز نیز دردسترس قرار داد؛ تصمیمی که یکسره ی تمسخر آمیز و مشهور استیو جابز را بوسیله همراه داشت:  [آیتونز] احتمالا بهترین برنامه ایه که تا الان بخاطر ویندوز ساخته شده.

میزبانی از ۲۰۰هزار قطعه ی موسیقی ظرفیت عظیمی از محتوای موسیقیایی را در اختیار کاربران قرار می داد؛ این موضوع باعث شد تا درون همان هفته ی نخست، بیش از یک میلیون آهنگ فروخته شود. موفقیت آیتونز روی آیپاد نیز تأثیر گذاشت و تا ماه ژوئن همان سال، آیپاد نیز به فروش ۱ میلیون واحدی دست فاش کرد.



آیپاد و آیتونز درکنار یکدیگر معنای جدیدی به دنیای موسیقی بخشیدند و وجه دیگری از فناوری را به نمایش درآوردند. تجلی ایرباد های سفیدرنگ در بکلی گیتی علامت داد که چه احترام مردم به گوش دادنِ موسیقی داخل وضعیت متنوع فرع مند هستند.

با این حال، بلندپروازی های اپل ایستا نشد. در آوریل ۲۰۰۴، نسخه ۴.۵ آیپاد دردسترس قرار گرفت. این نسخه دارای انفراد های جذابی زیرا که iMix، پارتی شافل و... وجود. درطول حیات آیتونز ۴ انفراد هایی منتشر شدند که تا اینکه الان نیز تماشایی نصیب گیری از آن ها هستیم؛ یک محدودیت شبیه AirTunes که اگرچه امروزه به ایرپلی تغییرِ شهرت داده است، ولی امکان استریم موسیقی داخل یک شبکه ی محلی (لوکال) را فراهم می آورد. همچنین پشتیبانی از عکس و ویدئو از دیگر استعداد های رادیکال این نسخه بود. در ماه ژوئن ۲۰۰۵، پادکست ها حزن بوسیله پروگرام اضافه شد تا بازهم مخرب دیگر صورت دهد (کلمه ی پادکست اشتهار خود را از «آیپاد» وام گرفته است).

برضد نسخه های پیشین، آیتونز ۵ و ۶ که از سپتامبر ۲۰۰۵ تا ژوئن ۲۰۰۶ منتشر شدند، ویژگی های جدید را با خود نداشتند و فقط روی سازگاری برنامه، گشایش عملکرد و رفع مشکلات تمرکز داشتند.

این روند امتداد داشت تا اینکه تو سپتامبر ۲۰۰۶، آیتونز ۷ منتشر شد و انبوهی از قابلیت های جدید را به ارمغان آورد. در این نسخه بازی بخاطر آیپاد حیات داشت، امکان پخش عاری توقف موسیقی ایجاد شده بود و اپل تی وی نیز درون فهرست پروگرام های پشتیبانی شده قرار داشت.





آیتونز ۷ 

نمود آیتونز روح جدیدی به جسم خسته ی صنعت موسیقیِ آن زمان تزریق کرد؛ صنعت که بهره از لغو کپی رایت رنج می برد، حال به عمه ای روان بود که بلندقامت تر از هرزمان دیگری حرمت اندام می کرد. 

درابتدا، فقط موسیقی در آیتونز جای داشت؛ اما بوسیله نرم کردن و با ترفیع سخت ابزار و فراهم شدنِ فرصت های جدید، توان های جدیدی به آیتونز اضافه شد. کمتر کمتر کاربران می توانستند در آیتونز فیلم خریداری کنند، موسیقی سلیقه خود را پیدا کنند، کتاب مدنظرشان را بخوانند و پادکست های دلخواهشان را گوش دهند.

زمان سپری شد و سال ۲۰۰۷ از روش رسید؛ سالی که آینده ی اپل را برای همیشه دگرگون تاسیس. استیو جابز در این سال از نخستین آیفون رونمایی کرد؛ دستگاهی که طبق تعریفِ او در آن زمان، تلفن، آیپاد و مروگر اینترنت را با یکدیگر تلفیق کرده بود. حال از این پس، آیتونز علاوه بر انواع مختلف آیپاد، باید از آیفون نیز پشتیبانی می کرد. مؤفقیت اپل باعث شد تا بعدها اپ استور همچنین به این برنامه افزودن شود.

آیتونز ۹

نوبت به انتشار نسخه های ۸ و ۹ آیتونز رسید؛ نسخه هایی که استراتژی های اپل داخل دنیای دیجیتال را بیش از پیش بوسیله قیافه می کشیدند. در این دو نسخه، شما می توانستید فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را کرایه کنید و از طریق iTunes U کتاب های درسی بگیرید. همچنین رابط کاربری در نسخه نهم با تغییرات قابل توجهی همراه شد تا جلوه ای مدرن زیرفون به خود بگیرد.
بوسیله عصر تاریکی خوش آمدید

زمانی که آیتونز معرفی کردن شد، استیو جابز دستور کار های موجودِ آن زمان را «پیچیده» خطاب کرد. اما بوسیله مرور، آیتونز نیز همان راهی را رفت که قبلا دستور کار های دیگر رفته بودند. تکثیر کردن و حذف قابلیت های فکرنشده، یکی از مواردی بود که به پیچش این برنامه می افزود.

در نسخه ۱۰ آیتونز، این سردرگمی و پیچیدگی بوسیله روشنی نمود فاحش کرد. اپل قابلیتی تحت نام Ping به برنامه خود تکثیر کرد تا با این کار، شبکه ای مدنی را برای موسیقی توسعه دهد. خوشبختانه «پینگ» چندان دوام نیافت و داخل اکتبر ۲۰۱۰ حذف شد؛ اما متأسفانه، اپل مجدد اشتباه خویشتن را تکرار کرد و پس از مدتی، همان کارکرد را در قالب نامی جدید تحت عنوان آیتونز سایدبار منتشر ساخت؛ قابلیتی که منیع بوسیله مثل پینگ، زندگی کوتاهی داشت.

آیتونز ۱۰ 

در سال ۲۰۱۱ آیتونز مچ به وجود آمد؛ قابلیتی که هرگز پایش را فراتر از سرحد های آمریکا، کانادا و استرالیا نگذاشت. یک سال بعد، آیتونز ۱۱ با پشتیبانی از فضای ابری معرفی شد تا محتویات خریداری شده، روی فضای ابری دردسترس باشند؛ نیز تغییراتی در رابط کاربری خلق شد که بازهم به تیرگی برنامه می افزود. بعدها آیتونز رادیو معرفی شد و در حیات دوساله این نسخه، تغییرات و بهینه سازی هایی قیافه گرفت که هیچ کدام نتوانستند اندکی از تاریکی برنامه بکاهند. 

اکتبر ۲۰۱۴ فرارسید و آیتونز ۱۲ رونمایی شد. داخل این نسخه نیز تغییراتی درون رابط کاربری و طریق پیمایش درون برنامه اعمال شد که همچنان ادبیات قدیمی را تکرار می کرد.

با این حال، سال ۲۰۱۵ اتحاد مهمی برای آیتونز بوسیله همراه داشت. از آغاز فعالیت آیتونز ۱۴ سال گذشته بود و در این مدت، روال ی گوش دادنِ کاربران به موسیقی فرق های عمده ای کرده بود. حال اپلیکیشن جدیدی بوسیله نام اسپاتیفای حیات داشت که قطعات موسیقی را درقالب مفهوم جدیدی تحت عنوان استریمینگ دراختیار کاربران فراغت می داد. استقبال پرشور کاربران از اسپاتیفای، اپل را به ساخت نمونه ی اختصاصی وادار کرد. به دنبالِ این موضوع، اپل موزیک معرفی شد؛ سرویسی که در آینده ای نزدیک، آیتونز را برای ابد بر می زد.

استیو جابز در زمان رونمایی از آیتونز، از واژه ی «انقلاب» برای توصیف آن استعمال کرد؛ زبان ای که اگرچه درابتدا عبث مطلب را عمل می کرد؛ ولی با بخشیدن زمان، کم اندک جوهره ی خود را از مشت داد. حال اپل موزیک دقیقاً همان هدفی را دارد که استیو جابز ۱۸سال پیش با آیتونز داشت. اپل موزیک می خواهد به یکه تاز عرصه ی موسیقی دگرگونی شود؛ هدفی که قطعاً نیازمند پیمودن طرز محظور خواهد بود.

اگرچه اپل در کنفرانس توسعه دهندگان WWDC 2019، آیتونز را بوسیله نعوظ رسمی بازنشسته کرد؛ اما تأثیری که این دستور کار روی صنعت موسیقی گذاشت، هرگز فراموش نخواهد شد.بیشتر بخوانید:نتیجه نظرسنجی: کاربران زومیت iPad OS و Mac Pro را دوست داشتنی ترین های WWDC امسال می داننداپل احتمالا امسال هفت مک بوک جدید معرفی خواهد کردطراحی مربع شکل دوربین آیفون 11 تأیید شد۱۰ انفراد جدید اپل که ایده آن متعلق به خودش نیستتویوتا با قیمت ترین برند خودروساز گیتی باقی ماند
رویا کافی بخاطر سلامت ذهنی و جسمانی افراد ضروری است. اگرچه ممکن است گاهی به تفکر کار، تکالیف یا تجسس مجبور بوسیله شب بیداری بشوید. بیدارماندن تا دیروقت روزگار زیستی غریزی بدن را دچار اختلال می کند. این امر پهلو روی عملکرد ذهنی و سطح انرژی فرد در روز پس ازآن تاثیر می گذارد. تکرار شب بیداری می تواند موجب بروز اختلال درون خواب و تاثیرات سلبی درازمدت بشود. با این حال اگر بوسیله دلایلی مجبور به شب بیداری هستید، نکاتی ساده می تواند به افزودن هوشیاری تان و کاهش تاثیرات منفی خواب ناکافی در روز سپس دستیار بکند.

حتما بخوانید:خواب خوب و راحت شبانه با ۱۰ نکته ای که باید بدانیدمدیتیشن برای خواب راحت و بهره وری درون هنگام بیداری۶ سهو رایج در مورد خواب که کیفیت خواب شما را پایین می آورد ۱. کافئین



کافئین محرکی است که به افزودن دانایی و تمرکز ذهنی افراد دستیار می درنگ. مصرف غذاها و نوشیدنی های محتوی کافئین به بیدارماندن معاون می کند. مصرف مقادیر کم کافئین در طول شب می تواند موجب برخورداری از خاصیت محرک آن و بیداری آسان پر حرارت بشود. البته افراد باید از مصرفنوشیدنی های انرژی زا و امین های کافئین خودداری بکنند. بجهت اینها اغلب شامل مقادیر بسیار بالایی از کافئین هستند.

مصرف مقدار بسیار کافئین می تواند عوارض جانبی بدی را برجای گذاشته و حتی زندگی فرد را تهدید بکند.

قهوه، چای و برخی نوشابه های گازدار گزینه های بی خطری برای شهود ارزش متوسط کافئین هستند.

افراد باید از ترکیب کردن کافئین با الکل خودداری بکنند. براساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بلای ناگهانی ایالات متحده کافئین می تواند باعث پوشاندن اثر مست کنندهٔ الکل شده و باعث بشود فرد زیاد از ارج معمول نوشیدنی های الکلی مصرف بکند. ۲. نور ورق های نمایش

براساس اخبار اساس ملی خواب ایالات متحده صفحهٔ ابزارهای الکترونیک مانند تلویزیون، لپ تاپ، تبلت و تلفن های همراه پرتو آبی دارند که باعث می شود فرد شاداب تر به خواب برود یا کم تو رویا باقی بماند.

برای رویا مرده تر توصیه می شود ۲ ساعت قبل از جماع کردن به صفحهٔ این ابزارها نگاه نکنید.

چنانچه مجبور به شب بیداری هستید، استفاده از این ابزارها می تواند به بیدارماندن تان دستیار بکند. ۳. فعالیت فیزیکی

انجام تمرینات فیزیکی منظم تو کشش روز به رویا راحت تر افراد تو شب ها کمک می درنگ. بااین حال موسسهٔ ملی کهنسالی ایالات متحده توصیه می کند ۳ ساعت قبل از خواب از ارتکاب تمرینات فیزیکی خودداری بکنید. زیرا این اقدام می تواند خوابیدن را دشوارتر بکند.

بنابراین اگر قصد دارید شب را وارد بمانید، مقداری تحرک داشته باشید یا تمرین فیزیکی عمل بدهید تا دوباره سطح انرژی بدن تان اضافه بیابد. ۴. آمادگی بخاطر شب بیداری

افرادی که باید به اندیشه اشتغال گیرایی شیفت شب داشته باشند، معمولا این را از قبل می دانند.

برای آمادگی شیفت شب باید ساعت زیستی خود را هر شب یک خواه دو زمانه جابجا کنید تا بتوانید خود را با برنامهٔ خواب متاخر تنظیم بکنید. استعمال از پرده های تاریک و چشم بند کمک می یواش تا تو نور روز راحت تر بخوابید. ۵. پرتو شدید

نور کم و ملایم باعث افزودن خواب آلودگی می شود. درحالی که نور بسیار باعث افزایش دانایی می شود. اضافه تلالو می تواند به شب بیداری راحت تر دستیار بکند. ۶. چرت زدن های کوتاه

چرت زدن های کوتاه بوسیله افزایش هوشیاری و تمرکز فرد داخل زمان شب بیداری معاون می کند. براساس یک معاینه در سال ۲۰۱۴ نتیجه گیری شد که چرت های کوتاه مفید است و موجب کاهش رویا آلودگی تو افرادی می شود که شب ها باید بیدار بمانند.

بااین حال محققان معتقدند که برای مشخص کردن بهترین زمان بندی و قیمت چرت زدن داخل کارگران شیفت شب به مطالعات بیشتری نیاز است. ۷. دوش آب سرد



حمام آب سرد خواه ولرم بسیار انرژی بخش است. گرمابه آب سرد درون افزایش هوشیاری و بیداری افرادی که باید شب بیدار بمانند، موثر است. خطرها و ملاحظات

بزرگسالان معمولا به ۷ تا ۸ زمانه خواب تو شب هنگام روز نیاز دارند. بی خوابی می تواند واکنش چشمگیری بر عملکرد افراد در روز اتیه داشته باشد و تاثیرات سلبی درازمدت به خشکی امدن اشتی فرد بگذارد.

زمانی که می خواهید شب ملتفت بمانید، باید طوری برنامه ریزی بکنید که بدن تان در یک تا دو روز دوباره بوسیله حالت عادی برگردد. کارگران شیفت شب باید تا جای امکان دفعات تغییر شیفت شان را کاهش بدهند تا زمانه زیستی بدن شان بتواند خود را با الگوی خواب جدید تنظیم بکند.

همچنین افراد باید از رانندگی و کار با ماشین آلات گاراژ در روز بعد از شب بیداری خودداری بکنند. مربوط به حدس خستگی شان وجود دارد. خستگی می تواند بر قضاوت، ذهن و عملکرد ذهنی افراد فایده بگذارد. نکاتی برای برگرداندن بدن به حالت طبیعی پس ازآن از شب بیداری

پس از شب بیداری بی همتا باید در اسرع لحظه کم خوابی اش را جبران بطی ء. افراد می توانند با بی راه زدن در روز بعد و زودتر خوابیدن، ناچیز خوابی شب قبل را جبران کنند. استفاده از پرده های تیره و چشم سد می تواند به خواب راحت تر فرد داخل طول روز دستیار کند. واج پایانی

بوسیله طور طاسی بهتر است از شب بیداری خودداری کنید. شب بیداری می تواند بر عملکردتان در روز بعد فایده گذاشته و موجب مشکلاتی بخاطر سلامتی شود.

اگر مجبور به شب بیداری هستید، مصرف کافئین، بازی کردن، چرت زدن و دوش آب سرد می تواند بوسیله شما دستیار بکند.

پس از شب بیداری بدن چند بهره را بخاطر برگشتن به حالت عادی نیاز دارد. کارگران بهتر است از تغییر زیاد شیفت سندیت خودداری بکنند تا بتوانند بوسیله الگوی رویا گیرایی طریق بکنند. در امتداد بخوانید: علل طرز رفتن داخل خواب؛ از نشانه ها تا درمان
زندگی بالا و پایین دارد. فرقی نمی بطی ء که مادری آرزومند باشید که چشم بوسیله آینده ٔ فرزندانش دارد، کارمندی پر اب کوش در شوق پیشرفت رتبه یا کسی که بوسیله رطوبت عزیزی را از مشت داده است؛ همهٔ ما در گذر از اشکال ها نیازمند کام هستیم. برای بزمین نشستن بوسیله مراد باید از منطقی بودن بسیار از معادل دست بردارید. ما باید به راستی بپذیریم که رویدادها و فرصت های بهتری داخل پیش روی مان هستند. حتی اگر اوضاع بوسیله خوبی پیش نمی رود، باید در پس ذهن مان باور داشته باشیم که رمان ما فراتر از این است. اگر نسبت به آینده مایوس هستید، درون این یادداشت به شما ۱۰ گام را معرفی کردن می کنیم که بوسیله ذات های امید در شما جان می بخشند.

حتما بخوانید:۵ راه بخاطر افزایش غبطه تو زندگیغلبه پیاده شدن ناامیدی از زندگی؛ رمان افراد موفقی که امیدشان را از مشت نداده اندچرا ناامید می شویم و چگونه با ناامیدی مقابله کنیم ۱. مکثی کنید و به خودتان ارج بدهید

اگر در احساسات غرق شده اید و حس ناامنی آزارتان می دهد، باید اسکان کنید و راهی برای نگهداری از خودتان پیدا کنید. پیاده روی، گفتگو با دوستی صمیمی، سفری کوتاه، گوش اعطا کردن به موسیقی، مدیتیشن یا نوشتن، همگی می توانند به شما معاون کنند. به عبارتی هر کار کننده که کمک می یواش تا شما بوسیله وضعیت عادی برگردید و به تعادل برسید، سودمند است.

هر پیشرفتی را هرقدر کوچک ارج بنهید. هر گامی که برمی دارید ارزشمند است و شما را بوسیله رویاهایتان نزدیک تر می بطی ء. با تنفس عمیق و آگاهانه و قدردانی از آنچه تو سیلان است، پهلو حال تمرکز کنید. ۲. اهداف و چشم اندازتان را بازنگری کنید

چنانچه بوسیله مانعی رقیق برخورده اید، ردی نیست اهداف و چشم اندازتان را بازنگری کنید. با جزئیات اهدافی را که تعیین کرده اید مشخص و به خودتان یادآوری کنید که چه چیز در آغاز باعث شد تا چنین هدفی را بخاطر خودتان گلچین کنید. برای مثال چنانچه می خواهید وزن کم کنید، آیا به دلیل دستور پزشک است خواه اینکه می خواهید سالم تر باشید؟

نکتهٔ کلیدی این است که برای خودتان اهدافی تعیین کنید که به شما انگیزه می دهند و خویشتن را ضامن به ردیابی آنها می دانید. این اهداف همه زیر سایبان چشم انداز بوسیله هم مرتبط می شوند؛ چشم اندازی که برای مقابله با موانع به شما نیرو می بخشد.

برای خودتان صفحهٔ چشم انداز تمهید کنید یا توصیفی با جزئیات نکته سنج از آنچه می خواهید به آن برسید، بنویسید. ۳. انتظارات تان را مدیریت کنید



یکی از دلایل از دست دادن انگیزه، تعیین انتظارات دور از دسترس است. بیشتر لمحه ها مبصر ترین ناامیدی ها شاگرد از در نظر ستاندن اهداف غیرواقعی است. قصد از غیرواقعی لزوما این ازاله که نمی توانید به آن اهداف دست یابید، بلکه شاید برای دستیابی به آنها به زمان و منابع بیشتری نیاز دارید.

برای مثال، وقتی به تازگی کسب وکارتان را راه انداخته اید، بوسیله جای پندار کردن به سود چندصد میلیونی، بر همخوانی هزینه ها و درآمدها و بهبود عملکردتان تمرکز کنید. به ویژه در مراحل آغازین، اهداف روشن، مثبت و قابل کنترل تعیین کنید. انتظارات منطقی که دستیابی به آنها سهل است، شما را به دامهٔ دست خط تشویق می کنند. ۴. برنامه ٔ جایگزین داشته باشید

ابد ممکن است طرح و برنامه تان آن طور که هوی داشتید، پیش نرود. پذیرش احتمال انقراض بدون حس سرخوردگی دشوار است. ولی بدانید که داشتن برنامه جایگزین خواه همان نقشهٔ ب، به پهلو آمدن با گمان شکست معاون چشمگیری می درنگ.

نقشهٔ ب، مانند سایبان نجاتی ست؛ هنگامی که اوضاع بوسیله هم می ریزد به کمک تان می آید. برای تهیهٔ طرح جایگزین، باید بدانید چه چیز طرح قبلی را دستخوش شاق کرده است. چه مواردی را می توانید بوسیله نحو ای متفاوت انجام دهید؟ چه درس هایی گرفته اید و این نکات چگونه تو اجرای درست به شما کمک می کنند؟ از دوستان، مشاور خواه استادهایتان درخواست بازخورد کنید تا توانایی حس تان بهتر شود.

با وجود طرح جایگزین، پذیرش اینکه ضعف نه پایان ماجرا، بلکه انحرافی در مسیر است، سهل تر می شود. ۵. بوسیله دنبال منابع انگیزه مدخل باشید

مقصود مانند شعلهٔ شمعی ست که بدون نیروی پشتیبانی، سرانجام می سوزد و تمام می شود. ما به عناصری نیاز داریم که امید به آینده را داخل ما برانگیزند. خوشبختانه روش های زیادی برای موجب کمی وجود دارند. مانند تأیید و تشجیع موفقیت های کوچک و یادآوری موانعی که قاهر شدیم پشت سر بگذاریم.

نیز می توانید از کتاب ها، موسیقی، فیلم ها و رمان آدم های مختلف، الهام بگیرید. یکی از منابع الهام حصه وقت گذرانی با نوجوان ها و جوانانی ست که سرشار از خوش بینی هستند. بهترین منبع سبب را بخاطر خودتان بی پرده کنید. ۶. چشم اندازتان را زیر نظر داشته باشید

امیدواری با وجود چشم اندازی انگیزه بخش از آینده سهل برنده است. بنابراین درخشنده سازی چشم انداز ضروری است.

کمال مطلوب گذاری، صفحهٔ چشم انداز و تصویرسازی، فنونی برای شکل اعطا کردن بوسیله رویاها هستند. با جبران و فتنه این فنون، چشم انداز ملموس تیز و دردسترس خیس می شود. درک اهداف باعث می شود آنها واقعی به دیدن برسند و به راهنمایی بخاطر تمرکز نیرویمان در انگیزه پیشروی تبدیل شوند. ۷. حامیان قدرتمند داشته باشید



انسان به عنوان موجودی اجتماعی، به شکلی چشمگیر از حمایت اطرافیان روزی می برد. خانواده و دوستان نخستین حامیان ما هستند، ولی می توانیم شبکهٔ اجتماعی مان را گسترش دهیم و چندی مشاور، راهنما و مربی مورداعتماد را در آن بگنجانیم. آدم هایی که مایل به گوش دادن رمان ما هستند و به چشم اندازی که برای عمر مان تحسین کرده ایم، باور دارند هم حامیان نیکوکاری هستند.

این آدم ها در دشواری ها و هنگامی که احساس می کنیم توان ادامهٔ مسیر را نداریم، مایهٔ آرامش مان هستند و معاون می کنند دوباره به مسیر اصلی بازگردیم. ۸. آگاه ، مطلع و کنش گرا باشید

عاری خرد و عمل، گرایش چیزی از فراتر از فریبی فصیح شناختی نیست! خواهش باید ما را به سوی کسب معرفت دربارهٔ خواسته هایمان و برداشتن گام های شمار شده بخاطر دریافتن آنها، پیش براند.

دانش یعنی قدرت؛ دانش و اطلاعات اقتدار گرفتن تصمیم های حساب شده را به ما می دهد. خرد باورهای ما را تقویت می کند؛ عقیده بوسیله اینکه آنچه برای پیش روی آگاهانه و دست یابی به اهداف مان لازم داریم، داخل جوانمردی ماست. ۹. کنار زمان حال تمرکز کنید

مراد تو ذات، به آینده شوق دارد و بنابراین باعث می شود افکار ما از زمان حال پر ازار شود. فراموش نکنید که نباید زمان زیاد ازاندازه صرف کردن دستور کار ریزی برای آینده کنید.

هرچند ما خودی داریم اوضاع بهتر شود، اما باید جریان کنونی عمر را بپذیریم و با آن کنار بیاییم! این پذیرش باعث آرامش درونی و مانع وفاق زیاد ازاندازه بوسیله آینده می شود.

ریشه مهم این است همهٔ دارایی ما حالا و زمان حال است، پس باید از آن لذت ببریم! ۱۰. قدردان باشید

قدردانی، عاطفه گرمی و فزونی به ارمغان می آورد. بنا کنار قانون جذب، هرچه بیشتر قدردان داشته هایتان (مادی و معنوی) باشید، چیزهای بیشتری بوسیله دست می آورید!

هرگاه نسبت به آینده عاطفه ناامیدی کردید، نفسی عمیق بکشید و به همهٔ چیزها و آدم های شگفت انگیز گردتان بیندیشید. وقتی می بیند چیزهای بی شماری در عمر دارید که به فکر کردن تک تک شان نمک شناس و قدردان هستید، نگاه تان بوسیله عمر در ثانیه تغییر می یواش. تهیهٔ پیش نویس ای برای قدردانی خواه یادآوری روزانهٔ چند مورد که سپاسگزار وجودشان هستید، اثربخش است. خلاصهٔ گفتار

بار بعد اینده که احساس ناامیدی کردید، به یاد بیاورید که زندگی در حقیقت مسیری ست که می پیمایید و نه مقصدی که بوسیله آن خواهید رسید! رویاهایتان را تو خاطر داشته باشید و پیوسته برای تحقق آنها تکاپو کنید.

شما برای قدرت پیاده شدن ناامیدی چه کارهایی عمل می دهید؟ آیا تجربه ای در این مورد دارید؟ تجربه خود را از طریق کامنت با ما و مخاطبان چطور به ابونمان بگذارید. در دنباله بخوانید: ۲۰ راه برای مسرور زیستن

برای اشتی دل شما

نامه قلب

امروزه مردم نسبت بوسیله گذشته، بیشتر غذاهای پرکالری مصرف می کنند و از طرفی تکان بدنی آنان نیز کمتر از گذشته شده است، بنابراین یکی از مهم ترین مداخلات به منظور پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی – عروقی مصالحه رژیم غذایی است.

باید توجه کرد که عوامل موثر داخل بروز بلای ناگهانی های قلبی - عروقی شامل اختلال تو روغن های خون و ارتفاع وجود داشتن سطح کلسترول خون، کم تحرکی، ضیق خون بالا، رژیم غذایی نامناسب، استرس و فشارهای فکری و روانی، چاقی و مصرف دخانیات است.

اندرز های تغذیه ای موثر درون پیشگیری و کنترل عوامل خطر مصیبت های قلبی-عروقی عبارتند از:

- اعتدال و تنوع داخل دستور کار غذایی یومیه: تعادل به معنی مصرف مقادیر کافی از مواد غذایی مورد حاجت برای حفظ کردن سلامت بدن است و تنوع یعنی مصرف انواع مختلف مواد غذایی که داخل پنج گروه واقعی غذایی یعنی قسمت قسمت کردن نان و غلات، شیر و لبنیات، گوشت، تخم مرغ، بقولات و مغزها، ثمر ها و سبزی ها معرفی می شوند.

- کاهش استعمال روغن و چربی تو برنامه غذایی: سعی کنید غذاها را تا کمیت امکان به رخ آب پز، بخارپز یا کبابی استفاده کرده و از سرخ کردن زیاد غذا خودداری کنید. همچنین مصرف غذاهای سرخ شده، سوسیس، کالباس، خامه، چیپس، پفک، سس ها، مغز، دل و قلوه، کله و پاچه را در پروگرام غذایی تان کاهش دهید و غشا مرغ و چربی های قابل مشاهده گوشت و مرغ را قبل از طبخ جدا کرده و از سرنوشت های کمینه چرب گوشت ها استفاه کنید. همچنین از گوشت های اندک چرب مانند مرغ و ماهی به جای گوشت قزل استفاده کنید و حداقل دو بار تو هفته ماهی مصرف کنید؛ چرا که روغن موجود در ماهی از انوع چربی های کاری است. حال به جای سرخ کردن ماهی، آن را به شکل بخارپز و خواه تنوری استفاده کنید. از روغن زیتون بخاطر سرخ کردن خوردنی مصرف نکنید

- توجه بوسیله جنس چربی مصرفی: از روغن های مایع قرین چربی که و چربی آفتابگردان به جای روغن حیوانی و چربی نباتی جامد، بخاطر پیشگیری از افزودن کلسترول خون استفاده کنید. از مصرف غذاهای سرخ کرده پرهیز کرده و درون عارض ضرورت از روغن مخصوص قزل کردنی استفاده کنید. از طرف چربی جامد هیدروژنه، حاوی اسیدهای چرب اشباع و اسیدهای چرب ترانس است که ریسک ابتلا به امراض قلبی و عروقی را تکثیر می دهد. از طرفی استعمال چربی زوج و مغزها به دلیل کنترل انرژی دریافتی، باید متعادل باشد. بنابراین از چربی های منی معمولی (غیر سرخ کردنی) و چربی که در سرخ کردن غذاها (بوسیله دلیل حس این روغن ها به حرارت بالا) استفاده نکنید.

- کاهش استفاده مواد قندی: مصرف متجاوز از وزن مواد قندی و نشاسته ای قرین برنج، ماکارونی، شیرینی، کیک، شکلات، مربا، عسل و نوشابه ها، باعث افزایش وزن، بلندی رفتن تنگ کردن خون و روغن خون شده و منجر بوسیله بروز بیماری های قلبی عروقی می شود. بنابراین باید در برنامه غذایی یومیه از مصرف متجاوز از پیمانه آنها خودداری کرد.

- کاهش کاربرد نمک: کاربرد نمک باید به هنگام تدارک و طبخ غذا کاهش یابد و از نمکدان در هنگام صرف کردن غذا و قاعده سفره مصرف نشود. همچنین از مصرف غذاهای کنسرو شده و بسیاری از مواد غذایی بسته بندی شده آماده، به برهان دارا بودن مقادیر زیادی نمک و از استعمال زیاد از حد غذاهای بی قرار مانند ماهی دودی، آجیل شور، چیپس، پفک، انواع شور، سوسیس و کالباس خودداری کنید و از سبزی های تازه مانند سیر، لیموترش تازه، آب نارنج، آویشن، شوید و ... برای گشایش طعم غذا و کاهش استفاده نمک استفاده کنید. کدام مواد غذایی فیبر دارند؟

- تکثیر مصرف فیبر: فیبرها ترکیباتی هستند که در دیواره سلول های گیاهان مثل سبزی ها، علیه ها، سبوس، غلات کامل، حبوبات و مغزها بود دارند. مصرف فیبرها خطر ابتلا به بیماری های قلبی - عروقی را کاهش می دهند و همچنین از یبوست پیشگیری می کنند.

- تکثیر مصرف ثمر ها و سبزی ها در دستور کار غذایی روزانه: دشت ها و سبزی ها داخل پیشگیری از بیماری هایی مشابه بلای ناگهانی های قلبی – عروقی و فدایی از انواع سرطان ها به خصوص سرطان های سیستم گوارشی و یبوست موثرند. بنابراین نصیحت می شود که یومیه سه گانه الی پنج واحد میوه و سبزی در پروگرام غذایی خویشتن کاربرد کنید. چه کنیم که قلبی سالم داشته باشیم؟

بنابر اعلام دکه بهبود تغذیه وزارت بهداشت، برای داشتن قلب تندرست اولا فعالیت بدنی، ورزش منظم، شایان با سن و وضعیت جسمانی خویشتن را فراموش نکنید و روزمره حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید. دوم اینکه استرس و فشارهای روانی یکی از عوامل ابتلا به بیماری های قلبی است، بنابراین روش های کنترل و برخورد مناسب با استرس را یاد بگیرید.

ایسنا
رژیم سیب می تواند به شما دستیار نرم که در ۵ روز، ۳ کیلوگرم وزن کم کنید. سیب میوهٔ مفیدی است. سیب به کاهش وزن، مبارزه با سرطان، کاهش خطر دیابت سنخ دو، پیشگیری از تشکیل عقل کیسه صفرا، تقویت مایه ایمنی و جلوگیری از پیشرفت آب مروارید کمک می یواش. بنابراین رژیم ۵ روزهٔ سیب نه عزب به کاهش وزن دستیار می کند، بلکه بخاطر سلامتی تان نیز طرز کار است. اگرچه نباید فراموش کرد که حفظ کردن سلامت فرایندی درازمدت است. برای حفظ کردن سلامتی باید تغییرات چشمگیری را در سبک زندگی تان ساختن و در درازمدت به آن ایفا کنید تا بتوانید حد و بدن سالمی داشته باشید. چنانچه می خواهید با رژیم سیب و باید و نبایدهای آن بیشتر آشنا شوید، ادامهٔ این مطلب را از دست ندهید.

حتما بخوانید:رژیم پنج:دو خواه رژیم روزه داری متناوب و فایده آن در کاهش وزنرژیم لاغری یک هفته ای؛ چگونه در یک هفته ۴٫۵ کیلوگرم وزن ناچیز کنیم؟رژیم سوپ و فایده آن بر کاهش وزن رژیم سیب چه رژیمی است؟



رژیم سیب یک برنامهٔ پنج روزه است که حصه مهم ای از آن را سیب تشکیل می دهد. داخل روز اول افراد باید برای صبحانه، ناهار و شام تنها سیب بخورند. از روز دوم علاوه بر سیب، برخی غذاهای دیگر همچنین بوسیله رژیم سیب افزایش می شوند. از روز سومین تا پنجم افراد می توانند علاوه بر سیب از آبمیوهٔ تازه، اسموتی سبزیجات، پروتئین و لبنیات نیز کاربرد کنند. رژیم سیب چگونه بوسیله کاهش وزن کمک می کند؟

جزء واقعی این رژیم یعنی سیب سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها و فیبر بوده و کالری متجاوز پایینی دارد. سیب باتوجه به وزن اش بین ۸۰ تا ۱۰۰ کالری انرژی دارد. سیب ضدیبوست و زیاد مغذی است. سیب برای مایه عصبی همچنین مفید است. به همین دلایل داخل بسیاری از برنامه های غذایی سیب وجود دارد. البته در این رژیم غذایی سیب نقش محوری دارد.

فیبر موجود در سیب بوسیله مولکول های روغن چسبیده و از جذب آنها جلوگیری می کند. فیبر سیب پس از وحدت به چربی، آن را از بدن دفع می بطی ء. نیز فیبر کمک می درنگ تا برای مدت تمام رطوبت احساس سیری کنید. اشامیدن سیب پیش از هر وعدهٔ واقعی باعث می شود تا کمتر عاطفه گرسنگی کنید و از پرخوری تان جلوگیری می کند. برنامهٔ ۵ روزهٔ رژیم سیب

در روز نخست رژیم سیب، افراد تنها می توانند سیب و مایعات استفاده کنند. در ۴ روز باقی مانده افراد می توانند علاوه پیاده شدن سیب، از سایر غذاهای مغذی نیز مصرف بکنند. البته نباید کالری دریافتی افراد از ۱۲۰۰ کالری در روز اجحاف بکند. ۱. روز اول

صبحانه: ۲ عدد سیب؛

ناهار: ۱ عدد سیب؛

شام: ۳ عدد سیب. علت اثربخشی

صبحانه، ناهار و شام روز اول تنها از سیب تشکیل شده است. این تعداد سیب تقریبا ۱٫۵ کیلوگرم قطع دارد. سیب سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیتونوترینت ها (مواد مفیدی که درون گیاهان بیشتر تاثیر پزشکی دارند تا تغذیه ای) و فیبر است. این مواد مغذی برای حفظ درصد مناسبی از چربی بدن، سلامت مایه قلبی-عروقی، بهبود عملکرد مغز، پیشگیری از دیابت، پیشگیری از آلزایمر و جلوگیری از قلق دستگاه گوارش ضروری است. البته باید درون طول روز از دتاکس واتر و آب مصرف کنید تا بدن تان دچار کم آبی نشود. ۲. روز دوم

صبحانه: ۱ عدد سیب همراه با ۱ لیوان شیر بدون روغن خواه شیر سویا (اگر به گلوتن درک دارید)؛

ناهار: ۱ عدد سیب، سالاد سبز و دو عدد هویج و نصف لبو ایده آل است. برای تهیهٔ سس سالاد می توانید از برگ نعناع، خردل دیژون، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه مصرف کنید؛

شام: ۲ مغز سیب. علت اثربخشی

درون روز دوم در وعده ناهار، سبزیجات نیز وجود دارد. استعمال سبزیجات بوسیله دریافت مواد مغذی موردنیازتان دستیار می کند. روغن که منبعی غنی از چربی های موثر است که به حفظ یکپارچگی غشای سلولی معاون می کنند. البته باید یادتان باشد در زمان این رژیم، باید قیمت کافی آب و مایعات مصرف بکنید تا بدن تان دچار کم آبی نشود. ۳. روز سوم

صبحانه: ۱ عدد سیب، ۱ بریدن از نان تهیه شده از غلات متنوع (نان چندغله) همراه با ۱ عدد نیمرو؛

ناهار: ۱ مغز سیب همراه با سالاد نخود با خیار، گوجه فرنگی، پیاز، نعنا، نمک و فلفل سیاه؛

عصرانه: ۱ فنجان ماست کم چرب؛

شام: ۱ مغز سیب همراه با سوپ عدس. علت اثربخشی

این روز را می توانید روز پروتئین بنامید، زیرا که درون آن پروتئین نسبتا زیادی وجود دارد. پروتئین ها واحدهای سازندهٔ بدن ما هستند. روزتان را با منابع پروتئینی غنی شبیه تخم مرغ مطلع کنید. اگر رژیم خار خواری دارید، می توانید به جای تخم مرغ یک لیوان شیر بخورید. نخود سرشار از پروتئین است و دستیار می نرم برای مدت کامل تری احساس سیری کنید. ماست بوسیله گوارش تان کمک می بطی ء. شام تان از حقیقت غنی از پروتئین و سیب تشکیل شده است. ازآنجاکه تو روزهای گذشته بیشتر غذایتان را سیب تشکیل می داد، بدن تان انرژی کافی برای گوارش و سوخت وساز را ندارد. بنابراین بهتر است تو این روز خیلی غذا نخورید و بیشتر معده تان را با آب یا دتاکس واتر پر بکنید. ۴. روز چهارم

صبحانه: یک مغز سیب همراه با اسموتی کلم برگ (کلم کالی)؛

ناهار: ۱ مغز سیب همراه با سبزیجات کباب شده یا همراه با سوپ سبزیجات؛

میان وعدهٔ پس از ناهار: ۱ کاسهٔ کوچک هندوانه خواه ۱ عدد پرتقال؛

عصرانه: ۱ فنجان چای سبز؛

شام: ۱ مغز سیب همراه با اسموتی لبو و کرفس. انگیزه اثربخشی

داخل روز چهارم، روزتان را با کلم تجهیزات آغاز می کنید. کلم برگ کمک می کند تا وزن تان را کاهش بدهید و به مدت طولانی رطوبت احساس اشباع بکنید. سبزیجات موجود در وعدهٔ ناهار موجب می شوند تا کامل مواد مقوی موردنیازتان را تأمین کنید. درون وعدهٔ ناهار مقدار زیادی سبزیجات برگ سبز و سبزیجات متلون بخورید. تو این روز می توانید پس از ناهار، یک میان بار انتظار کنید. یک لیوان آبمیوهٔ تازه یا یک مغز میوهٔ کامل، گزینه های خوبی بوسیله نشانی میان مرحله در این روز هستند. بخاطر عصرانه چای سیاه، سفید یا سبز بنوشید. از طرف چای دربرگیرنده آنتی اکسیدان های مختلفی بوده و به دفع سموم از بدن معاون می بطی ء. مصرف سبزیجات در وعدهٔ شام همراه با سیب می تواند بوسیله استحکام وسیله گوارش کمک بکند. ۵. روز پنجم

صبحانه: ۱ عدد سیب همراه با ۱ عدد تخم مرغ آب پز؛

ناهار: ۱ مغز سیب همراه با سبزیجات کباب شده یا همراه با سوپ سبزیجات؛

میان وعدهٔ پس از ناهار: ۲ عدد بادام خواه ۱ عدد هلو؛

عصرانه: ۱ فنجان چای سبز همراه با ۱ عدد بیسکویت سبوس دار؛

شام: ۱ مغز سیب همراه با ماهی ماهر و مارچوبه یا ۱ مغز سیب همراه بالوبیا قرمز و فلفل دلمه ای. علت اثربخشی

درون این روز افراد مجازند تا میوه، سبزیجات، چربی های مفید، کربوهیدرات سالم و پروتئین مصرف بکنند. این ها بوسیله استقامت بدن تان پس از رژیم اندک کالری چند روز گذشته دستیار می کنند. تو کشش چند روزِ دیگر رفته رفته می توانید غذاهای مختلف تری کاربرد کنید و با برنامهٔ غذایی روز آخر، سوخت و ساز بدن تان به حالت عادی برمی گردد و بدون اینکه احساس ضعف کنید، می توانید این رژیم را به پایان برسانید. غذاهایی که داخل رژیم سیب مشروع به مصرف آنها هستید



میوه ها و سبزیجات: میوه های فصل، ثمر های محلی، سبزیجات برگ سبز و سایر سبزیجات.

پروتئین ها: مرغ عاری پوست، ماهی، برز مرغ، برش های بدون چربی از بوقلمون و گوشت گاو، توفو (پنیر سویا)، قارچ، پروتئین بافت دار سویا.

لبنیات: شیر اندک چرب، ماست کمینه چرب، پنیر در مقادیر ناچیز.

ادویه جات و چاشنی ها: برگ گشنیز، نعناع، رزماری، آویشن، شوید، رازیانه، زنجبیل، پودر سیر تکاملی و پودر پیاز، پودر زیره و گشنیز، زردچوبه، پودر چیلی، گرم مصالح (نوعی ادویه ترکیبی هندی)، شنبلیله، دانهٔ خردل و… .

نان و بیسکویت: نان سبوس دار، نان چندغله و بیسکویت.

روغن ها و روغن ها: چربی زیتون، چربی جوانهٔ برنج، روغن کانولا، روغن کرمانشاهی، چربی خردل (همگی درون مقادیر محدود).

نوشیدنی ها: آبمیوهٔ تازه، آب نارگیل تازه، آب دوغ، آب سبزیجات و اسموتی ها. غذاهایی که داخل رژیم سیب نباید مصرف کنید

چربی ها و روغن ها: روغن نارگیل، کره، سس مایونز، روغن گیاهی هیدروژنه.

نوشیدنی ها: آبمیوه های تجاری، آب نارگیل امانت بندی، نوشیدنی های گازدار و نوشیدنی های الکلی.

پروتئین: مرغ باپوست، گوشت های فراوری شده، گوشت گاو و… .

لبنیات: پنیر خامه ای و مقادیر بالای پنیر، شیر پرچرب، ماست پرچرب. نقش ورزش داخل رژیم سیب



چنانچه می خواهید وزن کم کنید و افزایش وزن دارید، ورزش کردن لزوم می یابد. البته در دو روز اول کالری دریافتی تان بسیار پایین است و بهتر است در این روزها از ورزش کردن خودداری کنید. بخاطر این روزها انجام یوگا و مدیتیشن نصیحت می شود . از روز سوم می توانید به برنامهٔ ورزشی معمول تان بپردازید. ازجمله فعالیت هایی که می توانید عمل بدهید، عبارت اند از: پیاده روی، دویدن، طناب زنی، یوگا، رقص، اسکات شنا رفتن، پیلاتس و… برای عضله سازی اجرا تمرینات قدرتی بهتر است. مزایای رژیم سیب این رژیم معاون می کند تا عاری احساس گرسنگی شدید و فشار زیاد، معادل کم بکنید. مصرف هر روزهٔ سیب خطر سکته مغزی و حملات قلبی را کاهش داده و انگیزه کاهش سطح کلسترول خون می شود. این رژیم، رژیم ارزانی محسوب می شود و پشت کردن آن بیش آسان است. این رژیم شما را از نوشیدن آبمیوه های تجاری که سرشار از طعم دهنده های مصنوعی، فام و شیرین کننده ها هستند، منع می کند. این رژیم در یک فرایند تدریجی و معقول بنزین وسازتان را دگرگونی می دهد. این رژیم غذایی یک رژیم متوازن است که در آن انواع سبزیجات، ثمر ها، پروتئین ها، لبنیات، روغن های مفید، کربوهیدرات سالم، ریزمغذی ها و فیبر وجود دارد. عوارض جانبی رژیم سیب مقدور است نوشانیدن سیب قبل از هر وعدهٔ اصلی بخاطر تان خسته کننده شود. کسانی که شیوه به مصرف مقادیر بالای کالری و اندک تحرکی دارند، ممکن است با این رژیم عصبی شوند. مخصوصا تو دو روز مطلع که کالری دریافتی ناچیز است، احتمال بروز این پدیده بیشتر است. ممکن است عقب کردن رژیم سیب باعث عاطفه خواب آلودگی و ضعف تان بشود. دوراندیشی

دو روز اول بسیار کلیدی هستند. در این روزها علاوه بر سیب، مقدار زیادی آب و دتاکس واتر بنوشید. همچنین در صورت احساس ضعف، درد عضلات، درد مفاصل و… درون کشش رژیم سیب بلافاصله آن را متوقف و به پزشک مراجعه کنید. قبل از شروع این رژیم بهتر است با پزشک یا فنی تغذیه رایزنی بکنید. نمونه کاهش قطع بستگی به عواملی مانند سن، قد، لباس بدن، وزن، استاندارد فعالیت، سابقهٔ پزشکی و ژنتیک فرد دارد. بنابراین یک رژیم غذایی انگیزه کاهش وزن یکسان در همهٔ افراد نمی شود. درنهایت اساسی ترین چیز حفظ سلامتی است. در دنباله بخوانید: رژیم خام خواری برای لاغری؛ آیا رژیم خام تحقیر سالم است؟
به لطف ظهور و گسترش فناوری، طرز های ارتباطی بی شماری برای گپ کردن با همکاران یا دوستان و آشنایان دراختیار ما قرار دارد. ازطرفی، گزینه های متعدد، ما را با چالش گزینش بهترین روش روبه رو می نرم. به عنوان شهید فرض کنید در زمان نیاز به تماس، به مخاطب ایمیل ارسال کنید و درنتیجه فرایند مکالمه، عاری دلیل خاصی طولانی شود. درون نمونه ای دیگر، به مدیر جدید خود پیامک ارسال می کنید درصورتی که باید با ایمیل، حرفه ای بودن خود را نشان می دادید.مقاله های مرتبط:فناوری توانایی برقراری ارتباط حضوری را تو ما کشته است؟تعامل و الهام بخشی بوسیله کارمندان در فضای غیررسمی

برگزینی گزینه های سهو تماسی، برای همه ی افراد چالشی مرسوم است. بسیاری اوقات، همین انتخاب اشتباه منجر به پایان روابط می شوند و شاید عواقب اعاده ناپذیری برای مسیر شغلی داشته باشند. دراین میان، ارتباطات موثر عظمت بیشتری دارند و انتخاب سیاق مناسب، حیاتی خواهد حیات. داخل امتداد ی این مطلب زومیت به معاینه روش های ارتباطی متداول و شرایط استعمال یا لیس مصرف از هریک از آن ها می پردازیم.۱- مناسبت رودررو

ارتباط مستثیم و رودررو هنوز نیکوترین سیاق ارتباطی محسوب می شود. فراموش نکنید که سایر روش ها همه تلاش می کنند تا ظاهری شبیه بوسیله این ارتباط ایجاد کنند. درنتیجه بهتر است درون همه ی موقعیت ها، ابتدا به دنبال وفاق رودررو باشید.

درباره ی موضع استفاده از نحو ارتباطی رودررو باید نکاتی را مدنظر داشت. به نشانی شهید با اینکه مراسم عمومی، فرصت های دهش برای مصاحبت کردن با دیگران است، نمی تواند آن را زمان مناسبی برای مکالمه ی رودررو با مدیر مستقیم خواه هر فرد دیگر دانست. به جای این طور موضع هایی، به دنبال مکالمه های یمین دونفره داخل فضاهایی همچون دکه کار، کافی شاپ یا تا اینکه پارکینگ نگرش فرمان باشید.



فرصت های کوتاه و پیشنهاد جلسه های سریع بوسیله مدیران، می تواند گزینه ی جالب توجهی باشد. البته پیش از آنکه عاری خبر قبلی به دفتر مدیر رجوع کنید، آشنایی کلی از رفتارها و اصول شخصی او در ارتباطات فاش کنید. درنهایت چنین نشست هایی می توانند نتایج قابل توجهی داشته باشند. تنها به یاد داشته باشید که درون یک جلسه ی بدون برنامه، همه چیز باید سریع ائتلاف بیافتد و شاید تنها ۳۰ نفس برای نمایش ی ایده ی خود فرصت داشته باشید. درنتیجه باید از قبل همه ی صحبت ها و ایده ها را آماده کنید.۲- ایمیل

درون دنیای کنونی، ارسال ایمیل یکی از پروتکل های معیار ارتباطی محسوب می شود. البته برای استفاده ی بهینه از این ابزار الکترونیکی، باید مقدمه تسلط های خویشتن را ترقی دهید. خال ی قوت ایمیل، قابلیت پیاده سازی انواع ایده ها با جزئیات رفعت است. در یک ایمیل می توانید هر پیامی را با هر سطح از جزئیات تطویل دهید. انواع موضوعات از ارائه ی ایده، درخواست، تشکر و تا اینکه ارسال دستورالعمل، به قرار ازطریق ایمیل قابل عمل هستند.

چالش واقعی درون ایمیل ها، ساختاردهی و روش نوشتن آن ها است. اگر ایمیل شما ساختار و نظم کم ارزش را نداشته باشد، هیچگاه کس تمایلی به خواندن آن نشان نمی دهد. برای اثرگذاری بیشتر، می توانید ایمیل ها را به صورتی دوستانه پر حرارت ارسال کنید. به عنوان مثالی از ساختارهای مفید درون ایمیل ها نیز می توان به کوتاه کردن جمله ها رمز کرد. قرار ازاله که در ایمیل خویشتن مقاله بنویسید، درنتیجه باید با عبارت های کوتاه و مفید، عزم خود را بوسیله نیکوترین سیاق منتقل کنید.

۳- پیامک

پیام های متنی امروزه به روش های مرسومی در دنیای کسب وکار تبدیل شده اند؛ البته کاربرد از آن ها حاجت به تسلط بالایی درون کنترل زبان و لحن دارد. در بهینه حالت، پیامک را می توان روشی آسان و دوستانه برای برقراری ارتباط دانست. در انواع موضع ها نیز می استعداد از پیامک کاربرد کرد. بوسیله عنوان شهید می توانید متنی دوستانه و بوسیله نشانه ی قدردانی بوسیله دوستی ارسال کنید یا تا اینکه برهان تأخیر احتمالی برای مجمع ی پیش رو را بوسیله مدیر اطلاع دهید. این طور پیام هایی، علائم سریعی هستند که مسئولیت پذیری را نشان می دهند.پیامک روشی سریع بخاطر نشان اعطا کردن مسئولیت پذیری است

علاوه پیاده شدن پیام رسانی سریع، می توان از پیامک برای تماس با مشتریان نیز بهره برد. فراموش نکنید که منظور از پیامک، اپلیکیشن های پیام رسان همچنین هستند. مطالعات نشان می دهد که اکثر مشتریان ارتباط مناسبی با بازاریاب هایی برقرار می کنند که از پیامک برای بستگی استفاده کرده اند. به علاوه بسیاری از آن ها این سنخ از رابطه را بهتر و صمیمانه تیز از ایمیل می دانند. حتی فدایی مطالعات مدال می دهد که مشتری های پیامکی، نرخ تبدیل بالاتری برای خرید محصولات دارند.

پیامک با تمامی نقاط قوتی که ارائه می کند، شکست هایی بی قراری دارد. مثال های متعددی از افرادی وجود دارد که پیامک ها را بوسیله مقاصد اشتباه ارسال کرده اند و خوش نویسی زندگی شغلی و انحصاری خود را نابود کرده اند. فرض کنید پیامکی را به اشتباه به جای شناخت خود به مدیرتان ارسال کنید، آیا آینده ی صراحت را انتظار خواهید داشت؟ درنتیجه پیش از ارسال هر پیامک، چند کود متن و مقصد آن را بررسی کنید. درواقع رخصت ندهید که نوک تیز بودن این روش، منجر به بی دقتی در ارتباط شود.

۴- تماس تلفنی خواه پیام صوتی

ربط تلفنی بسته به موقعیت می تواند راهگشا باشد. چنانچه بستگی معاشرت با مخاطب دارید، می توانید با او مناسبت تلفنی انحصاری داشته باشید. درمقابل اگر شناخت کافی نسبت به فرد مورد نظر ندارید، رابطه با شماره ی انحصاری انتخاب جالبی نخواهد بود. به عنوان مثال تماس با مدیر یا دستیار یک همکاری برای مصاحبه ی استخدامی، تفویض مناسبی تراشیدن.

با تکثیر استعمال از اپلیکیشن های پیام رسان، پیام های صوتی غم با استقبال مناسبی روبه رو شده اند. در برگزینی این گونه ها هم باید با دقت اجرا کنید و موقعیت و آشنایی مخاطب را درون نظر بگیرید. به نشانی مثال مدیر اداره زمان کافی برای شنوایی دادن بوسیله پیام های صوتی ندارد و به احتمال بسیار برداشت مناسبی هم از شخصیت شما نخواهد داشت.

ارتباطات به عنوان محور ی مهمی از جوامع شناخته می شود. وقتی وابستگی درون میان اعضای گروه ها از بین برود، نمی توان بوسیله آینده ی آن ها امیدوار بود. درنهایت انتخاب مفت سیاق های ارتباطی به حفظ کردن یکپارچگی قسمت قسمت کردن و جامعه دستیار می کند و بوسیله همین ترتیب، گزینش سهو می تواند روابط را وارد مراحل نگران کننده ای بکند.بیشتر بخوانید:بیوگرافی کلود شانون، استاد رمزنگاری و پدر عملی اطلاعاتفناوری اقتدار برقراری ربط حضوری را در ما کشته است؟چگونه تیم را به پذیرش فرق و تناقض تشویق کنیم؟بیوگرافی ساموئل مورس؛ هنرمند پایه گذار ارتباطات الکتریکی مدرنآیا اطرافیان اقتدار های شما را سرکوب می کنند؟
به نظر می رسد تو سال ۲۰۱۹ نیز تماشایی شناساندن محصولاتی هستیم که از نمایشگرهای دوگانه بهره می برند. درحالی که شرکت هایی مثل اچ پی بوسیله تازگی دانا این حوزه شده اند، ولی ایسوس از همین حالا سلسله دوم وسیله های مجهز به ورق ارائه دوگانه ی خود را معرفی کرده است. لپ تاپ پرچم دار جدیدِ این همدستی موسوم به ذن بوک پرو Dou یک نمایشگر ۱۵ اینچی اولد با صراحت 4K دارد و درکنار آن به یک نمایشگر لمسی از نوع IPS فراهم شده است. نمایشگر دوم این محصول جماز درون بالای صفحه کلید فراغت دارد و ایسوس آن را اسکرین پد پلاس نامیده است.

این لپ تاپاز نظر متخصص درواقع سه نمایشگر دارد زیرا ایسوس یک پد لمسی برای بخش عده های صفحه کلید در این مایه تعبیه کرده است.

ایسوس همچنین اسکرین پد های کوچک مرطوب را در معیار استاندارد دو مدل ذن بوک و ویوبوک ارتقاء داده و حالا در این دو دشت از اسکرین پد ۲ استفاده کرده است. اگر با دو لپ تاپ یادشده آشنایی ندارید، باید اشاره کنیم که ایسوس سال گذشته برای نخستین وعده اسکرین پد را تو لپ تاپ ذن بوک پرو ۱۵ معرفی کردن کرد. برای درک این محصول تصور کنید یک لپ تاپ از ترک پدی بهره می برد که می نبوغ از آن بوسیله عنوان نمایشگر گوشی نیز کاربرد کرد؛ بدین نظم ایده ی کلی ایسوس در این اساس تو حافظه شما تداعی خواهد شد.



اسکرین پد ۲ در مدل های جدید ویوو بوک اس و ذن بوک تک کاربرد قرار خمود است و نسبت به اولاد سابق ابعاد بزرگ تری دارد. اسکرین پد ۲ حالا حدود نیم اینچ ارشد مرطوب شده ولی در گوهر حال مصرف انرژی آن نسبت به قبل کم برنده است. درواقع کاربرد از نسل جدید اسکرین پد باعث خواهد شد تا درون مواقعی که لپ تاپ به برق همواره نیست، نگرانی زیادی بابت استعمال انرژی نداشته باشید.

اسکرین پد پلاس لپ تاپ ذن بوک پرو Dou ایسوس کیفیت بالاتری دارد. رزولوشن عرضی این نمایشگر با رزولوشن عرضی نمایشگر حقیقی 4K برابر است اما ارتفاع آن شقه پشته صفحه نمایش پا بر جا لپ تاپ است. بدین ترتیب نمایشگر دوم ذن بوک پرو جدید بخشی عریض به نظر می رسد. ایسوس ابعاد نمایشگر دوم این دشت را ۱۴ اینچ اطلاع دادن کرده و این درحالی است که با نگاه کردن به اسکرین پد پلاس، ابعاد این نمایشگر کم مرطوب از ۱۴ اینچ به نظر می رسد.

عملکرد نمایشگر دوم لپ تاپ مذکور دقیقا همان طور است که اشتیاق دارید. امکان استراحت دادن دریچه ها به حالت کاشی وار داخل این نمایشگر وجود دارد. همچنین می توان یک پنجره را به رخساره عمودی و تمام در آن باز کرد. هر دو نمایشگر ذن بوک پرو Dou از دستورهای لمسی پشتیبانی می کنند، بنابراین شما می توانید با استفاده از انگشتان خویشتن یا با کاربرد از نشانگر ماوس، پنجره ها را از یک نمایشگر به نمایشگر دیگر جابه جا کنید. ایسوس یک سری از اپلیکیشن های خصوصی خویشتن را بوسیله صورت پیش فرض داخل این لپ تاپ نصب کرده و کاربران می توانند داخل رخ هوی اپلیکیشن های شخص ثالث متشابه نت فلیکس، اسپاتیفای، فیسبوک و غیره را به دستگاه افزودن کنند.

نکته ی جالب این است که شما می توانید سه پنجره بوسیله طور هم زمان در نمایشگر دوم باز کنید. علاوه براین می توانید پنجره ای که تو صفحه نمایش اصلی است را به نمایشگر دوم گسترش دهید. به عنوان مثال بی قراری اکنون می توانید فید خبری فیسبوک را به نمایشگر دوم گسترش دهید و بدین ترتیب این مدخل از نمایشگر اصلی بوسیله نمایشگر دوم اسکرول خواهد شد. ایسوس، لپ تاپ متاخر خویشتن را دستگاهی بخاطر افراد خلاق می داند و بوسیله همین دلیل انتظار می جوی ذن بوک پرو Dou از نرم افزارهای شرکت ادوبی برای نصیب بردن از دو نمایشگر غم زمان این میوه پشتیبانی کند.

ایسوس برای جای اعطا کردن دو نمایشگر داخل این لپ تاپ جدید، ترک پد را به جانب ضایع ورق مفتاح واگذاری داده که یادآور لپ تاپ های گیمینگ Rog Zephyrus است.



ذن بوک پرو Dou از مکانیزم لولایی متاخر ایسوس یکروز می برد و همین حکم موجب شده تا نمایشگر دوم این وسیله در زاویه ی بهتری نسبت به کاربر قرار بگیرد که نسبت به حالت افقی، کارکردن با آن آسان تر است. از دیگر مشخصات این لپ تاپ می توان به پزدازنده ی نسل نهم i9 اینتل و کارت گرافیک جی فورس RTX 2060 رمز کرد و این بدان معنا است که احتمالا بخاطر خنک شدن حاجت به مسیر تهویه هوای اضافه خواهد داشت. امکان سوئیچ کردن بین حالت های مختلف استفاده انرژی نیز با کاربرد از یک کلید در ذن بوک پرو Dou فراهم شده است.

ایسوس نیز یک مقیاس مناسب تر از این لپ تاپ را غم با نام ذن بوک Dou معرفی کرده است. این محصول بوسیله یک نمایشگر ۱۴ اینچی حقیقی و نمایشگر ثانویه ی ۱۲.۶ اینچی مجهز شده است. هر دو صفحه ارائه این نمونه روشنی تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (Full HD) را نمایش می دهند. این تو حالی است که نمایشگر اصلی مدل پرو این لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن 4K و نمایشگر دوم آن ۱۴ اینچی است. ایسوس همچنین در مدل ارزان تیز لپ تاپ مذ نابینا به جای کارت گرافیکی RTX 2060 از کارت گرافیک خسته تر جی فورس MX250 بهره برده است. همچنین پردازنده ی این مقیاس از نوع Core i7 اینتل خواهد حیات.

ذن بوک پرو Dou یک لپ تاپ زیبا است، ولی استعمال از دو نمایشگردر این محصول باعث شده تا وزن آن به حدود ۲.۵ کیلوگرم برسد. وب سایت سی نت که تو نمایشگاه کامپیوتکس فرصتی برای بررسی این لپ تاپ داشته، اطلاع دادن کرد که عملکرد نمایشگر دوم بسیار خوب و کیفیت آن نیز بالا است. سی نت این ثمر را تلاشی برای عبور از ریختگی نقشه کشی فعلی لپ تاپ ها می داند. البته ایسوس بخاطر دستیابی به این طراحی مجبور شده تا مدخل هایی مثل محل راحتی اعطا کردن کف مشت ها را از لپ تاپ متاخر خود حذف درنگ و علاوه براین صفحه مفتاح وسیله اندکی کوچک برنده شده و صرفنظر پد نیز بوسیله سمت راست کیبورد ارجاع یافته است.

مطمئنا استعمال از صفحه کلید جمع وجور این لپ تاپ پس از مدتی بخاطر کاربر معمولی خواهد شد، اما شاید عادت کردن به محل جدید ترک پد برای افراد اندکی باطراوت زیرفون باشد. البته فقط پس از معاینه کامل محصول می توان با اطمینان در مورد کار با آن سخن گفت. ایسوس اعلام کرده که ذن بوک پرو Dou از سه گانه ماهه ی سوم سال میلادی جاری روانه ی بازار خواهد شد.

درون ادامه می توانید تصاویر بیشتری از ذن بوک پرو Dou مشاهده کنید.

دید شما تو مورد این لپ تاپ چیست؟

  


برای مشاهده کلیه اخبار و مقالات و تماشای ویدیوهای مرتبط با نمایشگاه به صفحه اختصاصی Computex 2019 مراجعه کنید.بیشتر بخوانید:ایسوس ذن بوک پرو Duo با دو نمایشگر 4K رونمایی شدپردازنده های تردریپر AMD همچنان نمایش می شوندسری لپ تاپ های ذن بوک با ScreenPad 2.0 به روز شدنداینتل پردازنده ۸ هسته ای Core i9-9900KS را با تناوب ۵ گیگاهرتز برای هر ۸ هسته شناساندن کردMSI سراب جدید کیس های کامپیوتری را معرفی کرد
محکم در همان لحظه ای که اولین قطره از نوشیدنی الکلی مصرف می شود، تأثیرش پهلو بدن مطلع می شود. استعمال گاه بوسیله گاه و اندک این نوشیدنی ها درون کنار بعضی بار های غذایی در بسیاری از نقاط دنیا جزء سنن آدم است و بخاطر سلامتی هم چندان مضر نیست. اما بسان هر عادت دیگری، کسانی هستند که در آن زیاده روی می کنند و این مسئله، درون بلند مدت می تواند خطراتی جدی بوسیله قفا داشته باشد. درون این مقاله خطرات و مالیات مصرف الکل را بررسی کرده ایم. این عوارض بوسیله تفکیک جسم ها و وسیله های مختلف بدن توضیح داده خواهد شد تا درک بهتر و جزئی تری از این نکته پیدا کنید که مصرف متجاوز از حد الکل چطور می تواند مقدر شدن های متنوع بدن را تحت تأثیر فراغت بدهد.

حتما بخوانید:قهوه گانودرما؛ با خواص و مالیات جانبی آن آشنا شویدمضرات سیگار؛ ۶ تاثیر منفی سیگار بر اعضای بدنمضرات آبمیوه؛ ۵ دلیل که نباید آبمیوه را جایگزین محصول کنید آشنایی با مالیات مصرف الکل برای سلامتی ۱. غدد درون ریز و گوارشی

فعالیت غیرعادی و بسیار از قطع آنزیم های گوارشی تولیدشده در لوزالمعده یکی از عوارض مصرف الکل است. تجمع این آنزیم ها می تواند ناراحتی لوزالمعده یا پانکراتیت را در معلول داشته باشد. پانکراتیت از اختلالات بلندمدت است و می تواند تا مدت ها موجب ناراحتی بشود. به علاوه، می تواند بنیاد ساز بروز اختلالات جدی دیگر غصه بشود. ۲. تأثیر نوشیدن الکل بر بی تابی شش



کبد ترکیبات مضر بخاطر بدن را تجزیه و تهی سازی می کند. الکل یکی از این ترکیبات است. یکی دیگر از عوارض مصرف الکل درون بلندمدت مختل شدن این فرایند است. استفاده بیش از اندازه الکل می تواند ریسک ملتهب شدن کبد، و بروز نارسایی های کبدی را افزودن بدهد. التهاب کبد، باعث پهلو جای ماندن پی زخم التیام نیافته ای پیاده شدن روی آن می شود. از این اختلال با کلمه سیروز کبدی یاد می شود. پایا ماندن اثر تباره پیاده شدن روی شش به مرور زمان آن را از بین می برد. هرچه آسیب واردشده به کبد بیشتر و بیشتر بشود، دفع کردن ترکیبات مضر و زهردار از بدن دشوارتر خواهد شد. این جریان می تواند بنیاد ساز بروز اختلالات دیگر بشود.

نارسایی کبد باعث ازدحام ترکیبات سمی و ضایعات در بدن می شود و بوسیله همین خاطر، تهدیدی بسیار اکید برای سلامتی است و تا اینکه می تواند منجر به مرگ بشود. نارسایی شش شاگرد از مصرف الکل در زنان شایع تر است. جذب الکل در بدن زنان، در مقایسه با مردان بیشتر است. به علاوه، فرایند تجزیه و خالی کردن الکل از بدن زنان زمان مقدم است. به همین خاطر شش نسوان سریع تر دستخوش آسیب دیدگی و بی تابی می شود. ۳. عوارض کاربرد الکل داخل نامتعادل کردن سطح قند خون



غدهٔ لوزالمعده بوسیله تنظیم استفادهٔ انسولین بدن و معیار گلوکز موجود کمک می کند. مغشوش شدن کارکرد معمول لوزالمعده و کبد از جمله عوارض مصرف الکل است. این اختلال مخاطره افت قند خون را بیشتر می نرم. هبوط قند خون داخل بدن با واژه هیپوگلیسمی شناخته می شود. بی نظم شدن راندمان متعارف لوزالمعده همچنین می تواند باعث تولید نشدن انسولین کافی بشود. تو این صورت قند موجود در بدن بوسیله طور مؤثر بوسیله کار اندوهناک نخواهد شد. این جریان هم می تواند منجر بوسیله بروز هیپوگلیسمی بشود؛ یا از آن سو، سبب افزایش زیاد از حد قند خون بشود.

زمانی که بدن توانایی متعادل کردن و کنترل میزان سطح قند خون را از مشت بدهد، امکان ابراز اختلالات مختلف و مالیات جانبی شاگرد از دیابت بیشتر می شود. با این تفاسیر، عوارض استفاده الکل برای کسانی که از هیپوگلیسمی یا دیابت رنج می برند، به مراتب جدی تر خواهد بود. این افراد باید از مصرف بیش از اندازهٔ الکل خودداری کنند. ۴. عوارض کاربرد الکل تو وسیله تندخو مرکزی



یکی از میسر ترین اسلوب ها برای اثر بازی کردن به عوارض کاربرد الکل و تأثیر آن پهلو بدن، خویش بهتر اثری است که بر مایه عصبی مرکزی می گذارد. گفتار نامفهوم (پیش روی نامتعادل و آرام یا تند جملات و کلمات، با لکنت گفتگو کردن و …) یکی از اولیه نشانه های مصرف بیش از حد الکل است. استعمال الکل می تواند ارتباط معمول میان مغز و بدن را متلاطم کند. در این صورت حفظ کردن هماهنگی در بدن دشوارتر می شود و به ظهر آن، حفظ کردن تعادل حزن سخت می شود. به همین تامل است که رانندگی بعد از مصرف الکل ممنوع است.

هرچه عوارض استفاده الکل در مایه تندخو مرکزی بیشتر می شود (به واسطهٔ استفاده زیاد از پیمانه الکل در بلندمدت)، تیر های بیشتری ابراز واضح می کنند: یکی از آن ها بی حسی خواه مورمور شدن دست ها و پاها است.

داخل کنار این مسائل، حافظهٔ بلندمدت حزن زیر تأثیر مصرف متجاوز از قطع الکل قرار می گیرد. به اظهار بهتر انتقال اطلاعات به حافظهٔ بلندمدت دشوارتر می شود. از مشت دادن توانایی تو تمرکز و ناتوانی در گرفتن تصمیم های منطقی یکی دیگر از عوارض استعمال الکل درون سیستم تندخو مرکزی است. در بلندمدت، لوب پیشانی خواه قدامی ممکن است تحت تأثیر استعمال الکل آسیب ببیند. کارکرد مسائلی چون کنترل هیجانات و احساسات، حافظهٔ کوتاه مدت، قضاوت و … مرتبط با این قسمت از عدد است.

سوءمصرف الکل می تواند زمینه ساز بروز آسیب های دائمی عدد بشود. به متعاقب این آسیب های دائمی خطر ابتلا به اختلالات جدی تری در مقابل سندرم ورنیکه-کورساکوف بیشتر می شود؛ این سندرم در کنار مشکلات دیگری که به وجود می آورد، حافظه را ذیل تأثیر استراحت می دهد. ۵. وابستگی به الکل



بعضی از کسانی که زیاد الکل مصرف می کنند، ممکن است به ممارست زمان غصه از لحاظ جسمانی و هم از شمارش روحی روانی به آن وابستگی پیدا کنند. این ارتباط یکی دیگر از عوارض کاربرد الکل است. در نتیجهٔ آن، کمیت مصرف الکل زیاد مشکل و بعضا برای صلح و صفا به شدت تهدیدکننده می شود. در بیشتر موارد، برای زین الکل بوسیله دستیار و مشاورهٔ متخصص احتیاج خواهد حیات. بوسیله همین اندیشه بسیاری از اشخاص الکلی از سم زدایی دستیار می گیرند. سم زدایی ایمن ترین اسلوب برای رهایی از وابستگی جسمی به الکل است. بسته به خطر ناشی از تیر های زهر زدایی و صلاحدید متخصص، طی کردن سیلان آن مقدور است حاجت به بستری شدن داشته باشد یا آنکه به صورت سرپایی انجام بگیرد.

از جمله نشانه های پیمانه استعمال الکل می استعداد به موارد دون رمز کرد: نگرانی و اضطراب؛ عصبانیت؛ حالت تهوع؛ رعشه؛ ضیق خون بالا؛ ضربان نامنظم قلب؛ عرق کردن شدید.

در چندی موارد که وفاق شدیدتر است، مقدور است نشانه هایی مانند تشنج، توهم و فصیح آشفتگی (هذیان گفتن و مسائل چنینی؛ معمولا به همراه تب) بروز پیدا کنند. حتما بخوانید: چنانچه رنجش یا ناراحتی دارید این خوراکی ها را نخورید ۶. عوارض مصرف الکل درون دستگاه گوارش



کمی زمان می سرما تا عوارض استعمال الکل در دستگاه گوارش خود را نشان بدهند. به بیان بهتر، کاربرد الکل بوسیله مرور زمان به دستگاه گوارش آسیب می رساند و هرچه استفاده بیشتر باشد، آسیب واردشده به دستگاه گوارش شدید تر خواهد شد.

در ابتدای کار بافت های دستگاه گوارش دچار آسیب دیدگی می شوند. به دنبال این مسئله، روده ها دیگر قادر به هضم مواد غذایی و جذب مواد مغذی و ویتامین های لازم بخاطر سلامت بدن نخواهند بود. تو نهایت هم خطر ابتلا بوسیله سوءتغذیه بیشتر می شود.

عوارض مصرف الکل تو دستگاه گوارش می تواند به اختلالات و ناراحتی های زیر منجر بشود: افزایش گاز معده؛ نفخ؛ عاطفه سیری کاذب؛ اسهال یا سرگین دردناک.

خطر ابتلا به تباره معده و هموروئید خواه بواسیر درون کسانی که زیاد از حد الکل مصرف می کنند افزودن محسوس می کند (به خاطر کم آب شدن بدن و یبوست). این اختلالات می توانند خون ریزی های خطرناک داخلی را به تعاقب داشته باشند. به علاوه اگر فاجعه معده درون همان مراحل ابتدایی تشخیص داده نشود و برای درمان آن اقدام نشود، می تواند منجر به مرگ بشود.

یکی دیگر از مالیات کاربرد الکل افزایش ریسک ابتلا به سرطان تو اندام های وسیله گوارش است. خطر ابتلا بوسیله سرطان دهان، سرطان گلو، سرطان مری، سرطان کولون خواه رودهٔ بزرگ یا عطارد کبد، درون کسانی که به طور مکرر الکل مصرف می کنند افزایش هویدا می بطی ء. اگر همراه با نوشیدن الکل دخانیات اندوه استعمال بشود، این خطر به مراتب جدی زیرفون خواهد شد. ۷. مالیات استعمال الکل درون دستگاه گشت خون



قلب و ریه ها دیگر قامت هایی هستند که ممکن است ذیل تأثیر عوارض استعمال الکل قرار بگیرند. خطر ابتلا به نارسایی های قلبی در کسانی که به طور مجدد الکل می نوشند، در مقایسه با افراد معمولی بیشتر است. زنان الکلی بیشتر از مردان در معرض ریسک ابتلا بوسیله این نارسایی ها قرار می گیرند.

از جمله مالیات استفاده الکل درون مایه گردش خون می استعداد به موارد زیر اشاره کرد: ضیق خون بالا؛ ضربان نامنظم قلب؛ بغرنج شدن پمپاژ خون به تقدیر های مختلف بدن؛ سکته مغزی؛ حمله قلبی؛ بیماری قلبی؛ نارسایی قلبی.

پیش تر عنوان شد که جذب ویتامین ها و مواد مغذی بوسیله واسطهٔ کاربرد الکل دامن تأثیر قرار می گیرد. بوسیله دنبال این جریان خطر ابتلا بوسیله کم خونی بیشتر می شود. کم خونی زمانی اتفاق می افتد که تعداد گلبول های قزل خون کاهش پیدا می کنند. از مد ترین نشانه های کم خونی می قابلیت به خستگی رمز کرد. ۸. عوارض مصرف الکل برای سلامت جنسی و حاصلخیزی



بعضی فکر می کنند با نوشیدن الکل و استقلال از احساسات بازدارنده و ناشی از خجالت، لذت بیشتری در رابطهٔ جنسی امتحان خواهند کرد. ولی نسب خلاف این تصور است. مردانی که به طور مکرر الکل می نوشند، ممکن است دستخوش اختلال طور بشوند. به علاوه مصرف بیش از حد الکل باعث کمتر شدن هورمون های جنسی ترشح شده می شود و بوسیله ظهر آن، میل جنسی کاهش رک می نرم.

ممکن است قاعدگی زنانی که الکل مصرف می کنند متوقف بشود. بوسیله عقب این روند سربزرگی نازایی برای شان به مراتب بیشتر می شود.

نوشیدن الکل دردوران بارداری خطراتی چون زایمان زودرس، سقط شدن جنین، خواه متولد خردسال اسایش را به دنبال خواهد داشت. اگر بی آرامی کودک بوسیله گیتی بیاید، خطر ابتلا به برخی اختلالات آیندهٔ او را تهدید خواهد کرد. موکد ترینِ این اختلالات شاید سندرم ناهنجاری های جنینی شاگرد از الکل (تو انگلیسی به تلخیص FASD) باشد. این سندرم نشانه هایی چون هویدا غیرطبیعی نوزاد، کوتاهی قد، قطع اندک و … دارد. فداکار دیگر از اختلالاتی که این نوزادان را تهدید می کند عبارت اند از: مشکلات مربوط بوسیله یادگیری؛ مصیبت ها و اختلالات کامل مدت؛ مشکلات عاطفی؛ رشد غیرطبیعی جسمانی. ۹. مالیات مصرف الکل تو دستگاه عضلانی اسکلتی



یکی دیگر از عوارض استفاده الکل درون بلندمدت ضعیف شدن استخوان ها است. ضخامت عظم ها کم می شود، کوفته برنده می شوند و ریسک شکستن پایگاه به هنگام زمین نوشانیدن یا ضربه نوشانیدن بیشتر می شود. در صورت ابراز شکستگی حزن بوسیله مدت زمان بیشتری برای بهبودی گیرایی احتیاج خواهد بود.

کاربرد زیاد از کمیت الکل ضعف و گرفتگی (انقباض دردناک) عضلانی را هم می تواند به قفا داشته باشد. این ضعف و گرفتگی درون نهایت به آتروفی تبدیل خواهد شد. آتروفی اختلالی است که هنگام آن غشا خواه عضلات قسمتی از بدن به خیال اخذ نکردن خون کافی به مرور انتزاع می روند. ۱۰. مالیات نوشیدن الکل برای دستگاه ایمنی



در پایان این مقاله بوسیله ارائهٔ توضیحاتی دربارهٔ مالیات مصرف الکل و تأثیر آن بر دستگاه پناه می رسیم. مصرف بیش از حد الکل باعث ضعف دستگاه ایمنی و دشواری دفاع در طبق میکروب ها و ویروس های بیماری زا می شود. مصرف الکل در بلندمدت ریسک ابتلا به ذات الریه (یا سینه پهلو؛ خوف ریه ها) یا سل را بیشتر می کند؛ به علاوه خطر ابتلا به عطارد دهان، عطارد سینه و رودهٔ بزرگ را که می توانند خطرساز و مهلک باشند. درون ادامه بخوانید: شرب خمر چه جرمی است و چه مجازاتی دارد؟