کتونی

به گزارش تسنیم، فدریکا موگرینی مسئول محاکمه خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان روز پنجشنبه داخل بیانیه‌ای مشترک و داخل واکنش بوسیله رفتار ایران در کاهش تعهداتش تو برجام اعلام کردند: ما هنوز از سازش هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنیم، اما هیچ ضرب‌الاجلی را از سوی تهران بخاطر زنده نگه داشتن برجام نمی‌پذیریم.

در بیانیه مشترک موگرینی و وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان آمده است: ما با نگرانی عمیق بیانیه ایران درباره تعهداتش در برجام را ملاحضه می‌کنیم. ما کاملا بوسیله حفظ و اجرای برجام پایبندیم، توافقی که دستاوری مهم در سازوکار عدم اشاعه هسته‌ای داخل جهان داشته و به نفع امنیت تمامی طرف‌ها است. ما قویا از ایران می‌خواهیم به تعهداتش در برجام همانگونه که تاکنون پایبند بوده، دنباله داده و از برداشتن هرگونه گام‌های تنش‌زا بپرهیزد.

ما هرگونه ضرب‌الاجل تو این بن را رد کرده و پایبندی ایران به اجرای تعهداتش تو برجام را بر ماخذ عملکرد آن و میثاق منع اشاعه حربه هسته‌ای ( NPT) ارزیابی می‌کنیم. داخل این زمینه، نقش بنیادی آژانس بین‌المللی کارمایه اتمی در نظارت و راستی آزمایی از اجرای تعهدات هسته‌ای ایران را یادآور می‌شویم.

ما همچنین امیدواریم ایران بوسیله پایبندی به فرمت‌ها و سازوکارهای موجود تو برجام، از عموم مجتمع مشترک برجام دنباله دهد.
  • ۹۸/۰۲/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی