کتونی

ASهمشهریHAROOOON آنلاین_ مهدی امساعیل پور:    اهمیت و ارزش این موضوع آنقدر حیات که پای «پیروز حناچی»، شهردار تهران، «الهام فخاری»، هیکل شورای اسلامی شهر تهران و فداکار از مدیران صنایع بزرگ قلمرو از عموم گروه «خودروسازی سایپا» را به سرای محله «شهرک دانشگاه» باز کرد تا از نزدیک با کار و دستاوردهای این مشارکت بصیرت بنیان داخل تولید ماسک و گوناگون فیلتر آشنا شوند. شرکتی که به رخ خانوادگی گونه اندازی شده و موسسه می شود. «محمدباقر محمدی»، مدیرعامل و مغز متفکر و همسرش «خدیجه شهنازی»، مدیر تولید و تجارت مشارکت «صافدم» براساس توافقی با شهرداری منطقه ۲۱، سال ۱۳۹۷ دکه و کارگاه تولید محصولات گیرایی را به سرای خیابان کوچک شهرک دانشگاه منتقل کردند تا چراغ این سرا مشخص شود و تعامل و مشارکتی خوب و سازنده بین این شریک شدن دانش زمینه و شهرداری منطقه شکل بگیرد. سراغ مدیران این شریک شدن دانش شالوده رفتیم تا خودشان درباره فعالیتی که دارند، تشریح دهند و ادبیات حضورشان را در سرای محله تعریف کنند.  



خدیجه شهنازی، درباره اینکه از کجا آغاز کردند و جرقه فرمان از کجا زده شد، به همشهری محله می گوید: «همسرم پیش از اینکه دانا کار «فیلتراسیون» شود در مدخل «سانسور انرژی» مشغول کار بود. اینکه چگونه وارد مملکت مفید فیلتراسیون شدیم به سال ۱۳۸۸ کنار می گردد. به سبب «نفس تنگی» و «آلرژی» دخترم، دکترها گفتند که حجره ها و ساختمان باید بدون از هر گرد و غباری باشد. درون خراج شروع کردیم به بستن داخل و پنجره و پنجره کولر به گونه ای که همه منافذ ساختمانی با پارچه پوشیده شد. تا اینکه همسرم این موضوع به ذهنش رسید که چرا به جای نهفتن دریچه های کولر، خود کولر را فیلتر نکنیم. یک فیلتر ثابت قدم کردیم و دور بدنه کولر بستیم. درون ادامه، آزمایش ها و تست هایی را اجرا دادیم تا از راندمان و تأثیر این فیلتر و جلوگیری از ورود گرد و غبار اطمینان حاصل کنیم.  
یک مدت عاری اینکه ایده و بدعت مان را بوسیله کسی بگوییم به روش های مختلف مانور زدیم و پس از تصرف اطمینان، فیلتر کولر را به دفتر استیناف دانشگاه «صنعتی شریف» فرستادیم تا همه ذرات جذب شده توسط آن را آزمایش کنند و داخل آزمایشگاه بی پرده و ثبوت شد که فیلتری که ما مدل سازی کرده ایم، اغلب ذرات معلق در محیط را جذب می یواش. گام بعدی ما تولید ۲ هزار نمونه از این فیلتر بود. همه این فیلترهای تولید شده را تو اختیار دوستان و آشنایان و کسانی که می شناختیم، قراردادیم تا دید آنها را هم درباره عملکرد آن گرفتن کنیم. همه بر این اعتقاد بودند که بسیار خوب است. فیلتر را بوسیله یک آزمایشگاه بردیم و پس از دانشگاه شریف، آنها نیر عملکرد آن را تأیید کردند. سال ۱۳۹۰، اختراع مان را به معاونت «علمی و فن آوری ریاست جمهوری» بردیم. در سال ۱۳۹۲ از ما فراخوانی کردند تا در نمایشگاه «ساخت ایران» باهم اتحاد کردن کنیم. با اینکه مردم درون ابتدا به این اختراع عقیده نداشتند و گمانشان این وجود که بستن دوروبر کولر موجب افت هوا می شود، اما استقبال نوع دوستی از این میوه شد و این موضوع ما را تشویق و ترغیب کرد تا بوسیله کارمان دنباله دهیم. پس از نمایشگاه ثبت ابتکار کردیم. با بیع دستگاه و تهیه جا و نیز استخدام نیرو، تولید انبوه این میوه را آغاز کردیم و موفق به گرفتن تأییدیه وزارت بهداشت شدیم.  
سال ۱۳۹۴، سازمان «فضا زیست» برای دادن تأییدیه ما را به «سیستان و بلوچستان» فرستاد تا به صورت پایلوت در ۶۰ عمه شهری و روستایی این استان، فیلتر را گمارش کنیم. محیط زیست پس از اینکه بوسیله لباس رندوم عملکرد فیلتر را پایش کرد، ۲ هفته کشش کشید تا اختراع مان را تأیید بطی ء و اخبار کرد تا ۸۵ درصد گرد و غبار و ذرات معلق داخل هوا را جذب می بطی ء. از بسیاری از سازمان ها و نشریه های دیگر مانند سازمان «مدیریت بحران» نیز فیروز بوسیله اخذ تأییدیه شدیم. »  ارزآوری و اشتغالزایی تو سرای برزن 

خدیجه شهنازی از اشتغالزایی و ارزآوری محصولاتی که در سرای کوچه تولید می کنند، می گوید: «جالب اینکه در ادامه متوجه شدیم، فیلتری که ساخته ایم علاوه به خشکی امدن گرد و غبار، موجب بالا عدول کردن کارکرد کولر و کاهش استفاده آب همچنین می شود! «آبفا» پس از آزمایش تأیید کرد این فیلتر به مقیاس ۲۰ درصد کاربرد آب و ۱۵ درصد کاربرد برق را کاهش داده و گرید انرژی مایه را از G G به F ارتقا می.  
دهد این موضوع موفقیت بزرگی بخاطر ما. بود اسم اختراع مان "را ماسک" کولر گذاشتیم و خوشبختانه موفق شدیم آن را به کشورهای دیگر همچنین صادر کنیم که ۱۰ هزاره فیلتر تنها به «کشور» عراق صادر. شد درون داخل سرای محله شهرک دانشگاه، ۳۵ محصول تولید می کنیم که فیلتر کولر، ماسک، فیلتر لوله فاضلاب و فیلتر رادیاتور از عموم آنها. است در روزهای پیک «ویروس»کرونا ، برای تولید ماسک، شبانه روز فرمان می کردیم که برای ۶۰ نفر اشتغالزایی شده. بود ۴۰ نفر شیفت روز و ۲۰ نفر شیفت شب فقره می. کردند امروز که تولید کم شده است، برای ۲۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ابداع کرده. »

 ایم از سیستان تا شهرک

دانشگاه پس از توضیحات شهنازی درباره شرکت دانش بنیان صافدم، اقبال به همسرش می رسد تا درباره تولید ماسک درون روزهای کرونایی و چگونگی حضورشان در سرای برزن شهرک دانشگاه: «بگوید سال ۱۳۹۴ که بوسیله «درخواست دبیر مقابله با» ریزگردها ها بوسیله استان سیستان و بلوچستان رفتیم، قرار شد در صورت عملکرد خوب فیلترهای ما، بودجه ای برای تولید آن در اختیارمان قرار. دهند پس از تأیید شدن محصول در مهر ماه همان سال، از ما درخواست شد تا حداقل ۱۰ هزاره مغز از این فیلترها را تولید کنیم و آماده داشته.  
باشیم ما مواد اولیه و دستگاه را تهیه و ۸۰ نفر نیروی کار جذب. کردیم ولی با تأخیر داخل اختصاص بودجه، یک سالی خودمان نفقه و کالاهایی تولید شده را در یک انبار اجاره ای دپو. کردیم تا اینکه یکی از متخصصان به من پیشنهاد عدالت با توجه به صنعتی بودن منطقه ۲۱ و آلودگی هوا، فرمان فیلتراسیون را در این منطقه قفا. کنم با پیشنهادی از طرف شهرداری منطقه، برای یگانگی صاعقه سرای خیابان کوچک شهرک دانشگاه، همدستی خویشتن را با این منطقه آغاز. » کردم تولید روزمره ۲۵ هزار ماسک در روزهای

کرونایی مدیر باهم اتحاد کردن بصیرت بن صافدم، درباره تولید ماسک به همشهری محله می: «گوید داخل اسفند ماه سال گذشته، با شیوع ویروس کرونا نیاز به ماسک افزایش پیدا. کرد داخل چنین شرایطی، از ما التماس شد به تولید ماسک. بپردازیم تولید ماسک ما از ۱۳ اسفندماه یومیه ۵۰۰ مغز آغاز شد و تا اختتام فروردین ماه به ۲۵ هزار عدد رسید و با پایان سفیر نخست کرونا تولید ما غصه کاهش پیدا. کرد دستگاه تولید ماسک را خودم نقشه کشی کرده و ساختم و از بابت قطعات نیز هیچ وفاق به خارج از سرزمین. ندارد این وسیله تنها دستگاهی است که می تواند روزمره ۵۰۰ هزار تا یک میلیون ماسک کامل مکانیزه تولید. کند دستگاه های چینی موجود، حداکثر روزمره ۱۰۰ هزار ماسک می توانند تولید. کنند همه مراحل تولید تا بسته بندی داخل نایلون توسط وسیله ادا می. شود تو سفیر کرونا که ارج ماسک ۱۵ هزار تومان بود، ما ماسک را با نرخ هزار و ۷۰۰ تومان می. فروختیم «ماسک پلیسه ای شیلد» دار طراحی کردم که باز بی آرامی توسط همین مایه تولید می. شود این طرح از ماسک برای اولین وهله داخل جهان تولید می. شود اگر حمایت شویم می توانیم به آسانی روزمره ۵۰۰ هزار ماسک استاندارد و بهداشتی تولید. »
  • ۹۹/۰۴/۰۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی