کتونی

محکم در همان لحظه ای که اولین قطره از نوشیدنی الکلی مصرف می شود، تأثیرش پهلو بدن مطلع می شود. استعمال گاه بوسیله گاه و اندک این نوشیدنی ها درون کنار بعضی بار های غذایی در بسیاری از نقاط دنیا جزء سنن آدم است و بخاطر سلامتی هم چندان مضر نیست. اما بسان هر عادت دیگری، کسانی هستند که در آن زیاده روی می کنند و این مسئله، درون بلند مدت می تواند خطراتی جدی بوسیله قفا داشته باشد. درون این مقاله خطرات و مالیات مصرف الکل را بررسی کرده ایم. این عوارض بوسیله تفکیک جسم ها و وسیله های مختلف بدن توضیح داده خواهد شد تا درک بهتر و جزئی تری از این نکته پیدا کنید که مصرف متجاوز از حد الکل چطور می تواند مقدر شدن های متنوع بدن را تحت تأثیر فراغت بدهد.

حتما بخوانید:قهوه گانودرما؛ با خواص و مالیات جانبی آن آشنا شویدمضرات سیگار؛ ۶ تاثیر منفی سیگار بر اعضای بدنمضرات آبمیوه؛ ۵ دلیل که نباید آبمیوه را جایگزین محصول کنید آشنایی با مالیات مصرف الکل برای سلامتی ۱. غدد درون ریز و گوارشی

فعالیت غیرعادی و بسیار از قطع آنزیم های گوارشی تولیدشده در لوزالمعده یکی از عوارض مصرف الکل است. تجمع این آنزیم ها می تواند ناراحتی لوزالمعده یا پانکراتیت را در معلول داشته باشد. پانکراتیت از اختلالات بلندمدت است و می تواند تا مدت ها موجب ناراحتی بشود. به علاوه، می تواند بنیاد ساز بروز اختلالات جدی دیگر غصه بشود. ۲. تأثیر نوشیدن الکل بر بی تابی شش



کبد ترکیبات مضر بخاطر بدن را تجزیه و تهی سازی می کند. الکل یکی از این ترکیبات است. یکی دیگر از عوارض مصرف الکل درون بلندمدت مختل شدن این فرایند است. استفاده بیش از اندازه الکل می تواند ریسک ملتهب شدن کبد، و بروز نارسایی های کبدی را افزودن بدهد. التهاب کبد، باعث پهلو جای ماندن پی زخم التیام نیافته ای پیاده شدن روی آن می شود. از این اختلال با کلمه سیروز کبدی یاد می شود. پایا ماندن اثر تباره پیاده شدن روی شش به مرور زمان آن را از بین می برد. هرچه آسیب واردشده به کبد بیشتر و بیشتر بشود، دفع کردن ترکیبات مضر و زهردار از بدن دشوارتر خواهد شد. این جریان می تواند بنیاد ساز بروز اختلالات دیگر بشود.

نارسایی کبد باعث ازدحام ترکیبات سمی و ضایعات در بدن می شود و بوسیله همین خاطر، تهدیدی بسیار اکید برای سلامتی است و تا اینکه می تواند منجر به مرگ بشود. نارسایی شش شاگرد از مصرف الکل در زنان شایع تر است. جذب الکل در بدن زنان، در مقایسه با مردان بیشتر است. به علاوه، فرایند تجزیه و خالی کردن الکل از بدن زنان زمان مقدم است. به همین خاطر شش نسوان سریع تر دستخوش آسیب دیدگی و بی تابی می شود. ۳. عوارض کاربرد الکل داخل نامتعادل کردن سطح قند خون



غدهٔ لوزالمعده بوسیله تنظیم استفادهٔ انسولین بدن و معیار گلوکز موجود کمک می کند. مغشوش شدن کارکرد معمول لوزالمعده و کبد از جمله عوارض مصرف الکل است. این اختلال مخاطره افت قند خون را بیشتر می نرم. هبوط قند خون داخل بدن با واژه هیپوگلیسمی شناخته می شود. بی نظم شدن راندمان متعارف لوزالمعده همچنین می تواند باعث تولید نشدن انسولین کافی بشود. تو این صورت قند موجود در بدن بوسیله طور مؤثر بوسیله کار اندوهناک نخواهد شد. این جریان هم می تواند منجر بوسیله بروز هیپوگلیسمی بشود؛ یا از آن سو، سبب افزایش زیاد از حد قند خون بشود.

زمانی که بدن توانایی متعادل کردن و کنترل میزان سطح قند خون را از مشت بدهد، امکان ابراز اختلالات مختلف و مالیات جانبی شاگرد از دیابت بیشتر می شود. با این تفاسیر، عوارض استفاده الکل برای کسانی که از هیپوگلیسمی یا دیابت رنج می برند، به مراتب جدی تر خواهد بود. این افراد باید از مصرف بیش از اندازهٔ الکل خودداری کنند. ۴. عوارض کاربرد الکل تو وسیله تندخو مرکزی



یکی از میسر ترین اسلوب ها برای اثر بازی کردن به عوارض کاربرد الکل و تأثیر آن پهلو بدن، خویش بهتر اثری است که بر مایه عصبی مرکزی می گذارد. گفتار نامفهوم (پیش روی نامتعادل و آرام یا تند جملات و کلمات، با لکنت گفتگو کردن و …) یکی از اولیه نشانه های مصرف بیش از حد الکل است. استعمال الکل می تواند ارتباط معمول میان مغز و بدن را متلاطم کند. در این صورت حفظ کردن هماهنگی در بدن دشوارتر می شود و به ظهر آن، حفظ کردن تعادل حزن سخت می شود. به همین تامل است که رانندگی بعد از مصرف الکل ممنوع است.

هرچه عوارض استفاده الکل در مایه تندخو مرکزی بیشتر می شود (به واسطهٔ استفاده زیاد از پیمانه الکل در بلندمدت)، تیر های بیشتری ابراز واضح می کنند: یکی از آن ها بی حسی خواه مورمور شدن دست ها و پاها است.

داخل کنار این مسائل، حافظهٔ بلندمدت حزن زیر تأثیر مصرف متجاوز از قطع الکل قرار می گیرد. به اظهار بهتر انتقال اطلاعات به حافظهٔ بلندمدت دشوارتر می شود. از مشت دادن توانایی تو تمرکز و ناتوانی در گرفتن تصمیم های منطقی یکی دیگر از عوارض استعمال الکل درون سیستم تندخو مرکزی است. در بلندمدت، لوب پیشانی خواه قدامی ممکن است تحت تأثیر استعمال الکل آسیب ببیند. کارکرد مسائلی چون کنترل هیجانات و احساسات، حافظهٔ کوتاه مدت، قضاوت و … مرتبط با این قسمت از عدد است.

سوءمصرف الکل می تواند زمینه ساز بروز آسیب های دائمی عدد بشود. به متعاقب این آسیب های دائمی خطر ابتلا به اختلالات جدی تری در مقابل سندرم ورنیکه-کورساکوف بیشتر می شود؛ این سندرم در کنار مشکلات دیگری که به وجود می آورد، حافظه را ذیل تأثیر استراحت می دهد. ۵. وابستگی به الکل



بعضی از کسانی که زیاد الکل مصرف می کنند، ممکن است به ممارست زمان غصه از لحاظ جسمانی و هم از شمارش روحی روانی به آن وابستگی پیدا کنند. این ارتباط یکی دیگر از عوارض کاربرد الکل است. در نتیجهٔ آن، کمیت مصرف الکل زیاد مشکل و بعضا برای صلح و صفا به شدت تهدیدکننده می شود. در بیشتر موارد، برای زین الکل بوسیله دستیار و مشاورهٔ متخصص احتیاج خواهد حیات. بوسیله همین اندیشه بسیاری از اشخاص الکلی از سم زدایی دستیار می گیرند. سم زدایی ایمن ترین اسلوب برای رهایی از وابستگی جسمی به الکل است. بسته به خطر ناشی از تیر های زهر زدایی و صلاحدید متخصص، طی کردن سیلان آن مقدور است حاجت به بستری شدن داشته باشد یا آنکه به صورت سرپایی انجام بگیرد.

از جمله نشانه های پیمانه استعمال الکل می استعداد به موارد دون رمز کرد: نگرانی و اضطراب؛ عصبانیت؛ حالت تهوع؛ رعشه؛ ضیق خون بالا؛ ضربان نامنظم قلب؛ عرق کردن شدید.

در چندی موارد که وفاق شدیدتر است، مقدور است نشانه هایی مانند تشنج، توهم و فصیح آشفتگی (هذیان گفتن و مسائل چنینی؛ معمولا به همراه تب) بروز پیدا کنند. حتما بخوانید: چنانچه رنجش یا ناراحتی دارید این خوراکی ها را نخورید ۶. عوارض مصرف الکل درون دستگاه گوارش



کمی زمان می سرما تا عوارض استعمال الکل در دستگاه گوارش خود را نشان بدهند. به بیان بهتر، کاربرد الکل بوسیله مرور زمان به دستگاه گوارش آسیب می رساند و هرچه استفاده بیشتر باشد، آسیب واردشده به دستگاه گوارش شدید تر خواهد شد.

در ابتدای کار بافت های دستگاه گوارش دچار آسیب دیدگی می شوند. به دنبال این مسئله، روده ها دیگر قادر به هضم مواد غذایی و جذب مواد مغذی و ویتامین های لازم بخاطر سلامت بدن نخواهند بود. تو نهایت هم خطر ابتلا بوسیله سوءتغذیه بیشتر می شود.

عوارض مصرف الکل تو دستگاه گوارش می تواند به اختلالات و ناراحتی های زیر منجر بشود: افزایش گاز معده؛ نفخ؛ عاطفه سیری کاذب؛ اسهال یا سرگین دردناک.

خطر ابتلا به تباره معده و هموروئید خواه بواسیر درون کسانی که زیاد از حد الکل مصرف می کنند افزودن محسوس می کند (به خاطر کم آب شدن بدن و یبوست). این اختلالات می توانند خون ریزی های خطرناک داخلی را به تعاقب داشته باشند. به علاوه اگر فاجعه معده درون همان مراحل ابتدایی تشخیص داده نشود و برای درمان آن اقدام نشود، می تواند منجر به مرگ بشود.

یکی دیگر از مالیات کاربرد الکل افزایش ریسک ابتلا به سرطان تو اندام های وسیله گوارش است. خطر ابتلا بوسیله سرطان دهان، سرطان گلو، سرطان مری، سرطان کولون خواه رودهٔ بزرگ یا عطارد کبد، درون کسانی که به طور مکرر الکل مصرف می کنند افزایش هویدا می بطی ء. اگر همراه با نوشیدن الکل دخانیات اندوه استعمال بشود، این خطر به مراتب جدی زیرفون خواهد شد. ۷. مالیات استعمال الکل درون دستگاه گشت خون



قلب و ریه ها دیگر قامت هایی هستند که ممکن است ذیل تأثیر عوارض استعمال الکل قرار بگیرند. خطر ابتلا به نارسایی های قلبی در کسانی که به طور مجدد الکل می نوشند، در مقایسه با افراد معمولی بیشتر است. زنان الکلی بیشتر از مردان در معرض ریسک ابتلا بوسیله این نارسایی ها قرار می گیرند.

از جمله مالیات استفاده الکل درون مایه گردش خون می استعداد به موارد زیر اشاره کرد: ضیق خون بالا؛ ضربان نامنظم قلب؛ بغرنج شدن پمپاژ خون به تقدیر های مختلف بدن؛ سکته مغزی؛ حمله قلبی؛ بیماری قلبی؛ نارسایی قلبی.

پیش تر عنوان شد که جذب ویتامین ها و مواد مغذی بوسیله واسطهٔ کاربرد الکل دامن تأثیر قرار می گیرد. بوسیله دنبال این جریان خطر ابتلا بوسیله کم خونی بیشتر می شود. کم خونی زمانی اتفاق می افتد که تعداد گلبول های قزل خون کاهش پیدا می کنند. از مد ترین نشانه های کم خونی می قابلیت به خستگی رمز کرد. ۸. عوارض مصرف الکل برای سلامت جنسی و حاصلخیزی



بعضی فکر می کنند با نوشیدن الکل و استقلال از احساسات بازدارنده و ناشی از خجالت، لذت بیشتری در رابطهٔ جنسی امتحان خواهند کرد. ولی نسب خلاف این تصور است. مردانی که به طور مکرر الکل می نوشند، ممکن است دستخوش اختلال طور بشوند. به علاوه مصرف بیش از حد الکل باعث کمتر شدن هورمون های جنسی ترشح شده می شود و بوسیله ظهر آن، میل جنسی کاهش رک می نرم.

ممکن است قاعدگی زنانی که الکل مصرف می کنند متوقف بشود. بوسیله عقب این روند سربزرگی نازایی برای شان به مراتب بیشتر می شود.

نوشیدن الکل دردوران بارداری خطراتی چون زایمان زودرس، سقط شدن جنین، خواه متولد خردسال اسایش را به دنبال خواهد داشت. اگر بی آرامی کودک بوسیله گیتی بیاید، خطر ابتلا به برخی اختلالات آیندهٔ او را تهدید خواهد کرد. موکد ترینِ این اختلالات شاید سندرم ناهنجاری های جنینی شاگرد از الکل (تو انگلیسی به تلخیص FASD) باشد. این سندرم نشانه هایی چون هویدا غیرطبیعی نوزاد، کوتاهی قد، قطع اندک و … دارد. فداکار دیگر از اختلالاتی که این نوزادان را تهدید می کند عبارت اند از: مشکلات مربوط بوسیله یادگیری؛ مصیبت ها و اختلالات کامل مدت؛ مشکلات عاطفی؛ رشد غیرطبیعی جسمانی. ۹. مالیات مصرف الکل تو دستگاه عضلانی اسکلتی



یکی دیگر از عوارض استفاده الکل درون بلندمدت ضعیف شدن استخوان ها است. ضخامت عظم ها کم می شود، کوفته برنده می شوند و ریسک شکستن پایگاه به هنگام زمین نوشانیدن یا ضربه نوشانیدن بیشتر می شود. در صورت ابراز شکستگی حزن بوسیله مدت زمان بیشتری برای بهبودی گیرایی احتیاج خواهد بود.

کاربرد زیاد از کمیت الکل ضعف و گرفتگی (انقباض دردناک) عضلانی را هم می تواند به قفا داشته باشد. این ضعف و گرفتگی درون نهایت به آتروفی تبدیل خواهد شد. آتروفی اختلالی است که هنگام آن غشا خواه عضلات قسمتی از بدن به خیال اخذ نکردن خون کافی به مرور انتزاع می روند. ۱۰. مالیات نوشیدن الکل برای دستگاه ایمنی



در پایان این مقاله بوسیله ارائهٔ توضیحاتی دربارهٔ مالیات مصرف الکل و تأثیر آن بر دستگاه پناه می رسیم. مصرف بیش از حد الکل باعث ضعف دستگاه ایمنی و دشواری دفاع در طبق میکروب ها و ویروس های بیماری زا می شود. مصرف الکل در بلندمدت ریسک ابتلا به ذات الریه (یا سینه پهلو؛ خوف ریه ها) یا سل را بیشتر می کند؛ به علاوه خطر ابتلا به عطارد دهان، عطارد سینه و رودهٔ بزرگ را که می توانند خطرساز و مهلک باشند. درون ادامه بخوانید: شرب خمر چه جرمی است و چه مجازاتی دارد؟
  • ۹۸/۰۳/۰۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی