کتونی

گروهی از پژوهشگران دانشگاه منچستر به صعود تحلیلی چشم گیری دست یافته اند که به شکل درخورتوجهی احتمال یافتن حیات فرازمینی را در کهکشان راه شیری افزایش می دهد. آن ها داخل این استیناف متاخر به تحلیل مکرر داده هایی پرداخته اند که می توانند سنگ بنایی متاخر درون ضربان وجوی هوش فرازمینی (SETI) باشند.

تیم پژوهشی، نمونه ی آماری نبض وجوی وجود فرازمینی را از ۱۴۰۰ هنرمند بوسیله ۲۸۰ هزار بازیگر رسانده اند. طبق نتایج، ناچیز از ۰.۰۴ درصد از منظومه های بازیگر ای دارای پتانسیل میزبانی تمدن های پیشرفته با فناوری های هم ارز یا کمی پیشرفته تر نسبت به آدم قرن بیست و یک هستند. پژوهشگرها برای اولیه وعده از فیلترها و شروط جدیدی برای ضربان وجوی حیات هوشمند استعمال کردند. داخل این خیز وجو فرض می شود محظور بالقوه ی وجود هوشمند دارای فناوری مخابراتی پیشرفته هستند.

باتوجه بوسیله معیارهای یادشده، پژوهشگرها عزب قادر بوسیله کشف تمدن های پیشرفته و هوشمندی هستند که از امواج رادیویی برای برقراری بستگی استفاده می کنند و درنتیجه نمی توانند صرفا لباس ساده ی وجود یا تمدن های غیرپیشرفته را پیدا کنند.

پژوهشگرها پهلو اساس داده های فضاپیمای گایا متعلق به آژانس فضایی اروپا، به لحاظ ی مجدد محدودیت ها روی ستاره های موجود در بازار رویت تلسکوپ رادیویی پرداختند. فضاپیمای گایا تاکنون به اندازه گیری فاصله ی بیش از یک میلیارد ستاره پرداخته است. آن ها با انتخاب ستاره های دوردست (تا مسافت ۳۳ هزار سال نوری) می توانند مجموعه برگزینی های محتمل را از ۱۳۲۷ به زیاد از ۲۸۸ هزار هنرپیشه برسانند.مقاله های مرتبط:بشر داخل سال ۲۰۲۰ مظفر بوسیله کشف کردن وجود فرازمینی هوشمند خواهد شد؟حیات هوشمند روی زمین؛ رویدادی نادر خواه معمول؟

بوسیله باور ی مایک گرت، داخل خیز وجوهای قبلی حیات هوشمند فرازمینی، ستاره های دورتری که در محدوده ی حساسیت تلسکوپ ها قرار دارند به عنوان هدف اصلی در نظر گرفته نمی شدند؛ اما گایا همگی چیز را تغییر داد. گرت می افزاید: با دانستن مسافت و موضع ستاره ها می نبوغ نبض وجوی وجود هوشمند فرازمینی را به کچل کهکشان یا فراتر از آن ترقی داد. خواست داریم در استیناف های آینده ی SETI از این رویکرد استفاده شود. با مصرف از نتایج می توانیم انفراد هایی را برای فرستنده های احتمالی حیات فرازمینی راحتی دهیم که با فناوری قرن بیست و یک قابل توسعه هستند. از میان ۱۶۰۰ بازیگر ی نزدیک که در فاصله ی کمتر از ۳۳۰ سال نوری از زمین صبر دارند، احتمال وجود حیات هوشمند و برخورداری آن از فرستنده هایی قوی برنده و قدرتمندتر از فرستنده های ما حداکثر یک عدد است. به همین دلیل دنیاهای مسکونی که تمدن پیشرفته تازگی نسبت به ما دارند، بسیار کمیاب اند.

فیلترهای این پژوهش از باریک بین ترین فردی هایی هستند که تاکنون بخاطر جست وجوی حیات هوشمند فرازمینی به فقره رفته اند. علاوه بر این، پژوهشگرها برای بدوی وهله از انواع ستاره ها در این جست وجو استعمال کرده اند. نمونه ها محتوی مجموعه ای وسیعی از ستاره ها از جمله ستاره های غول آسا تا کوتوله های سفید هستند.بیشتر بخوانید:چروک به رطوبت فضاپیمای مرموز چندبارمصرف جدیدی را پرتاب کرداسپیس ایکس نسخه آزمایشی تمام قطع SN6 استارشیپ را به پرواز درآورداخترشناسان می گویند عظیم ترین ادغام سیاه چاله ای کشف شده را خبر کرده اند۱۰۱امین پرتاب اسپیس ایکس با ارسال دسته دوازدهم استارلینک نما خورداسپیس ایکس پیدایش موشک سوپر انتظار را به زودی آغاز خواهد کرد
  • ۹۹/۰۶/۱۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی