کتونی

بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، ابوالفضل عمویی بیان کرد: امروز هیاتی از جماعت با اکثریت اعضای مجلس ایمنی ملی و محاکمه خارجی سفری به قم و نطنز داشته و از دو سایت هسته ای شهید علی محمدی و مثال احمدی روشن بازدید کردند. هدف از این سیر بررسی آخرین اقدامات و تحولات در فعالیتهای هسته ای سرزمین وجود.

وی در تشریح دستاوردهای سفر به قم گفت: طبق توضیحات ارائه شده در سایت شهید علی محمدی داخل فوردو ۱۰۴۴ سانتیریفیوژ در ۶ آبشار از قبیله یک داخل حال غنی سازی اورانیوم تا نزدیک به ۴.۵ درصد هستند.

وی بوسیله سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی به نطنز رمز و اعتراف کرد: در ملاقات از سایت شهید احمدی روشن در نطنز تماشایی فعالیتهای سانتیریفیوژهای نسلهای یک، ۲ و ۴ بودیم که در زنجیره غنی سازی قرار خمود است. مشاهدات ما حکایت از مسئله رسیدگی و توسعه بر روی نسلهای جدید سانتیریفیوژهای ایرانی دارد. مواردی از مسئله استفهام و ترقی بر نسلهای جدید سانتیریفیوژ از یکسره IR۶، IR۸ و IR۹ امتداد دارد. نمایندگان از نزدیک داخل سایت نطنز گواه فعالیت های دانشمندان جوان هسته ای و تفحص و توسعه درباره این سانتیریفیوژها بودند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و دادرسی خارجی کمیسیون خاطرنشان کرد: ملک ما در روانی مدل سازی و جستجو و توسعه کنار روی نسل های جدید سانتیریفیوژ حرکتی رو به جلو دارد. این موضوع شامل طراحی و ساخت قطعات در درون ناحیه می شود که ما را از مناسبت به خارج از کشور بی نیاز کرده است.

به گفته وی، نمایندگان در بازدید از دو سایت هسته ای در فوردو و نطنز از زحمات دانشمندان هسته ای تقدیر کردند که باعث دستاوردهای افتخارآمیز درون مرزوبوم هسته ای برای کشور شده است. نیز نمایندگان بر حفظ دستاوردها و توانمندی های علمی درون این حوزه تاکید داشتند.

عمویی داخل تشریح شرایط سایت هسته ای نطنز بعد از موافقت اخیر داخل آن گفت: در کمی از این بازدید نمایندگان از محل حادثه صورت داده در نطنز بازدید کردند. گفت وگوهای کارشناسی با فداکار از افراد حاضر در نگرش صورت گرفت و مروری بر سناریوهای مختلف شد که می تواند موجب بروز حادثه شده باشد. جمع بندی نکته سنج پر حرارت درباره سبب تصادف نیازمند بررسی های کارشناسی بیشتری است. امیدواریم نهادهای مسئول پاسخ ملتزم را در این باره اطلاع دادن کنند.

سخنگوی محفل کنف ملی و سیاست خارجی جماعت اصرار کرد که فعالیت غنی سازی درون سایت هسته ای نطنز با صحت و در همان سطح قبلی ادامه دارد و این حادثه خللی درون آن ایجاد نکرده است. او ادامه انصاف: غنی سازی تو نطنز تو مدخل زیرزمینی صورت می گیرد و کنار مبنا مشاهدات نمایندگان،  روند ساری غنی سازی بدون ایست دنباله دارد. حادثه داخل یکی از سوله های روی سطح صورت عدل که بوسیله غنی سازی ارتباطی ندارد و بیشتر در امور جستار و توسعه به امر اندوهناک می شده است.

وی در پایان گفت که تو این دیدار اعضای محفل حمایت ملی ضمن اصرار بر حفظ دستاوردهای کشور در مرزوبوم هسته ای آمادگی خود را برای مشارکت با سازمان انرژی اتمی انگیزه حفظ و توسعه دستاوردها اخبار کرده و کنار احترام گذاردن فاکتورهای پدافند غیرعامل در تاسیسات هسته ای سرزمین پافشاری کردند.
  • ۹۹/۰۴/۳۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی