کتونی

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، روز دوشنبه دهم آذرماه، دلار تا آستانه سطح ۲۵  هزار و ۵۰۰ تومانی هم رشد کرد ولی درون اواخر روز به مادون ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان بازگشت. به گفته فعالان، میزان خریدها در میدان ارز بیشتر شده بود، ولی معامله گران بی گدار هم بوسیله آب نزدند و آماده بودند که درون قیافه تبدیل موجب بازار، موقعیت فروش بگیرند. در این طور شرایطی می توان گفت، بازار هم چنان نسبت بوسیله رشد قیمت محتاط است و تا زمانی که علائم مطمئنی را مشاهده نکند، خریدهای مبصر را قیافه نخواهد عدل.

پیش بینی بازار سکه | مخاطره ابتیاع کدام سکه پشته است؟

بازار ارز امروز یک سیگنال بنیانی از افزودن قیمت شهود کرد و آن هم مراجعت نرخ حواله درهم بوسیله بالای ۷ هزار تومان حیات. داخل صورتی که ناجور فردا به بالای ۷ هزار  و ۲۰۰ تومان برود، می توان کام نمو بیشتر درون بازار داخلی را داشت. با این حال، چنانچه خط ۷ هزاره تومانی درهم از مشت برود، بازگشت دلار به مسیر نزولی همچنین دور از دسترس نخواهد حیات. روز دوشنبه، ارزش دلار درون هرات افغانستان همچنین صعودی شده بود و این مساله تیمار انتظارات بازیگران بازار داخلی را زیر تاثیر قرار عدل. تحلیل گران فنی نیز عنوان می کنند، کانال ۲۴ هزاره تومانی به عنوان کف قیمت دلار ادا کرده است و تخیل اینکه قیمت این ارز به کف خورده است، موجب شد که امروز مدل خریدها کمی بیشتر از روزهای قبل شود.

دلار باز هم گرانبها شد؛ ورود بوسیله کانال ۲۵ هزار تومان | جدیدترین مقدار ارزها در ۱۰ آذر ۹۹

درون روزی که دلار افزایشی بود، معامله گرانبها تو بازار سکه فعال تیز شدند و توانستند قیمت این فلز گران مقدار را بوسیله بالای سرحد ۱۱ میلیون تومانی ببرند. با عبور سکه از این مرز، وقاحت خرید بیشتر شد و ارزش در حوالی ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزاره تومان قرار گرفت. مبلغ تو شرایطی تصاعدی شد که نرخ اونس طلا در بازارهای جهانی تا ساعت ۴ بعدازظهر رویه نزولی داشت. در واقع سکه امروز به قضیه زر نگرش نگذاشت و تکثیر مقدار دلار را قطعی تر گرفت. بی محلی سکه بوسیله اونس طلا و افزایشی بیشتر از میزان رشد دلار سبب شد که حباب سکه تا ۷۰۰ هزار تومان تکثیر مشهود درنگ. درون حالی که دلار امروز۱.۳ درصد افزودن یافته بود، بازدهی مبلغ به بالای ۳.۵ درصد رسید. مبلغ با این رشد، تو صدر جدول بازدهی روزانه فراغت گرفت. حتی شاخص کل بورس بی آرامی امروز نتوانست، بالای ۳ درصد افزایش پدیدار درنگ.



نمو سنگین قیمت مسکوک در روز دوشنبه و اضافه حباب آن موجب شده است که ریسک بیع سکه نسبت بوسیله دلار بیشتر شود.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پلیس مسلمان دنده آمریکا در فایده به اظهارات جان برنان، رئیس سابق سیا در خصوص کشتار دانشمند برجسته ایرانی در توییتی نوشت: گپ کردن در خصوص نقض قوانین بین الملل روانی ای پارتیزانی نیست و طرف ایران را گرفتن نیز محسوب نمی شود. این مسئله به اعتدال و نکشاندن دنیا به اوضاعی آشفته تر از آنچه که درون آن قرار داریم مرتبط می شود. مهتر پیشین سیا ترور محسن فخری زاده را جنایتکارانه خواند | خطر تلافی مرگبار بود دارد

جان برنان، رئیس پیشین سیا (آژانس مفروضات مرکزی آمریکا) روز جمعه در توییتی با رمز به ترور محسن فخری زاده، نوشت: این اقدامی مجرمانه و به شدت بی پروایانه بوده است. این خطر تلافی جویی مرگبار و دور جدیدی از درگیری های منطقه ای را ایجاد می کند. این بینش سران ایرانی را نشان می دهد که منتظر بازگشت رهبری آمریکایی مسئولیت پذیر به صحن جهانی بمانند و در برابر تمایل شدید برای پاسخ دهی بوسیله خطاکاران احتمالی ایستادگی کنند. 

وی داخل توییت دیگری نوشت: غلام نمی دانم که آیا یک نصیب و قسمت خارجی مجوز قتل فخری زاده را صادر و یا آن را انجام کرده است یا نه. چنین رفتار تروریسم دولتی نقض شنیع قوانین بین المللی محسوب می شود و دولت های بیشتری را به ادا حملات مرگبار دیگری علیه مقامات خارجی تشجیع می درنگ.

برنان در توییت دیگری نوشت: این ترورها با حملات ثمر رهبران تروریست و عاملان گروه هایی همچون القاعده و داعش که کشوری وارسته نیستند، زیاد متفاوت است.  آن ها به عنوان مبارزان نامشروع پایین تر قوانین بین المللی می توانند هدف قرار بگیرند تا جلوی حملات تروریستی مرگبار گرفته شود.

روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درون اطلاعیه ای اعلام کرد: بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله راحتی دادند. در روند درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها آقای محسن فخری زاده بوسیله شدت ملول شد و بیمارستان منتقل گردید. در دنباله این بیانیه آمده است: متاسفانه سعی تیم پزشکی بخاطر احیاء ایشان مظفر نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و تلاش به درجه طویل شهادت نائل آمد.

جدیدترین خبرها و رویدادها را تو اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید  (کلیک کنید) دو مقام اطلاعاتی آمریکا: اسرائیل عامل ترور محسن فخری زاده بوده است
تو روزهایی که شیوع ویروس کرونا تمامی گنجایش های زندگی را ناجور کرده، انتشار شایعاتی مربوط به اهدای عضو بیماران کرونایی و ابتیاع اعضای بدن اهدایی بوسیله خارج از کشور، باعث کاهش شدید درخواست کارت اهدای قامت شده است.

مسری گسترده ی کووید ۱۹ باعث خاص دادن تمامی مراکز درمانی و بیمارستان ها برای معالجه ی بیماران مشغول به کرونا شده است. مراکز اهدای قلب داخل این میان مستثنا نیستند و با آلوده شدن به کرونا، جان افرادی که در خواست دریافت عضو هستند، به خطر انداخته اند. داخل این میان، با وجود تلاش های بسیاری که بخاطر آزمایش دقیق بیماران پیش از اهدای عضو صورت می گیرد، انتشار شایعه ای نادیده باعث هدررفت زحمات انجمن اهدای عضو شده است.

کتایون نجفی زاده، مدیرعامل هم گذاری اهدای جثه ایرانیان، در گفت وگو با ایسنا به بستگی پیوند اعضای افراد اجل مغزی با متکی آدم اشاره می کند. او درون توضیح فدایی اظهارات مبنی به خشکی امدن خرید و فروش اعضای افراد مرگ مغزی می گوید: «چنین اقدامی بوسیله هیچ نشانی امکان پذیر نیست؛ زیرا برخلاف بسیاری از موارد اهدای کلیه از افراد زنده، درون اهدای جسم از افراد مرگ مغزی، خانواده ی فرد مرگ مغزی و گیرندگان اعضا از یکدیگر خبر نداشته و بر زمینه قانون پیوند اعضای جمهوری اسلامی ایران، هزینه ی اهدا و اتصال تن از سوی وزارت بهداشت به مراکز درمانی پرداخت می شود. هیچگاه پولی هم بابت اهدای عضو به خانواده اهداکننده صیقل نمی شود و از گیرنده هم هیچگاه پولی بابت عضو قبض نمی شود.»معامله اعضای بدن در بی مانند اجل مغزی شده امکان پذیر نیست

باور اشتباهی در میان مردم وجود دارد که اعضای پیوندی فرد اجل مغزی برازنده فروش و خرید است؛ درصورتی که فرید تنها زمانی که سالم باشد و بخواهد عضوی مانند کلیه را بفروشد، می تواند چنین اقدامی انجام دهد.

نجفی زاده در شرح غی رممکن بودن قاچاق اعضای بی نظیر مرگ مغزی تیمار می گوید: «ناخوش مرگ مغزی در آی سی یو بستری است. بنابراین نمی توان او را به یک زیرزمین سرما و اهدای قامت کرد. علائم حیاتی بیمار مرگ مغزی بیش ناپایدار است و به مراقبت شدید آی سی یو نیاز دارد؛ مربوط به به طور تصادفی حادثه ای متشابه خونریزی مغزی یا ضربه به شیوه اتحاد افتاده که منجر بوسیله نفخ مغز شده است.  موقت این شخص به درمانگاه رسانده می شود. حال آیا ممکن است او را بوسیله جای دیگری ببرند؟ خیر، امکان ندارد. فرد مرگ مغزی توسط اورژانس بوسیله آی سی یو بیمارستان نقل مکان می شود، ذیل وسیله تنفس قلابی قرار می گیرد و بالاترین محافظت ها از او انجام می شود که زیاد دشوارتر از نگهداری از سایر بیماران آی سی یو است. برای اجل مغزی یک پرستار اختصاصی احتیاج است. بنابراین اهدای عضو نمی تواند درون زیرزمین یا به رخ قاچاقی انجام شود.»

مدیرعامل اتحادیه اهدای عضو اضافه می درنگ: «حال وقتی که مورد مرگ مغزی تو آی سی یو علیل می شود، وارد آمار وزارت بهداشت شده و سیستم بهداشتی کاملا از وجود این فرد آگاه است. بنابراین قاچاق اعضا نمی تواند ادا شود. سپس تو رخ تأیید اجل مغزی و انجام مراحل عرفی و پزشکی و رضایت قوم ی بی نظیر مرگ مغزی، اعضای او برداشته شده و طبق منحصر عضو وزارت بهداشت و فداکار از دانشگاه های علوم پزشکی بزرگ، طبق مسوده انتظار پیوند اعضای مختلف، تعیین می شود که این اعضا بوسیله چه کسانی برسد. باید توجه کرد که قوانین تخصیص تنه کشور هم بسیار محکم و سخت هستند. بوسیله طوری که از چندین فیلتر می گذرد تا یک نفر بر اساس اورژانسی بودن شرایطش، گروه خون و سایز بدنش، تطابق بافتی و مدت انتظارش داخل لیست پیوند، برای دریافت اندام تعیین شود.»دستگیری فردی که ادعای اهدای قامت بیماران کرونایی را کرده بودمقاله ی مرتبط:هرآنچه باید درمورد اهدا و احاله خون بدانید

درحالی که مرگ مغزی تنها یک درصد اجل ها را به خود اختصاص می دهد و تو حالت معمول تعداد کمی از افراد نیازمند یگانگی عضو موفق به یافتن عضو مناسب می شوند، کرونا و شایعات بی اساس باعث شده است ۲۰۰ الی ۳۰۰ التماس کارت اهدای پیکر در روز، بوسیله ۲۰ کارت در روز برسد.

کتایون نجفی زاده می گوید: «درحال حاضر اگر به حصه پیوند هیکل اطفال بیماستان شهید رجایی سر بزنید، می بینید که چطور کودکان لیست غبطه یگانگی دل تو میل عضو از بین می قضیه. تو بهترین شرایط که دو سال پیش بود، ۳۲ کودک درون کل طول سال پیوند بیرونی قبض کردند. درون همان سال ۱۷ طفل تیمار به دلیل نرسیدن قلب متورم کردند. درحال حاضر در این شرایط کرونایی آمار پیوند قلب چه تو بزرگسالان و چه در اطفال کاهش یافته است؛ بجهت نمی توانیم از افراد کرونایی اهدای عضو انجام دهیم.»

نجفی زاده در مورد فردی که تو تبریز اظهار نظریه غیر کارشناسی مبنی پهلو برداشت اعضای بیماران کرونایی برای اهدای جسم کرده بود، گفت: «این بی نظیر که بازداشت غم شده، آنقدر اطلاعات و مسوده ندارد که تحقیق کند و متوجه شود که درحال مهیا معضل همراهی هیکل در جهان و کشور ما، کاهش این عمل است. چون اگر حتی نسبت به حیات کرونا داخل گیرنده یا اهداکننده شک کنند، دیگر نمی توانند پیوند را ادا دهند. در برابر ایمنی بدن گیرنده ی تن بسیار پایین است و حتی اگر یک ویروس کرونا درون بدن گیرنده وارد شده باشد، او را از بین می برد. کدام عقل سلیمی می گوید که اعضای ناخوش کرونایی را بخاطر ناتندرست نیازمند وحدت بردارند؟ این اظهارات فقط دست افزار یک فرد بیمار است؛ بجای به آخر کار خودش اندیشه نمی کند؛ اندیشه نمی نرم که این حرف چه تبعاتی دارد و فکر نمی درنگ که چنانچه اعتماد جامعه به اهدای پیکر از بین برود، چه اتفاقی می افتد.»

مدیرعامل سندیکا اهدای عضو داخل عاقبت خطاب بوسیله این بی همتا گفت: «آقایی که در تبریز چنین ادعایی می کنید، ما نمی توانیم از افراد کرونایی اهدای قامت انجام دهیم. طولانی مراکز پیوند با مشکلات بیش زیادی باید ثابت کنند که آیا بی نظیر مرگ مغزی مشغول بوسیله ویروس هست یا نه و همچنین گیرنده را چک می کنند که نکند بی احتیاطی کرده و به کرونا مبتلا شده باشد. زمانی که کاملا مطمئن شوند هر دو سلبی هستند، با تجلیل کامل استریلیتی یگانگی را ارتکاب می دهند. بنابراین آمار وحدت عضو به شدت پایین آمده و این شایعه سازی هایی که پیوستگی می افتد، باعث می شود که آمار پایین تر هم بیاید. باید پرسید چه کسی پاسخگوی بیمارانی است که در سواد مقصود همراهی از بین می روند؟ افرادی که چنین اظهارنظرهایی انجام می دهند، بیایند و جواب قوم هایی را بدهند که به دلیل نبود عضو، فرزندانشان را از دست می دهند.»بیشتر بخوانید:همگی گیری ویروس کرونا داخل ایران از نگاه آمار و ارقام [بوسیله روزرسانی: ۴ آذر ۹۹]نسب الریه ؛ علائم، دلایل ایجاد و روش های درمانواکسن کرونا آکسفورد و آسترازنکا اثربخشی ۷۰ درصد را داخل کارآزمایی بالینی مدال دادتکامل ویروس کرونا می تواند واکسن کووید ۱۹ را خسته کندقرنطینه چگونه به خشکی امدن ذهن تأثیر می گذارد؟
به گزارش همشهری آنلاین همانطور که پیش بینی می شد سعید آذری مدیرعامل فولاد نسبت بوسیله اتحاد انتها بازی دیشب این  تیم مقابل فولاد نفوذ نشان عدالت. اذری با انتشار پستی اخبار کرد که با محمود روحی با روشی مدنی برخورد خواهد کرد. 



فلسفه مربی آموزش است، جاه است و احترام به رقیب و احترام به مانوس.

دیروز روز خوبی بود که متاسفانه بد تمام شد . فلسفه و ایستگاه مربی ، معلم و استاد درون اندوه کوبیده شد با الفاظی که آدم حتی از شنیدنش حیا دارد چه برسد بوسیله گفتنش . خانواده و نوامیس هر کس خط قرمز اوست و اینکه یک معلم و مربی که آموزش دهنده است داخل حالیکه از خود بیخود شده است پا را روی اخلاق و اصول بگذارد و با هتک حرمت به نوامیس کلیه ارکان تیم رقیب سعی بر خالی کردن روحی روانی خود کند و در کاهش فشار باخت دست بوسیله حرکات ناشایستی بزند که کلیت اخلاق و انسانیت را نابود نرم را هیچگونه نمی استعداد تعبیر کردن کرد . ای کاش روحی ها قبل از این هم توهین های ناموسی کمی تفکر میکردند . البته دیروز روز سنگینی وجود بخاطر آن مرد توهین کننده ، کسی که نتوانست خودش را کنترل درنگ و فاتحه با ورزشکار آویشن مانوس کارش به بگو و مگو کشید ، مشخص بود توهین به خانواده تیم رقیب برایش مهم ازاله و به آسانی و مانند نقل و نبات در پایان بازی فحش و دشنام نثار حریف میکند . البته ما میدانیم ،فرهنگ با وارستگی آن مجلس با این مشت رفتارها متنوع است و هوادار با هویت و اصیل آن حلقه نیز کاملا با چنین رفتاری شور است. این را گذشته نشان داده چون در همین مکتب بزرگان اخلاق مداری که استوره های این هوادار بوده اند یادگیری یافته اند که مایه مباهات بوده اند .

هوادار ، قهرمان، مربی شناخت و رقیب و هر آنکس که این ناسزاهای ناموسی را شنیدید ، خانمها و آقایانی که بدبختانه شاهد چنین صحنه های زشتی بودید ، غلام به جای آن آقا و آنهایی که شما میدانید از شما عذر خواهی میکنم و قول میدهم با روشی اجتماعی با این بی اخلاقی برخورد کنم . باشد که دیگر شاهد بروز بی اخلاقی و از خود بی خود شدن های اینگونه نباشیم.