کتونی

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه گروهی از پژوهشگران بریتانیایی، اتریشی و اسپانیایی پیامدهای بیماری تو حدود ۶۰۰ طفل ذیل ۱۸ سال مبتلا بهویروس جدید کرونا را معاینه کردند و دریافتند فقط یک چهارم از آنها بیماری بنیان ای قبلی دارند.

این یافته ها تو تضاد آشکار با نتایج در بیماران بزرگسال کووید-۱۹ است که اکثریتشان دارای بیماری زمینه ای هستند.

این گروه همچنین دریافتند که بسیار از ۶۰ درصد از کودکان با آزمایش مثبت کرونا نیاز به درمان در بیمارستان و ۸ درصدشان احتیاج بوسیله محافظت اختصاص معین کرده بودند.

از ۵۸۲ طفل مورد بررسی، فقط چهار کودک مردند.

از طرف دیگر، ۹۰ نوزاد یا ۱۶ درصد هیچگاه علامتی را علامت ندادند.

مارک تبروگ از انستیتوی گریت اورموند استریت بهداشت کودک داخل یونیورسیتی کالج لندن گفت با اینکه این نتایج را نباید به پری اشتراکی فراگیر داد، ولی با این وجود این نتایج اطمینان بخش هستند.

به گفته این پژوهشگران اکثریت عمده کودکان و افراد کمسن فقط بیماری خفیف را امتحان می کنند.

با این وجود، شمار سزاوار سرزنش توجهی از کودکان دستخوش بیماری شدید می شوند و نیاز به مراقبت اختصاص دارند و این موضوع را باید هنگام پروگرام ریزی و اولویت بندی منابع محافظت بهداشتی با پیشرفت پاندمی باید در نظر داشت.

شایع ترین علائم تو میان کودکان تو این معاینه تب (۶۵ درصد)  و به دنبال آن عفونت فوقانی تنفسی (۵۴ درصد) بود، اما ۲۵ درصد هم دچار ذات الریه شدند.

سن یک عامل خطرساز شناخته شده پا بر جا بخاطر بیماران کووید-۱۹ است و کودکان از خلال شروع پاندمی نسبت بوسیله بزرگسالان کمترین شدت مصیبت را داشته اند.

ولی این تجسس نشان رحم که شمار قدری از کودکان همزمان با کووید-۱۹ دچار ویروس های تنفسی دیگر هم بودند و این کودکان با سه برابر احتمال بیشتر نسبت بوسیله کودکانی که فقط کووید-۱۹ دارند، به مدخل مراقبت های اختصاص حاجت علنی می کنند.

این پژوهشگران می گویند این یافته ها بوسیله خصوص تو جزئی از جمله زمستان آینده هنگامی که عفونت های سرماخوردگی و آنفلوانزا شیوع می یابد، وقار پیدا می نرم.
  • ۹۹/۰۴/۰۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی