کتونی

کفایت از فعالیت بدنی شدید، تکثیر سطح متابولیت های خاصی شبیه لاکتات، ممکن است سلول های امنیت اساسی موجود در خون را تغذیه نرم. این نتایج عمدتا پیاده شدن اساس آزمایش هایی است که روی موش ها انجام شده؛ ولی آزمایش های اولیه در مردان نشان می دهد ممکن مکانیسم مشابهی است تو آدم نقش داشته باشد. هلن راﻧﺪﮐﻮﯾﺴـﺖ، پژوهشگر سرطان داخل مؤسسه کارولینسکا تو سوئد، می گوید: «پژوهش ما نشان می دهد بازی روی تولید مولکول ها و متابولیت های مختلفی که سلول های ایمنی مبارزه کننده با عطارد را کوشا می کنند، اثر می گذارد و از این سر رشد عطارد را مهار می کند.»

پژوهش های گذشته نشان داده اند که بازی با اندکی کاهش خطر تشکیل غده داخل مثانه، سینه، روده بزرگ، کلیه و معده همراه است و شواهد بالینی محکمی داریم که علامت می دهند حرکت بدنی می تواند به فدایی بیماران کمک کند بر مصیبت غلبه کنند و گشایش یابند. ورزش حتی مقدور است طول عمر آن ها را بیشتر درنگ. پژوهش هایی که روی حیوانات انجام شده، نتایج مشابهی نشان داده است: فعالیت بدنی منظم بوسیله طریقی از رشد تومورهای کشنده می کاهد.

هنوز مکانیسم پشت صحنه ی این ارتباط فاش نشده است. مزایای ورزش جسمی درون زمینه ی مبارزه با عطارد امکان پذیر است با تغییر در وزن بدن، هورمون ها خواه سیستم ایمنی افراد مرتبط باشد. داخل پژوهش جدید احتمال سرانجام تک وارسی قرار می گیرد. پژوهشگران موش ها را به دو قسمت قسمت کردن انشعاب کردند (گروهی که به چرخ گردان دسترسی داشتند و گروهی که به ابزاری بخاطر فعالیت بدنی دسترسی نداشتند) و متوجه شدند رشد سرطان در موش هایی که به طور با قاعده ورزش می کردند، آهسته خیس است و این موش ها نرخ ماندگاری بالاتری دارند.مقاله های مرتبط:تأثیر ورزش بر سیستم ایمنی: استقامت یا سرکوب؟ورزش منظم در شرایط انزوا همچنین تأثیری مثبت پهلو سیستم ایمنی دارددرمان متابولیکی: ضابطه ای بدیع بخاطر مبارزه باسرطان

برای دستیابی به این هدف موش ها باید بتوانند سلول T کشنده تولید کنند که نوعی گلبول سفید خون است و برای حمله به عطارد تحدید باید. بدون توانایی تولید این نشانگرهای مهم ایمنی، فعالیت بدنی نمی تواند به همان اندازه رشد عطارد را سرکوب یواش. از طرف دیگر، وقتی موش های دچار عطارد ورزش نمی کردند و سلول های T مهلک از موش های دارای فعالیت بدنی به آن ها تزریق می شد، چشم انداز آن ها بوسیله نعوظ کلی بهبود پیدا می کرد. پژوهش گرانبها در مقاله ی خود می نویسند: «این نتایج مدال می دهد سلول های T مهلک با بازی تبدیل می کنند و اثربخشی آن ها به خشکی امدن تومورها بهبود می یابد.»

به نظر می رسد این تغییرات با لاکتات ارتباط داشته باشد؛ لاکتات متابولیتی است که هنگام ورزش تو عضلات تولید و وارد جریان خون می شود. در موش ها، متابولیت های مرتبط با ورزش پس از ورزش تا ۸ برابر اضافه صریح می کرد. همان طور که غبطه می رفت، سلول های T موجود در خون افزایش معیار جذب این عامل را نشان می دادند.

نتایج وارسی ی متاخر از یافته های وارسی ی پیشین کنف می کند که فدایی از نویسندگان مطالعه ی متاخر در آن همکاری داشتند. بررسی ی مذکور مدال می داد لاکتات می تواند به بنزین رسانی بوسیله سلول های T موجود تو خون کمک کند و به نعوظ بالفعل فعالیت نقیض تومور آن ها را اضافه دهد. تو این مورد، وقتی به طور روزانه دوزهای فوقانی از لاکتات بوسیله موش ها تزریق می شد و حتی بدون ورزش، حیوانات افزایش سلول های T درون غده و کاهش نمو کلی تومور نشان می دادند. پژوهش گرانبها می نویسند: «این یافته ها مدال می دهد تنقیه لاکتات برخی از اثرات بازی را تقلید می کند؛ اما ورزش به سوا افزایش سطوح لاکتات اثرات دیگری بی قراری دارد.»

درحالی که پژوهش های گذشته عمدتا روی نمونه های جانوری تمرکز داشته اند، در بررسی ی متاخر آزمایش مقدماتی روی انسان ها ارتکاب شد که نتایج تقریبا مشابهی حاصل کرد. پژوهشگران استاندارد خون ۸ مرد تندرست را قبل و بعد از ۳۰ دقیقه حرکت دورانی سواری گرفتند و خبردار اضافه درون فدایی از همان متابولیت هایی شدند که داخل موش های دارای فعالیت بدنی افزایش روشن کرده بود.

اگر اضافه متابولیت ها تو مردم پس از ورزش قرین افزایش در متابولیت ها در موش ها باشد، عوامل حاصل از ورزش مانند لاکتات ممکن است جهیز امان را تقویت کنند و سلول های T انسانی را از نظر کشتن سرطان کارآمدتر کنند. البته برای بررسی این ارتباط داخل مردم ها بوسیله استیناف های بیشتری نیاز است. راﻧﺪﮐﻮﯾﺴـﺖ می گوید: «ما امیدواریم این نتایج بتواند بوسیله دریافتن عمیق تر از نحوه ی تأثیر سبک عمر روی جهیز امان کمک کند و به توسعه ی زنهار درمانی های جدید بخاطر مبارزه دشت سرطان بینجامد.»

نتایج این مطالعه پیشرفت قلق انگیزی است؛ اما همچون بیشتر موارد، در پژوهش های عطارد نباید به بازی به عنوان نوعی گونه حل جادویی نگاه کرد. برای مثال، پژوهشگران درون فراتحلیلی که داخل سال ۲۰۱۶ منتشر شد، دریافتند درون افرادی که بیشترین فعالیت بدنی را عمل می دادند و در مقایسه با افرادی که نمونه فعالیت بدنی آن ها کمتر از همه بود، خطر کلی عطارد ۱۰ درصد کاهش هویدا می کرد. اگر خطر ابتلا به سرطان داخل طول زندگی ۴۰ درصد باشد، این استاندارد تأثیر ظن سرطان را از ۴۰ درصد به ۳۶ درصد می رساند که کاهش قابل توجهی است؛ اما درون کل بیش نیست.

بااین حال اگر بازی واقعا بتواند غلبه سلول های T کشنده را تو آدم ها بهبود بخشد، تقلید اثرات پشت صحنه ی آن ممکن است یکی از امیدوارکننده ترین مسیرها برای درمان های آینده سرطان باشد. اینک باید مکانیسم عمل آن را کشف کنیم.

نتایج این بررسی درون مجله ی eLife منتشر شده است.بیشتر بخوانید:محدودیت های کرونایی در مرکز ۲۵ استان به مدت ۱۰ روز اعمال می شودساخت نانوزیست حسگر مبتنی به خشکی امدن گرافن برای شناسایی بیماری ها چرا نباید نگران مطالعاتی باشیم که کاهش آنتی بادی ویروس کرونا را با گذشت زمان خراج می گیرنداز آلومینیوم تا عرق شش کوسه؛ تمام مواد عجیبی که در تاسیس واکسن به فقره می رودهمه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۸ آبان ۹۹]
  • ۹۹/۰۸/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی