کتونی

تو حالی که هنوز نسل چهارم درگاه ارتباطی PCI Express بوسیله طورگسترده فراگیر و استاندارد نسل پنجم آن نیز بازپسین نشده و متخصصان مشغول تمجید اهداف سلاله ششم PCIe است. به تازگی، گروه توسعه دهنده ی استاندارد های این حضور با صیت PCI Special Interest Group برخی اهداف کلی و مشخصات فنی موردنیاز PCI Express 6.0 را رونمایی کرده که برابر اطلاعات منتشرشده، این پیشگاه می تواند ۲۵۶ گیگابایت بر حین داده را ازطریق ۱۶ لین منتقل کند. بدین ترتیب، تشریفات ارتقای دوبرابری سرعت نیز حفظ خواهد شد تا PCI Express 6.0 دوبرابر از نسل پنجم و چهاربرابر از نسل چهارم این استاندارد سریع نم باشد.

به گفته ی گروه تدوین کننده ی حضرت PCI، افزودن سرعت نسل ششم این محضر ارتباطی به لطف کاربرد از فناوری مدولاسیون گام ی باند (Pulse Amplitude Modulation) به ارمغان خواهد آمد که عاری نیاز بوسیله افزایش پهنای باند خواه فرکانس های کاری بیشتر و با کاربرد از روش های فعلی می تواند دوبرابر داده ی بیشتر منتقل کند. استاندارد جدید برابر روال پیشین با نسل های قبلی خود نیز سازوار خواهد حیات تا امکان استفاده از کارت های قدیمی تر داخل محضر های جدید در دسترس باشد. 

در حال مهیا نیز کارت های گرافیک شوهردار از تمام ظرفیت PCIe 3.0 بهره نمی برند؛ اما این موضوع بوسیله معنای بی نیازی بوسیله درگاه های ارتباطی جدید تری نیست. کاربری فهم مصنوعی و درایو های ذخیره سازی جامد و حافظه های نامتغیر مانند مدل های آپتین اینتل که با سرعت اضافی داخل حال بسط هستند، بوسیله پهنای باند عریض ای برای واگذاری اطلاعات نیاز خواهند داشت که تبار های جدید PCI Express می توانند بهینه راه حل موجود باشند. 

یکی از مشکلات فعلی استاندارد PCI Express، روند تجاری سازی و دسترسی کاربران به آن است. پیش تر و تو سال ۲۰۱۱، گروه PCI-SIG اولین بار میزان و استعداد های نسل چهارم این درگاه ارتباطی را معرفی کردند. این در حالی است که چندی پیش پردازنده های نسل ثالث رایزن و کارت های گرافیک سری رادئون RX 5700 شرکت AMD با پشتیبانی از آن معرفی شدند و تا یک ماه دیگر به بازار نمایش می شوند. بدین ترتیب، پیش دماغ می شود در نیکوترین حالت، کار تدوین نمونه  PCI Express 6.0 تا اواخر سال ۲۰۲۱ طولانی شود و همکاری های سازنده ی پردازنده نیز پشتیبانی محصولات خود از این محضر را حداقل تا دو سال بوسیله محصولات خود اضافه کنند. این داخل حالی است که ابتدا باید حضرت و تجاری سازی PCIe 5.0 را گواه باشیم.

پیشرفت سریع العمل تر معیار های انتقال داده ها درکنار روند کُند تجاری سازی و استفاده ی سازندگان از آن ها، یکی از مشکلات دنیای فناوری است که دراین زمینه، می استعداد به استاندارد USB 3.2 و USB 4 نیز اشاره کرد که تدوین استاندارد آن ها به پایان رسیده؛ ولی همچنان از نسخه ی ۳.۱ این جناب احاله داده ها استعمال می شود.  بیشتر بخوانید:همه چیز درباره ی PCI Express 3.0 و 2.0، چه تفاوتی داخل سرعت کارت گرافیک خلق کردن می شود؟ (بخش سوم)همه چیز درباره ی PCI و PCI Express، کدام کارت را تو کدام اسلات قرار دهیم تا عملکرد بهینه باشد؟ (بخش دوم)همه چیز درباره ی PCI و PCI Express، کدام کارت را در کدام اسلات صبر دهیم تا عملکرد بهینه باشد؟ (بسرنوشت شوم دچار کردن اول)
  • ۹۸/۰۳/۲۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی