کتونی

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

فروشگاه اینترنتی آترامارت با جشنواره ی اقساطی تمامی محصولات دیجیتال، علاوه بر معامله اقساطی تمامی کالاها با تعداد اقساط درخواستی مشتریان، تخفیف ۳۰ هزار تومانی برای تمامی کالاها تو نظر خمود است تا سهم کوچکی در گرمای قوم های مشتریان عزیز در این شب سرد زمستانی داشته باشد. فروشگاه اینترنتی آترامارت با چندین سال سابقه ی فعالیت مستمر درون مرزوبوم ی فروش کالاهای دیجیتال هم زمان حال در زمره ی شرکت های گرامی این حوزه است.



ساختار مدیریتی این مجموعه همواره در تلاش بوده است به صورت حقگو و نظامند در توسعه و تعالی خرسند مشتری شلنگ مؤثر بردارد و با اتکا به بصیرت و تجربه نیروی انسانی خود داخل شکل پذیری اهدافی از طرف قیمت های ارزان و نمایش ی فناوری های بوسیله روز پیش گام باشد. این فروشگاه بیش از ۱۰ هزار کالای متنوع دارد و با کفالت بازگشت ۱۰ روزه به دنبال جذب تکیه گاه مشتریان است. فروشگاه آترامارت علاوه پیاده شدن فروش محصولات، از دکه خدمات پس از فروش با بیش از 20 سال سابقه بهره می برد که این حکم نیز به خشکی امدن رضایت مشتری این فروشگاه افزوده است.



از دیگر خدمات متاخر فروشگاه ایجاد قدری با نام جهیز های اسمبل شده یا سیستم های آماده است. تو این بسرنوشت شوم دچار کردن با توجه به سلایق و نیازهای مشتری، گوناگون جهیز های کامپیوتری با کاربری خانگی و اداری و گیمینگ به صورت آماده و اسمبل شده و با ویندوز و برنامه های کاربردی آماده ی تحویل بوسیله مشتریان است تا دیگر دغدغه ی اسمبل و خرید قطعات مختلف کامپیوتر را نداشته باشند.

بیشتر بخوانید:سیدوک: بزرگی وکیل استارتاپی داخل فعالیت های یک استارتاپهنگام نزولی شدن راسته بیت کوین چه باید کرد؟ کوین نیک به شما پاسخ می دهدمعرفی سرور های اختصاصی ایران و پیکربندی آنها با صفر و یکبه شیرینی یلدا، با اسنپ فوداجزای تشکیل دهنده باطری قلمی چیست؟ خانه باطری تشریح می دهد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از لایوساینس، اساسی است که بدانید دوره ماهیانه شما چند روزه است تا بتوانید زمان آمیزش جنسی تان را طوری ترتیب دهید که ظن بارداری تان بیشتر شود.

برای اینکه حدس باروری تان را افزایش دهید، به این ۱۰ نکته توجه کنید:

۱- فواصل چرخه قاعدگی تان را ثبت کنید:

زنی که می خواهد بچه دار شود، باید به این مسئله توجه بطی ء که آیا روزهای نخست پریودش (دوران خونریزی قاعدگی) داخل ماه های متوالی بور زمانی یکسانی دارند یا نه. اگر این زمان مستوی باشد، پریودهای زن منظم است و درون جاهل این قیافه زوجه پریودهای نامنظم دارد، یعنی چرخه ماهیانه اش از ماهی به ماه دیگر طول زمانی متفاوتی دارد.

زنان با ثبت این اطلاعات در یک تقویم می توانند بهتر زمان تخمک گذاری شان، زمانی که تخمدان ها در هر ماه یک تخمک را آزاد می کنند، پیش بینی کنند.

تخمک زن پس از آزاد شدن از تخمدان فقط برای ۱۲ تا ۲۴ ساعت قابلیت حاصلخیزی دارد. ولی اسپرم مرد می تواند درون بدن زن تا پنج روز زنده بماند.

۲-  تخمک گذاری تان را پایش کنید:

زنان دارای چرخه های منظم ماهانه تقریباً دو هفته پس از مبدا خونریزی قاعدگی شانتخمک گذاریمی کنند. در زنانی که دوچرخه های ماهیانه نامنظم دارند، پیش دماغ زمان تخمک گذاری دشوار پر حرارت است، اما معمولاً ۱۲ تا ۱۶ روز پیش فاتحه خونریزی قاعدگی مربوط باینده رخ می دهد.

چندین روش بود دارد که بوسیله نسوان دستیار می بطی ء بارورترین روزهای هر ماه را گلچین کنند.

کیت های پیش بینی تخمک گذاری که در دراگ استورها فروخته می شوند، می توانند به شما معاون کنند. این کیت ها نمونه «هورمون لوتئینیزه کننده» (LH)، هورمونی که استاندارد آن هرماه طی تخمک گذاری ارتفاع می رود و باعث آزادی تخمک از تخمدان ها می شود، را داخل شاش اندازه می گیرند. سه روز پس از نتیجه مثبت این تست، بهترین زمان برای آمیزش و کودک دار شدن است.

یک روش دیگر پیش دماغ تخمک گذاری تجسس ترشحات مخاطی دهانه رحم است که در آن زن بوسیله نعوظ با قاعده ارج و ظاهر ترشحات مخاطی در واژنش را وارسی می نرم. سفت پیش از زمان تخمک گذاری هنگامی که عیال بیشترین احتمال باروری را دارد، این ترشحات مخاطی افزایش می یابند و رقیق تر، شفاف تر و شیب تیز می شوند.

هنگامی ترشحات دهانه رحم لیز تیز شوند، بوسیله اسپرم داخل گونه یافتن به سوی تخمک کمک می کنند. یک تجسس که تو ژورنال «باروی و ناباروری» منتشر شده است، مدال عدالت که زنانی که ترشحات مخاطی دهانه رحمشان را مطالعه می کنند، تو کشش یک گرداگرد شش ماهه با احتمال ۲.۳ طبق بیشتر احتمال دارد باردار شوند.

۳- داخل طول «پنجره باروری» یک روز تو میان آمیزش داشته باشید:

«پنجره باروری»، بور ای شش روزه از پنج روز پیش از تخمک گذاری تا یک روز پس از آن، بهینه زمان برای باروری زنان است.

فدایی از زنان با بوسیله ادوات تکنولوژی جدید قرین اپلیکیشن ها و وب سایت های ردیابی باروری روی می آورند تا نیکوترین زمان را برای بارور شدن را مشهود کنند، اما یک بررسی درون سال ۲۰۱۶ نشان داد که این اپلیکیشن ها ممکن است آن قدرها دقیق نباشند.

استیناف ها نشان داده اند مغایرت زیادی تو میزان های بارداری میان چوب بست هایی که داخل طول «پنجره باروری» هرروز آمیزش جنسی دارند (۳۷ درصد) و که هایی که در این دوره یک روز داخل میان آمیزش دارند (۳۳ درصد) وجود ندارد. آمیزش جنسی یک روز درون میان مقدور است برای که ها آسان برنده باشد.

باورهای نادرستی درباره تأثیر وضعیت قرارگیری همسران در هنگام آمیزش و تأثیر آن پیاده شدن باروی وجود دارد، در حال حاضر شاهدی علمی در تأیید این ادعاها حیات ندارد.

البته باید توجه داشته باشید که برخی از لغزنده سازهای آب محور واژن امکان پذیر است حرکت اسپرم را کاهش دهند، بنابراین اگر هدف کودک دار شدن است، برای لغزنده سازی بهتر از آن ها استفاده نکنید.

۴- به دنبال رسیدن به کمیت سالم بدن باشید.

وزن بیش ازحد سنگین حدس باروری زن را کاهش می دهد، لاغری زیاد ازحد حتی بیشتر عایق کودک دار شدن می شود.

پژوهش ها علامت داده اند که در زنی که اضافه اندازه دارد نسبت بوسیله زنی که شاخص توده بدنی طبیعی دارد، بارور شدن ممکن است تا دو مقابل بیشتر وقت بگیرد و تو زنی که کمیت کمتر از اندازه طبیعی دارد، بارور شدن مقدور است ۴ برابر بیشتر به درازا بکشد.

داشتن ارزش بسیار ازحد چربی داخل بدن باعث تولید یدکی هورمون جنسی استروژن می شود که مانع از تخمک گذاری می شود. کمتر کردن ۵ تا ۱۰ درصد کمیت پیش از تقلا برای باردار شدن می تواند احتمال باروری را بیشتر کند.

یک بررسی در سال ۲۰۱۷ نشان عدالت بخاطر زوج هایی که هر دو مسطح هستند، نسبت به زیتون های جاهل چاق مدت زمانی که طول می کشد تا بارداری رخ دهد، ممکن است ۵۵ تا ۵۹ درصد بیشتر باشد.

زنان خیلی لاغر غصه ممکن است حرکت دورانی های قاعدگی نامنظمی داشته باشند یا تخمک گذاری در آنان متوقف شود.

۵-  پیش از باروری ویتامین استفاده کنید:

کارشناسان توصیه می کنند زنانی که درون تکاپو برای بارداری هستند، یک فراورده مولتی ویتامین را امتحان کنند تا دریابند که کدام فراورده برایشان متناسب تحمل تر است و در قیافه باردار شدن بتوانند همان را ادامه دهند.

یک هدف دیگر مصرف مولتی ویتامین درصورتی که دست اندک دارای ۴۰۰ میکروگرم اسیدفولیک (یک نوع ویتامین بی) باشد، پیشگیری از نقایص طی تولد در مغز و نخاع نوزاد است.

توصیه می شود زنان از دست کم یک ماه پیش از باردار شدن، هرروز مشت ۴۰۰ میکروگرم اسیدفولیک مصرف کنند تا بوسیله جلوگیری از نقایص طی متولد کمک شود.

مطلع زودرس استفاده مکمل اسیدفولیک امر خوبی است، بمنظور لوله عصبی رویان تو ۳ تا ۴ هفته پس از لقاح به مغز و نخاع تغییر می شود.  در این دوران بسیاری از زنان ممکن است حتی وقوف نداشته باشند که باردار هستند.

۶- غذاهای تندرست بخورید:

گرچه رژیم غذایی خاصی که باروری را تقویت کند، بود ندارد، ولی مصرف انواعی از غذاهای تندرست ممکن است با فراهم آوردن مواد مقوی ضروری مانند کلسیم، پروتئین و آهن بدن عیال را برای بارداری آماده کند. برای این فقره باید انواع سبزی و میوه، گوشت و مواد پروتئینی بی چربی، غلات کامل یا سبوس دار، لبنیات و روغن های تندرست مصرف کنید.

نیز به جز مکمل های حاوی اسیدفولیک، می توانید این ویتامین بی را از مواد غذایی مشابه سبزی ها با رنگ سبز تیره، کلم براکلی، نان ها و غلات غنی شده با اسیدفولیک، حبوبات، مرکبات و آب لیمو اندوه به دست آورید.

هنگامی تو تلاش بخاطر بارداری هستند، مقدار کمتری ماهی های با محتوای جیوه ارتفاع مانند کوسه ماهی، اره ماهی، سلطان ماهی خال مخالی، نیزه ماهی یا ماهی مارلین بخورید. نوشیدن ماهی تون سفید الباکور را غم به ۱۷۰ گرم در هفته محدود کنید تا از قرارگیری درون معرض این فلز سمی در امن بمانید. نسوان باردار ماهی شوریده کاربرد نکنند | جیوه بالا بخاطر مرحله خطرناک است

نیز درباره مصرف کافئین تان را هم باید محتاط باشید. مصرف بیش از ۵۰۰ میلی گرم کافئین تو روز با کاهش باروری در زنان مرتبط شده است. مصرف یکی دو فنجان قهوه خواه اندک از ۲۵۰ میلی گرم کافئین درون روز ظاهراً اثری پیاده شدن احتمال باروری ندارد.

۷- فعالیت های جسمی استعداد فرسا را کم کنید:

داشتن فعالیت جسمی در اغلب روزهای هفته به آماده شدن بدن عیال برای نیازهای ابستنی و زایمان کمک می کند، اما ورزش بی اندازه شدید خواه انجام فتنه های مکرر سنگین ممکن است تخمک گذاری را مهار درنگ.

پزشکان در زنانی که فعالیت های ورزشی جدی دارند، اختلالات قاعدگی را مشاهده می کنند و این گروه زنان اگر بخواهند باردار شوند، باید از مدل بازی شان بکاهند.

۸- به کاهش اقتدار باروری با تکثیر سن توجه کنید:

اقتدار حاصلخیزی نسوان با تکثیر سن کاهش می یابد که به انگیزه تغییرات مربوط بوسیله سن تو تخمدان ها است که به کاهش پیمانه و کیفیت تخمک ها منجر می شود.

زنان با افزودن سن در معرض مخاطره بیشتر دستخوش شدن به مشکلات پزشکی قرین فیبروئیدهای رحم، آندومتریوز و انسداد لوله های انصاف هستند که با کاهش باروری مربوط هستند.

نسوان از شروع دهه ۳۰ زندگی سندیت کاهش تدریجی در حاصلخیزی شان بی پرده می کنند، کاهش کمی زننده برنده پس از ۳۷ سالگی و کاهش بازهم سریع تر پس از ۴۰ سالگی عارض می دهد. این کاهش ها به معنای آن است که مدتی بیشتری طول می کشد تا عیال باردار شود.

۹ - سیگار کشیدن را کنار بگذارید:

سیگار کشیدن باعث مشکلات باروری حزن تو زنان و هم در مردان می شود. مواد کیمیایی که در دود سیگار وجود دارند، مانند نیکوتین و مونوکسید کربن سرعت از مشت رفتن تخمک های زن را افزایش می دهند.

سیگار کشیدن باعث پیر شدن تخمدان ها و کاهش زودرس پس انداز تخمک های آن ها می شود.

نسوان همچنین بخاطر افزایش بخت باروری شان باید از دود سیگار محیطی بی قراری دور بمانند.

۱۰- بدانید درون چه زمانی باید معاون بخواهید:

درصورتی که سن زوجه ۳۵ و اعلی باشد و زوج پس از شش ماه آمیزش جنسی منظم بدون وسیله پیشگیری باردار نشده باشند، هم مرد و غم زن باید ازلحاظ ناباروری تخمین شوند.

در زنان کوچکتر ۳۵ سال اگر پس از یک سال آمیزش جنسی منظم عاری مایه پیشگیری ابستنی عارض نداده باشد، زن و همسر باید مشاوره ناباروری بگیرند.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بلومبرگ،  تو حال حاضر، کار بیشتر، لزوما نتیجه بهتری را به مرحله نمی آورد.  آخرین مطالعات ادا شده توسط دانشگاه استنفورد مدال داد، زمانی که کارمندان، متجاوز از ۵۰ شایسته کردن داخل هفته کار می کنند، میزان بهره وری آنها کاهش پیدا می کند.

کنار زمینه این گزارش فاش شد که آمریکایی ها ۱۷۸۶ ساعت و ژاپنی ها ۱۶۸۰ روزگار به رخ سالانه کار می کنند، اما مقیاس بهره وری هر دو کمتر از آلمان، که ساعات کار کننده شهروندان آنها بسیار کمتر از سایرین بوده (۱۳۶۳ ساعت در سال)، است.

قابل ذکر است که بهترین راه محلول برای معضل ساعات کاری زیاد، این است که کارفرمایان کامل تلاش خویشتن را بخاطر معقول نگاه داشتن ساعات طرز کار ایفا دهند.
وقتی عبارت «کاهش اندازه» را درون اتومبیل جستجوی گوگل مسبوق می کنید، چالش جداکردن واقعیت از داستان آغاز می شود. در این میان، پنج مکمل وجود دارد که ادعا می شود سبب کاهش کمیت می شوند؛ ولی آیا در کنف از آن ها شواهد علمی بود دارد؟۱. کتون تمشک

کتون های تمشک که به عنوان قائم های لاغری فروخته می شوند، مواد کیمیایی هستند که داخل تمشک های قزل یافت می شوند و مسئول مزه و بوی شاخص تمشک هستند. کتون تمشک را در آزمایشگاه نیز می استعداد تولید کرد.



مطالعه ای که روی موش های ضخیم ادا شد، مدال داد که کتون های تمشک سبب کاهش کل محتوای چربی بدن می شود. درون یک تجسس ی انسانی، ۷۰ بی نظیر بالغ دستخوش چاقی تحت رژیم غذایی و برنامه ورزشی کاهش پیمانه قرار گرفتند و به طور تصادفی مکمل حاوی کتون های تمشک یا مکمل های دیگری نظیر قهوه خواه عروج خواه دارونما را قبض کردند. تنها ۴۵ نفر از شرکت کنندگان دوره ی این مطالعه را تمام کردند. ۲۷ نفری که از یک مکمل استفاده می کردند، ۱/۹ کیلوگرم از وزن خود را از دست دادند، درحالی که ۱۸ نفری که داخل گروه دارونما حضور داشتند، ۴۰۰ گرم کاهش پیمانه پیدا کردند. نرخ زین مطالعه به حدی پشته وجود که نشان می دهد، باید این نتایج را با دوراندیشی اضافی تعبیر کردن کرد.

در مطالعه ی کوچک دیگری بوسیله افراد مشارکت کننده گفته شد که الگوی غذایی و بازی فعلی خود را حفظ کنند و درکنار آن روزمره ۲۰۰ میلی گرم مکمل کتون تمشک مصرف کنند. درون این مطالعه، هیچ راه تأثیری روی اندازه مشاهده نشد. نگرانی هایی همچنین درمورد اثرات سمی احتمالی کتون های تمشک روی قلب و تولیدمثل مطرح شده است.

خراج: مکمل کتون تمشک را رها کنید. پول خود را صرف کردن غذاهایی کنید که حاوی آن ها هستند؛ ازجمله توت های تازه، کیوی، هلو، انگور، سیب و ریواس.۲. پودر چای سبز ماچا

ماچا نوعی چای سبز تهیه شده از برگ های کاملیا سیننسیس خواه علف هرزه چای سبز است اما به لباس پودر سبزی درآورده شده است که می تواند با مایعات خواه غذا مخلوط شود. قبل از برداشت برگ ها، گیاه چای بخاطر یک هفته در سایه قرار داده می شود و این حکم باعث اضافه محتوای تیانین و کافئین آن می شود. در هیچ مطالعه ای تأثیر ماچا روی کاهش وزن بررسی نشده است.



نتایجحاصل از ۶ مطالعه که داخل آن وضع های مختلف آماده سازی چای سبز مورد بررسی فراغت گرفته بود، در بین کشورهای مختلف متفاوت حیات. داخل مطالعات ایفا شده تو بیرون از ژاپن، افرادی که چای سبز کاربرد می کردند، نسبت به گروه کنترل وزن بیشتری از دست ندادند. در ۸ مطالعه ای که در کشور ژاپن ادا شده بود، میانگین کاهش وزن از ۲۰۰ گرم تا ۳/۵ کیلوگرم متحرک بر روی اب حیات (به علت تفاوت های مهمی که بین مطالعات مختلف وجود داشت، امکان یک مولود گیری کلی از تمام این مطالعات وجود نداشت).

نتیجه: درحال مهیا هیچ مطالعه ای بود ندارد که در آن تأثیر مصرف چای ماچا روی کاهش وزن بررسی شده باشد.۳. مکمل های گارسینیا کامبوجیا

گارسینیا کامبوجیا یک محصول ی گرمسیری است که حاوی مقادیر زیادی هیدروکسی سیتریک اسید (HCA) است و توقع می شود به کاهش وزن کمک می کند. درون مطالعات حیوانی نشان داده شده است که HCA در سیلان متعارف تولید اسیدهای چرب در بدن تداخل خلق کردن می نرم. چنانچه این کار به مردم ها تعبیر شود، ازنظر تئوریکی موجب می شود که متابولیسم روغن ها دشوار و کاهش وزن عقب انداختن شود. البته مطالعاتی که روی آدم ها ارتکاب شده، این طور چیزی را نشان نداده است.



داخل یک آزمایش ۱۲ هفته ای روی نسوان دارای تکثیر قطع که پایین تر رژیم غذایی کمتر انرژی با یا عاری HCA قرار داشتند، نشان داده شد که گروه HCA اندازه بیشتری از مشت دادند (۳/۷ کیلوگرم درمقایسه با ۲/۴ در دسته دارونما) ولی درون دو آزمایش دیگر تفاوتی داخل معیار کاهش وزن مشاهده نشد. داخل یک آزمایش ۱۲ هفته ای که درون آن ۱۳۵ مرد و زوجه مشارکت داشتند، هیچ تفاوتی در کاهش اندازه بین قسمت قسمت کردن HCA و گروه دارونما دیده نشد. یک آزمایش ۱۰ هفته ای نیز که تو آن ۸۶ زن و مرد دارای تکثیر وزن درگاه داشتند و به طور تصادفی در قسمت قسمت کردن استفاده عصاره ی گارسینیا کامبوجیا یا دارونما راحتی گرفتند و عرشه رژیم غذایی کاهش کمیت قرار نداشتند، تفاوتی بین گروه ها دیده نشد.

نتیجه: براساس شواهد علمی حاضر، گارسینیا کامبوجیا سبب عجله کاهش پیمانه نمی شود.۴. مکمل های کافئینمقاله های مرتبط:اکثر مکمل های ویتامین هیچ مزیتی برای صلح و صفا ندارندچرا باید از استعمال بیش از پیمانه مکمل های پروتئینی پرهیز کردنتایج یک مطالعه: هیچ غذایی با کالری منفی بود ندارد

ادعا می شود که کافئین علت افزودن ارزش متابولیسم و درنتیجه، سرعت بخشیدن بوسیله قضیه کاهش قطع می شود. درون پژوهش های انجام شده روی داوطلبان دارای وزن سالم افزایش قیمت متابولیسم دیده شده، اما این افزایش وابسته به مقدار است. هرچه نمونه مکمل کافئین بیشتری مصرف شود، ارزش متابولیک بیشتر اضافه نمودار می نرم. کمترین نرخ کافئین مصرفی یعنی حدود ۱۰۰ میلی گرم که معادل مقدار کافئین موجود درون یک فنجان قهوه ی فوری است، میانگین ارج متابولیک را تا ۹ کالری تو زمانه افزایش می دهد، درحالی که نرخ ۴۰۰ میلی گرم کافئین که تقریبا معادل کافئین موجود درون دو یا سه گانه فنجان قهوه ای است که در کافی شاپ آماده می شود، نرخ متابولیک را تا مدت ۳ ساعت تا حد ۳۴ کالری درون ساعت تکثیر می دهد.



هنگامی که به افراد بالغ دستخوش چاقی مکمل کافئین داده شد (۸ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن)، تا ۳ ساعت پس از کاربرد کافئین، افزایش ۱۶ درصدی داخل نرخ متابولیک دیده شد. در تجسس ای از افراد بالغ دستخوش چاقی خواسته شد درحالی که یک رژیم غذایی لاغری را ظهر می کنند، مکمل کافئین خواه یک دارونما را کاربرد کنند، ولی درنهایت تفاوتی داخل تغییر قطع تو بین دو گروه دیده نشد. طی ۸ هفته ی ابتدا مطالعه، گروهی که از مکمل کافئین مصرف می کردند، دستخوش مالیات جانبی بی خوابی، لرزش و سرگیجه شدند.

نتیجه: درحالی که کافئین سرعت متابولیسم بدن را داخل کوتاه مدت افزایش می دهد، انگیزه سرعت گذشت به مسئله کاهش وزن نمی شود.۵. آب قلیایی

محصولات قلیایی بوسیله طور گشاد تبلیغ می شوند. این موارد دربرگیرنده آب قلیایی، پودرهای قلیایی و رژیم های غذایی قلیایی است. تخیل این است که برای تقویم سطح فعالیت بدن باید نمونه اسیدیته ادرار خواه خدو را قطع گیری کرد. pH ادرار معمولا کمی اسیدی است (متوسط آن حدود ۶ است). استفاده سبزی ها و میوه ها آن را قلیایی کرده درحالی که استعمال گوشت pH را کاهش می دهد. خدو دارای pH خنثای برابر ۷ است. طبق توصیه ی رژیم های غذایی قلیایی، آنچه می خورید را براساس pH بول یا اب دهان خود اصلاح کنید. ادعای حامیان توصیه این است که pH قلیایی بوسیله هضم، کاهش وزن و بهزیستی دستیار می کند. البته معده ی شما با pH کم از ۳/۵ بسیار اسیدی است و این اسید به شکستن مواد غذایی کمک می کند. پس از این مرحله، مواد غذایی برای هضم و جذب به روده ی کوچک نقل مکان می شود و pH آن به ۴/۵ تا ۵ افزایش می یابد که هنوز اسیدی است. بدن از مکانیسم های دقیقی بخاطر کنترل سطح pH و حفظ آن تو محدوده ی ۷/۳۵ تا ۷/۴۵ کاربرد می نرم. اگر چنین مکانیسم هایی حیات نداشته باشد، به مرگ می انجامد.



البته رژیم های غذایی قلیایی با ترویج مصرف غذاهای گیاهی مشابه میوه و سبزیجات غذا اشامیدن سالم را رواج می دهند. شواهدی بود دارد که نشان می دهد استفاده ناچیز غذاهای دارای منشا حیوانی که باعث افزودن اسیدیته می شوند، با سلامت بهتر در بلندمدت همراه هستند.

نتیجه: هیچگاه مدرک علمی برای امان از این توقع که آب یا پودرهای قلیایی باعث کاهش وزن می شوند، بود ندارد.بیشتر بخوانید:تغییرات اقلیمی و ایجاد فساد طعام تا سال ۲۱۰۰آنفولانزا چیست؟ علائم، تداوی و فایده واکسن داخل پیشگیری از این بیماریچرا افراد کم درآمد بیشتر درمعرض خطر ابتلا به بیماری قلبی استراحت دارند؟آلودگی هوا و راهکارهای مقابله با آنشیر گاو یا جایگزین های غیرلبنی؛ کدام یک بهتر است؟
تو مطالعات مختلف نشان داده شده که مصرف سیگار با پیامدهای سرطان زایی همراه است اما رابطه ماری جوآنا و سرطان ناچیز شناخته شده حیات. زمان حال پس از فراتحلیلی که روی ۲۵ مطالعه ایفا شده، دانشمندان می گویند که دود کردن ماری جوآنا به مدت یک دهه، با افزایش ریسک ابتلا بوسیله بیماری سرطان خایه همراه است. دبورا کورنشتاین، پژوهشگر مطالعه با رمز به اینکه این خطر متجاوز نیست، می گوید مردانی که ماری جوآنا کاربرد می کنند، باید بدانند که استفاده ی مدام از این ماده احتمالا موجب افزایش خطر ابتلا می شود.

کاربرد مداوم ماری جوآنا در قلمرو آمریکا موضوع نادری نیست؛ تقریبا ۱۳ درصد از آمریکایی ها می گویند که به نعوظ منظم آن را دود می کنند و این قیمت در میان افراد ۱۸ تا ۲۹ ساله بیشتر است.

بستگی بین ماری جوآنا و ابتلا به سرطان

بررسی ی مروری مجهز که پژوهش های انجام شده طی ۵۰ سال را در بردارد، درون روزنامه ی JAMA منتشر شده است. در این مطالعه رابطه احتمالی بین انواع مختلف سرطان ازجمله سرطان های ریه، گردن، قانون و سرطان های دستگاه ادراری تناسلی و استعمال ماری جوآنا تک وارسی قرار گرفته است. پژوهشگران دریافتند که مصرف سنگین ماری جوآنا (روزمره یک جوینت یا رول به مدت ده سال) با ترقی ی تومورهای سلول های زایشی بیضه (TGCT) که ۹۵ درصد از تمام سرطان های بیضه را شامل می شود، مرتبط است. این تجسس نشان می دهد که احتمال توسعه ی TGCT تو افرادی که از دود ماری جوآنا مصرف می کنند، نسبت به افرادی که ماری جوآنا مصرف نمی کنند، ۳۶ درصد بالاتر است.

کورنشتاین تشریح می دهد که درحال حاضر، گروه پژوهشی او نمی دانند که این نتایج چگونه مادون تأثیر نرخ یا مدت استعمال فراغت می گیرد. یک جوینت در روز بخاطر ده سال می تواند معادل پنج جوینت در روز بخاطر چهار سال باشد. این موضوع باید داخل مطالعات آینده ظاهر شود.

TGCT شایع ترین عطارد درمیان مردان ۲۰ تا ۴۰ ساله است و ۲ درصد از بی مو مردان را مبتلا می کند. این تومورها می توانند به سرعت رشد کنند؛ اغلب، مردان برآمدگی بدون درد کوچکی را روی بیضه خود عاطفه کرده یا متوجه تغییر در اندازه ی بیضه می شوند.

پژوهشگران دیگر استفاده سنگین کانابیس را با شیوع بالاتر سرطان بیضه وابستگی داده اند. البته درون این بررسی ی مروری، شواهد افزایش سربزرگی TGCT چندان زورمند نبود. استیناف های بیشتری نیاز است تا تأیید کند که استعمال ماری جوآنا تا چه اندازه ار نظر مصونیت خایه ها خطرناک است.

چه چیزی درون دود ماری جوآنا است؟

بخار ماری جوآنا تشابه های خطرناکی با بخار سیگار دارد. دود ماری جوآنا و تنباکو هر دو حاوی مواد عطارد زا هستند. برخی از پژوهش ها علامت می دهند که گازهای سمی شبیه ﺑﻨﺰوﭘﯿﺮن و فنل ها درون ماری جوآنای عاری فیلتر ۲۰ برابر بیشتر از بخار سیگار است. از آنجا که افراد مقصود دارند پاف های ارشد لطافت بگیرند، نفس خود را به مدت طولانی تازگی نگه دارند و وقتی ماری جوآنا مصرف می کنند، درمقایسه با سیگار عمیق مرطوب استشمام کنند، امکان پذیر است بیشتر تو معرض مواد مضری متشابه مات (قطران) و کربن مونوکسید صبر گیرند. به دلیل این همپوشانی خطرناک تو انفراد های سیگار و ماری جوآنا انتظار می جوی که مصرف سنگین ماری جوآنا با اضافه ریسک ابتلا بوسیله سرطان ریه نیز همراه باشد.مقاله های مرتبط:استراحت اخذ در معرض کانابیس و استرس منجر به بروز اختلالات اضطرابی می شودآمار نگران کننده از تصادفات داخل مناطق کاربرد ماری جواناکشف انگیزه مرگ ناشی از استفاده سیگار الکترونیکی

البته به طور طاسی مطالعات انجام شده داخل مبنا ی کاربرد ماری جوآنا و ابتلا به عطارد های مختلف معدود هستند. لخت وجود داشتن مطالعات انجام شده دراین شالوده بدین معنا است که پژوهشگران نمی توانند براساس این داده ها درمورد تأثیر استفاده از ماری جوآنا روی توسعه دیگر انواع سرطان ها نتیجه گیری کنند. فداکار از پژوهش ها نشان می دهد که کانابینوئیدها (ترکیباتی که داخل خار شاهدانه یافت می شوند)، از تکثیر سلول های سرطانی ممانعت می کنند. برای تعیین خطرات و مزایای نسبی ماری جوآنا درون ارتباط با عطارد باید مطالعات طولی بیشتری انجام شود.

کورنشتاین می گوید اینکه پژوهشگران نتوانستند شواهد محکمی پیدا کنند که علامت دهنده ی افزایش مخاطره ابتلا بوسیله دیگر انواع سرطان باشد، به این معنی نیست که مصرف کنندگان ماری جوآنا در معرض خطر نیستند. او خاطرنشان می کند که محدودیت داده ها مانع از حاصل گیری در این موارد می شود. او می گوید من از این مسئله متنفرم که بخواهم برای آدم چنین توجیه کنم که کاربرد از ماری جوآنا خطری ندارد. واقعیت این است که ما چیز اضافی درمورد جای پا مصرف ی مداوم، استعمال تو سنین شباب یا درمورد استفاده های غیر دودی از ماری جوآنا نمی دانیم.

مسئله ی رادیکال اینکه پژوهشگران نرخ بالاتر سرطان بیضه به علت مصرف ماری جوآنا را در افراد جوان دیده اند. کورنشتاین می گوید درحالی که عادت افراد جوان درون مبنا ی کاربرد ماری جوآنا باید بیشتر مورد ارزیابی صبر گیرد، این امکان وجود دارد که آن ها داخل معرض مخاطره بالاتری استراحت داشته باشند. او می گوید:سرطان خایه بیشتر تو مردان کبیر دیده می شود، بنابراین استفاده ی سنگین از ماری جوآنا در سنین پایین می تواند خطرناک باشد.

تعدادی مورد ناشناخته همچنین وجود دارد؛ اطلاعات کافی درمورد زنان یا افراد معمر حیات ندارد تا علامت دهد که چگونه عادات آن ها در مصرف ماری جوانا منجر به عطارد می شود و پژوهشگران مطمئن نیستند که چگونه طرز مصرف این ماده (بخار کردن، اشامیدن یا دود کردن) روی نرخ سرطان تأثیر دارد.

کورنشتاین هشدار می دهد که به موجب این موارد ناشناخته، افراد باید بدانند که این حوزه از مطالعه هنوز قطعیت ندارد و مقدور است شواهد زیان بخش مرتبط با دود کردن ماری جوانا بخاطر سال ها پدیدار نشود.بیشتر بخوانید:آزمایش ادرار شوهردار برای امتیاز عطارد پروستاتنتایج پژوهش جدید: اثر جزیی مو با سرطان سینه ارتباط داردآیا گیاهان غم دچار عطارد می شوند؟سالانه ۱۰۰ هزار نفر در ایران بوسیله سرطان مبتلا می شوندکریسپر نخستین قدم ها را داخل سطر مبارزه با سرطان برمی دارد
تراشه ی اسنپدراگون ۸۶۵ به تازگی رونمایی شده؛ تراشه ای که بیرونی تپنده ی پرچمداران سال آینده خواهد وجود. از سوی دیگر اسنپدراگون ۸۵۵ یک مدل شایان اعتماد بوده و بیشتر پرچمداران امسال مجهز به این تراش بودند.

کوالکام با استفاده از اسنپدراگون ۸۶۵ عملکردهای پردازنده، پردازنده گرافیکی و شعور مصنوعی را بهبود بخشیده و دستاوردهای گسترده ای را عرضه کرده است. همچنین این تراشه از جدیدترین هسته های Cortex A77 مبتنی به خشکی امدن معماری ARM یکروز برده و در عملکرد پردازنده شاهد ۲۰ درصد بهبود عملکرد خواهیم بود. فرکانس ها در این تراشه نسبت به معیار های قبلی تغییری نداشته اند ولی با این حال هسته های Cortex A77 عملکرد بهتری را به ارمغان آورده اند. بوسیله طور طاسی اسنپدراگون ۸۶۵ داخل تمامی حصه های کلیدی، عملکرد و دستاوردهای بهتر و زیبنده توجه تری را نسبت به اسنپدراگون ۸۵۵ ارائه کرده است.

مقاله های مرتبط:اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام با ۲۵ درصد سرعت بالاتر و قابلیت 5G معرفی کردن شدحسگر اثرانگشت زیرنمایشگر 3D Sonic Max کوالکام معرفی کردن شد

پردازنده ی گرافیکی Adreno 650 تو خراش ی متاخر کوالکام از همان معماری تراشه های سال گذشته نصیب دستگیر ولی این پردازنده ی گرافیکی جدید با وجود هسته های بیشتر، از عملکرد بهتری برخوردار شده است. کوالکام همچنین درون تراشه ی اسنپدراگون ۸۶۵ درایورهای قابل ارتقایی را مانند انویدیا و AMD نمایش کرده که این قابلیت منجر بوسیله نمایش ی تصاویری بهتر خواهد شد. اسنپدراگون ۸۶۵ با پنل های ۱۴۴ هرتز سازگار بوده و پیش بینی می شود که در آینده شاهد نمایشگرهایی با پنل های ۱۴۴ هرتز مخصوصا از سوی سامسونگ باشیم.

تراشه ی جدید کوالکام سازگار با حسگر عکاسی ۲۰۰ مگاپیکسلی بوده که این پیشرفت بزرگی نسبت به پشتیبانی ۴۸ مگاپیکسلی درون تراشه ی اسنپدراگون ۸۵۵ بوده است. درواقع اسنپدراگون ۸۶۵ به گوشی های هوشمند، امکان عکسبرداری با وضوح بالاتری را خواهد داد و شاهد صعود داخل شالوده ی عکاسی گوشی های هوشمند خواهیم بود.

اسنپدراگون ۸۶۵ همچنین امکان فیلم برداری 8K با سرعت ۳۰ فریم بر لحظه و فیلم برداری 4K با سرعت ۱۲۰ فریم کنار لحظه را فراهم خواهد کرد. ولی یک نکته ی قابل توجه دیگر تو این خراش فیلم برداری نامحدود 720p با سرعت ۹۶۰ فریم بر دم بوده است.

با وجود تراش ی Hexagon 698 شاهد دستاورد وقار تو این تراشه هستیم که عملکرد آن نسبت به معیار Hexagon 690 داخل اسنپدراگون ۸۵۵ تا دوبرابر بیشتر بوده است.

نکته ی جالب تو این تراشه این است که هیچگاه مودم یکپارچه ای درون اسنپدراگون ۸۶۵ وجود ندارد و داخل عوض کوالکام از یک مودم خارجی Snapdragon X55 5G مصرف کرده است. درواقع کوالکام همراه با معامله اسنپدراگون ۸۶۵، مودم X55 را نیز عرضه خواهد کرد. در نهایت باید تا اوایل سال ۲۰۲۰ راحتی کنیم تا دستگاه هایی مجهز بوسیله خراش ی اسنپدراگون ۸۶۵ نمایش شود.مشخصاتاسنپدراگون ۸۶۵اسنپدراگون ۸۵۵پردازنده۱× Kryo 585 با بسامد ۲/۸۴ گیگاهرتز (Cortex A77)

۳× Kryo 585 با فرکانس ۲/۴۲ گیگاهرتز (Cortex A77)

۴× Kryo 585 با فرکانس ۱/۸۰ گیگاهرتز (Cortex A55)۱× Kryo 485 Gold با بسامد ۲/۸۴ گیگاهرتز (Cortex A76)

۳× Kryo 485 Gold با فرکانس ۲/۴۲ گیگاهرتز (Cortex A76)

۴× Kryo 485 Silver با فرکانس ۱/۸۰ گیگاهرتز (Cortex A55)پردازنده ی گرافیکیAderno 650

بهبود ۲۰ درصدیAderno 640نمایشگر4K، QHD با پشتیبانی از پنل ۱۴۴ هرتز4Kحافظه۱۶ گیگابایت بوسیله رفعت

LPDDR4X با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز

LPDDR5 با فرکانس ۲۷۵۰ مگاهرتز۱۶ گیگابایت بوسیله بالا

LPDDR4X با تناوب ۲۱۳۳ مگاهرتزمودمSnapdragon X55 LTE Cat 24 5G (خارجی)Snapdragon X24 LTE Cat 20 

Snapdragon X50 5G (خارجی)پردازنده سیگنال تمثال (ISP)پشتیبانی از حداکثر حسگر ۲۰۰ مگاپیکسل پشتیبانی از حداکثر حسگر ۴۸ مگاپیکسلویدئو8K با ۳۰ فریم کنار دم

4K با ۱۲۰ فریم بر ثانیه

720p با ۹۶۰ فریم به خشکی امدن حین نامحدود

دالبی ویژن، HDR10 ، HDR104K با ۶۰ فریم بر دم

720p با ۴۸۰ فریم پیاده شدن ثانیه نامحدود

HDR10 اتصالات وای فای ۶

بلوتوث ۵/۱وای فای ۶

بلوتوث ۵/۰هوش مصنوعیHexagon 698Hexagon 690شارژفناوری شارژ کندرو ۴

شارژ سریع فهم مصنوعیفناوری شارژ سریع ۴ لیتوگرافی۷ نانومتری۷ نانومتریبیشتر بخوانید:حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر 3D Sonic Max کوالکام شناساندن شداسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام با ۲۵ درصد سرعت بالاتر و نبوغ 5G معرفی شدنخستین ترجیح کوالکام درون همکاری با اپل، سرعت بخشیدن بوسیله توسعه آیفون 5G استاسنپدراگون 865 و اسنپدراگون 765 کوالکام با تمرکز پهلو 5G و فهم مصنوعی معرفی شدنداینتل رویکردهای رقابتی کوالکام را برهان شکست درون بازار خراش های مودم می داند
تقریبا درون تمامی غارنگاری های مربوط به عصر پارسال سنگی، نقش اسب بسیار از هر سبع دیگری به چشم می خورد و این حیوان زیبا و اصیل با دقتی شهید زدنی به تصویر کشیده شده است. درحقیقت، فراوانی اسب در غارنگاری های این عصر بوسیله اندکی است که از نقوش هر چهار حیوانی که در غارهای فرانسه و اسپانیا دیده می شود، حداقل یکی متعلق بوسیله اسب است.

اسب در اغلب غارنگاری ها معمولا از سایر حیوانات قرین شیر، کرگدن، ماموت، گاومیش و خرس مبصر تر نقاشی شده است که از رله ویژه ی آن بین مردم های عصر پارسال سنگی خبر می دهد. به همین دلیل، ممکن است اجداد ما از اسب بخاطر جابه جایی و حمل ونقل یا حتی جوهر غذایی استفاده کرده باشند. بااین حال، پژوهشگران عقیده دارند قدمت این آثار هنری بوسیله هزاران سال قبل از اهلی کردن اسب بازمی گردد و عمده تر اینکه شواهد باستان شناسی حاکی از آن است که اجداد ما برای خوردنی بوسیله گوشت گوزن توکل بودند. علاوه پهلو این، از غارنگاری ها این طور برمی آید که اسب نزد اروپاییان عصر حجرجایگاه بسیار خاص ای داشته است.

ژرژ سُوِی، متخصص هنر ماقبل تاریخی از دانشگاه تولوزژان ژورس فرانسه، با بررسی ۴،۶۰۰ نمونه از غارنگاری ها و کنده کاری های دوران پارینه سنگی به نتیجه ی ذکرشده روان است. نقاشی های غاری که سُوِی گردآوری کرده است، بین ۱۲ تا ۳۰ هزاره سال قدمت دارند و در غارهای مختلفی در فرانسه و اسپانیا راحتی دارند. این دو کشور میزبان مجموعه ای از قدیمی ترین غارنگاری های تاریخ محسوب می شوند. سُوِی در بررسی های خود دریافته که با گذشت زمان، پهلو جایگاه اختصاص ی اسب در بین مردمان عصر پارینه سنگی افزوده شده است.



غارنگاری هایی از غارهای شووه (جانب راست) و غار لاسکو (سمت چپ) داخل کشور فرانسه که اسب را با شکوه و دقتی بی نظیر به شمایل کشیده اند.

سُوِی با یکروز بازی کردن از چندین متد تجزیه و تحلیل آماری نشان قسط اسب درون هنر اروپای باستان نقش ممتاز ای داشته است. درون کلکسیون ای که وی گردآوری کرده است، تقریبا ۳۰ درصد از کل نقوش حیوانات را اسب ها تشکیل می دهند و در سه گانه چهارم از تمامی محوطه های قدیمی حداقل یک تصویر از اسب به چشم می خورد. درحالی که اسب و گاومیش درکنارهم از فراوانی برابری تو غارنگاری ها برخوردار هستند و تقریبا نیمی از نقوش حیوانات را تشکیل می دهند، اسب بوسیله برهان نحوه و محل ترسیم از جایگاه سلطه برخوردار بوده است. همچنین، در ۴۴ درصد تابلوسنگ ها به شمایل کشیده شده و فراوان نم از گاومیش است.

سُوِی در این باره در استیناف خود نوشت:تنوع کشور ای که مشاهده کردیم، عمدتا گنجایش ی سبکی و موضوعی داشت. بوسیله نشانی مثال، شمار بیشتر نقوش گوزن در منطقه ی کانتابریا (اسپانیا) یا ترسیم نقوش بیشتری از ماموت در منطقه ی پریگور (فرانسه)، چیزی از ایستگاه اسب به عنوان سوژه ی سلیقه نقاشان عصر حجر کمتر نمی کند.

سُوِی سبب ترسیم اسب ها در غارنگاری ها را یکی از دلایل واقعی استدلال خود می داند. وی می گوید درحالی که بیشتر حیوانات به جانب چپ ترسیم شدند، اسب ، تنها حیوانی است که به سوی راست ترسیم شده است. کلاد بارری پژوهشگر دیگری است که در سال ۱۹۹۷ متوجه این موضوع شد؛ ولی بوسیله مولود ی خاصی دست جلوه گر نکرد. حال، سُوِی می گوید یافته هایش تردید بارری را پیاده شدن طرف کرده است:نقوش اسب در محل های بسیار کم قیمت و ایدئال از جلال آن خبر می دهد. این نقوش در نگرش های بلند و متناسب رؤیت ترسیم شدند. همین انتخاب نگرش های ممتاز به شکل نمادینی نشان دهنده ی سلطه اسب از حیوانات دیگر نزد مردم های عصر سنگ است.

غارنگاره ای به طول ۲٫۷ متر از یک اسب در سقف غار روفنیاک تو دوردگن فرانسه، احتمالا ارشد ترین نقاشی عصر پارینه سنگی از اسب است. در زیر همین نقاشی، حیوانات دیگری مانند گاومیش و ماموت و کرگدن به چشم می خورند. بوسیله گفته ی سُوِی، ترسیم یک حیوان با نسبت های کنجکاو روی دیواره ها خواه سقف غار، خارق العاده بی نظیری است و نقوشی که هنرمندان عصر پارینه سنگی از اسب کشیده اند، ازنظر لباس و ابعاد و حالت کاملا دقیق هستند. درحقیقت، پژوهشی که در سال ۲۰۱۲ انجام شد، نشان داد انسان های ماقبل تاریخی در ترسیم اسب از همتایان مدرن خویشتن بهتر بوده اند.مقاله های مرتبط:نگاهی اجمالی به رادیکال ترین محوطه های ماقبل تاریخی ایرانچرا ما انسان ها دست به خلق هنر می زنیم؟

ایپریل نوِل، پژوهشگری از دانشگاه ویکتوریا کانادا، می گوید باستان شناسان قبلا از بزرگی اسب خبر داشته اند. اگرچه نوِل اعتقاد دارد استیناف جدید بازهم از این فرضیه ایمنی می کند، همچنان نمی قابلیت با قطعیت از رله ویژه ی اسب در میان مردمان عصر حجر مصاحبت کرد. درمقابل به باور ی سُوِی، هنر سنگی با ادبیات های اساطیری گره خورده است؛ به همین دلیل، امکان پذیر است اسب از جایگاهی اساطیری در میان مردمان عصر سنگ برخوردار بوده باشد. با این حال، نوِل نتیجه گیری سُوِی را اندکی مبالغه آمیز می داند. بوسیله هرجهت، آنچه دو پژوهشگر در آن اتفاق دیدن دارند، رله ویژه ی اسب در هنر عصر پارینه سنگی است.بیشتر بخوانید:آیا سایر گونه های آدم فداکاری ششمین انقراض دسته پرسنل شدند؟دانشمندان بخاطر اولین مرحله انسان را درون حالت زیست تعویقی قرار دادندچرا احساسات منفی به کلی کریه نیستند؟فلسفه و تاریخ علم؛ آیا بصیرت می تواند بوسیله کامل سوالات ما پاسخ دهد؟ (بخش اول)با عجیب ترین فوبیاهای دنیا بیشتر آشنا شوید (پاره دوم)
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از خراسان، ناصرالدین شاه، آخرین شاه ایران بود که حرمسرای رسمی داشت؛ این حرمسرا متشکل از چهار عیال بست دائم و تعداد یدکی همسر فوری حیات که شاه قاجار بوسیله دلیل عشق های بی شمار و ابتلای دایم به مرض عاشقی، ناگزیر از وصلت با آنها شده حیات.

درباره تعداد این بانوان، ارقام دقیقی وجود ندارد؛ یا بهتر است بگوییم هنوز تحقیق در دسترسی موجود نیست؛ اما روزنامه خاطرات خودِ ناصرالدین امپراتور و نیز دیگر درباریان شبیه اعتمادالسلطنه و.. گواه آن است که شاه مستبد قاجار، اشتهای فراوانی بوسیله تجدید فراش داشت و بدبختانه این که بسیاری از زنان بست بلافاصله وی، خیلی مهلت از چشمش می افتادند و ناچار در گوشه ای از حرمسرای مخوف شاهی، تو فضایی خفقان آور، پرتنش و سرشار از دودوزه بازی، زندگی خود را می گذراندند تا جوانی پایگاه به پیری و پیری موجودی به مرگ بینجامد.

برخی از این مادام ها قرین «جیران» که عمدتا از طبقه رعیت بودند، دولت می آوردند و پیش از آن که از چشم ناصرالدین شاه بیفتند، دار فانی را وداع می گفتند و داغشان بر قلب شاه قاجار می ماند و گاه برایشان شعری می نیت و آهی عاشقانه از سُوِیدای دل می کشید. اما معدود خانم هایی هم بودند که با سیاست زنانه خودشان، قاپ پادشاه را می دزدیدند و می شدند سوگلی قبله عالم؛ آن لمحه بود که ناصرالدین میرزا، در سیر و حَضَر به یادشان می افتاد و دلتنگشان می شد و سعی می کرد هیچ حین از دستش سراسیمه نشوند. ببری ژنرال احترام بندگی می رساند

یکی از راه هایی که امپراتور معمولا برای به مشت آوردن قلب این گروه از همسرانش برمی گزید، نوشتن نامه وجود. البته این عادت، به صورت دوطرفه تو دربار شاه قاجار روانی داشت؛ خانم ها هم گاهی برای شاه که در ییلاق یا سفر به قاعده می برد، تصنیف ای را به صورت روزنامه یا تلگراف ارسال می کردند و احوالش را می پرسیدند.

مثلا «انیس الدوله» خلال یک تلگراف به ناصرالدین امپراتور که بوسیله مشیت سفر فرنگ مخبر باکو شده بود، برای وی نوشت: «از نیاوران بوسیله حضور مبارک اعلیحضرت قدرقدرت... عرض می شود؛ از مژدۀ صلح و صفا وجود مبارک سپاس نمودم، خاصه با ورود بوسیله انزلی. به این نوید گر جان فشانم رواست. زبان کمینه ستوه است به شکرانۀ این سخاوت. نمی داند چگونه شکرگزاری نماید که رام خداوند یگانه باشد. الحمدلله اندک هم با همراهان نهایت صحت را داریم، هیچگاه یکی را تَکَسُّری ازاله. اندک حزن از دیر آمدن تلگراف مشوش بود، حالا آسوده شدم، خاطرمبارک از هر بابت آسوده باشد.»

 انیس الدوله یا امینه اقدس، شوهر تک توجه شاه قاجار در نامه ای به وی که ظاهراً در پاسخ به نامه همسر است، می نویسد: «از التفات آستان اقدس شهریاری... الحمدلله احوالم بیش خوب است، از تشریف آوردن قبله عالم، جان رفته مکرر به تن آمد و از این خوشحالی، ساعتی هزاره مرتبه شکرانه خالق را به جا می آورم. عکس قبله عالم رسید، تقدیر شد، عکس علی حده که مرحمت فرموده بودید درون روی صندلی در میان حیاط گذاشتم، مادام ها عصرها می آیند زیارت می کنند. ببری ژنرال (گربه ناصرالدین پادشاه!) عرض بندگی می رساند. صبح تا شام مشغول امین کردن عکسخانهخانه قبله عالم هستم.» تو را بوسیله یک جهان موافق نمی کنم

شاه نیز، هنگام نامه ها و تلگراف هایی، گاه و بیگاه بانوان سوگلی دیوان را می نواخت و قلب آنها را بوسیله دست می آورد. در بین این مجله ها، دو روزنامه وی به عایشه خانم، شوهر موقت، اما محبوب شاه، در خور توجه است؛ نثر سراسر احساس نامه، اصلا به شخصیتی که از خسرو هوس باز قاجار تو تاریخ می شناسیم، نمی خورد.

او در نامه اش می نویسد: «...خانم جانم، حاجی سَروَر آمد، کاغذ شما را رساند. سرداری (نوعی شکل) و قبا و... سفیر بودی، رسید. از سلامتی احوال شما بسیار زیاد خوشدل شدم؛ به موجد رنگ رفته برای تو آن ناموس دلم تنگ شده است که حساب ندارد؛ التفات قلبی من نسبت به درون زیاده از اندازه است. البته خودت هم می دانی چقدرها تو را می خواهم. هیچ وقت از یادم فراموش نمی شدی (نمی شوی؟) همیشه در خاطرم بودی و هستی. ان شاءا... تعالی هیچگاه دم از ما دور نشوی. ان شاءا... همیشه در حضور باشید. پس فردا، ان شاءا... شما را بازدید می کنیم و آسوده می شویم.»

او درون نامه دیگری به همین همسرش نوشته است: «خانم جانم، شنیده ام تیمار می خوری؟ به موجد قسم یک تار موی کثیف تو را بوسیله هزار نفر آدم خارجی نمی دهم. اگر بدانی چقدر محبت به تو دارم، هرگز غصه نمی خوری. این دفعه این نعوظ اتحاد افتاد، درون را به سَرِ من، بوسیله جان من رنگ رفته می دهم، که غصه نخور آسوده خاطر باش. وا... از برای این که تو غصه می خوری اوقات ندارم؛ مثل سگ می گذرد [!]تو را به جان من رنگ رفته می دهم، غصه نخور. جوابِ خوب بنویس [تا]من آسوده منحوس. یک انگشتر تیغ دار کردن برلیان برای تو فرستادم. از حاجی سَروَر بگیر. داخل عایشه جان غلام هستی؛ داخل را بوسیله یک دنیا موافق نمی کنم.»

این دو نامه انباشته احساس، با ادبیات دوره قاجار و نغمه پر تبختر ناصرالدین شاه، داخل دو صفحه تذهیبشده و زیبا، با خط شکسته نستعلیق نوشته و چند سال قبل، عکس آن داخل اختیار پژوهشگران صبر پژمان است. بوسیله هر حال، این را نوشتیم تا فکر کردن نکنید چهره شاه قاجار، چنان که با واقعیت هم انطباق دارد، سراسر کینه و وحشیگری است؛ نه! ناصرالدین شاه هم دل دارد!