کتونی

ستاد مقابله با کرونا برای جلوگیری از سفر مردم تو طول ایام نوروز ویژگی هایی اعمال کرده؛ این محدودیت ها شامل تب سنجی در مبادی ورودی شهرها و قرنطینه ی افرادی می شود که مشکوک به بیماری کووید ۱۹ تشخیص داده می شوند. ویژگی ادخال به شهرها و استان ها نیز تنها داخل ۱۳ استان اعمال شد. در ورودی برخی شهرها، معترف مصونیت از مسافرین درخواست می شود و خودروی غیربومی در ۱۳ استان متد داده نمی شود. ذکر این نکته لازم است که تب سنجی نمی تواند احتمال ناقل بودن افراد مشغول را معین کند و در فداکار موارد نیز، مبتلایان به ویروس کرونای جدید، علامت تب را نشان نمی دهند. بااین حال، محمد تقی زاده، معاون عمرانی استانداری تهران گفته است براساس آمار روز گذشته، از یک میلیون نفری که در مبادی خروجی تهران تب سنجی شده اند، از ادامه ی سفر بیش از ۱۵۰۰ نفر جلوگیری شد.مقاله های مرتبط:ویروس کرونا چیست؟ علائم بیماری، نحوه احاله و سیلان شیوعهمه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، پیش از آغاز تعطیلات نوروز از کاهش ۷۰ درصدی سفرها در تمامی حوزه های هوایی، جاده ای و ریلی خبر داده و گفته بود، بیش از ۵۰۰ هزاره بلیت قطار و هواپیما تاکنون لغو شده است. استان های مختلف نیز از کاهش بیش از ۷۰ درصدی سفرها خبر می دهند. بااین حال هنوز ظرفیت سفرها به منظور قطع زنجیره ی کرونا زیاد است. معاون استاندار خراسان رضوی می گوید از تاریخ ۲۵ اسفند تا اول فروردین ماه امسال یک میلیون و ۲۱۳ هزار نفر بوسیله مشهد سفر کرده اند که این آمار داخل مقایسه با سال گذشته حدود ۷۵ درصد کاهش را نشان می دهد. کریم همتی، سرپرست جمعیت هلال احمر نیز با بیان اینکه از ۱۹ استان سرزمین داخل روزهای گذشتهبیش از ۸/۵ میلیون نفر با زیاد از ۲/۸ میلیون خودروخارج شده اند، گفت:درون این حجم بالای خروج، حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر با علائم مشکوک به کرونا شبیه تب از لفظ گروه های غربالگری و تب سنجی هلال احمر داخل مبادی برون رفت این استان ها خبر شدند. فقط در روز ۲۹ اسفند حدود هزار نفر با علائم کرونا شناسایی شدند.فقط در روز ۲۹ اسفند حدود هزاره مسافر در جاده ها با علائم کرونا اطلاع شدند

وی تو دنباله گفت که باید دورهمی را به خشکی امدن بگذاریم، سفرهای بی تک را کنار بگذاریم؛ میانگین آلوده شدن، سه نفر است اما کسی که علائم دارد می تواند تا ۱۰ نفر را آلوده یواش و چنانچه به سفرها امتداد دهیم، این وضعیت و مصیبت می تواند تا پس از فروردین اندوه دنباله داشته باشد.

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت مصیبت کرونا تو کلان شهر تهران دیروز از بستری شدن تعدادی از مسافرین نوروزی به دلیل بروز علائم بالینی کرونا درون مراکز درمانی شهرستان ها و مراکز استان ها خبر داد. وی گفت که این موضوع نگرانی های جدیدی در بن کنترل بیماری کرونا مهیا می نرم.

کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز امروز درباره ی گستردن بلای ناگهانی کووید ۱۹ درون ناحیه پس از ۲۵ روز از شناسایی آن گفت:هیچگاه خال ی پاکی در کشور درون مورد کووید ۱۹ نداریم و هیچگاه جای کشور عاری از کروناویروس جدید نیست. این ویروس در همه جای کشور با شیوع و شدت متفاوت حیات دارد. بنابراین افرادی که سفر می کنند، خواه ویروس را با خود به آن منطقه خواهند سرما یا هنگام بازگشت ویروس را سوغات خواهند آورد.افرادی که سیر تکاملی می کنند، یا ویروس را با خود بوسیله آن منطقه خواهند سرما یا هنگام بازگشت ویروس را هدیه خواهند آورد

به خشکی امدن همین اساس هم از امروز وارد فاز دیگری در اعلام آماردهی استان ها شدیم و سیستم را به این سمت برده ایم که بیماریابی سریع مرطوب انجام شود و بر همین ماخذ هم طی روزهای آینده، مقداری موارد شناسایی مصیبت افزایش خواهد یافت. درون مجموع زمان حال در همه جای ملک موارد مظنون، محتمل و مشکوک به بیماری بر اساس خوداظهاری افراد و همچنین یافته های آزمایشگاهی وجود دارد.

با تمامی این اوصاف، این آمارها تنها مربوط بوسیله سفرهای جاده ای و علی الخصوص سفر با سواری انحصاری است و بوسیله دید می رسد در مورد سفرهای هوایی و ریلی محدودیتی اعمال نشده است. علاوه پهلو این، مشاهده ی سامانه ی سودا بلیت های هواپیما و ترن نشان می دهد که به دلیل کاهش اکید تعداد سفرها، تقلیل های اغوا کننده ای نیز اعمال شده است. این موضوع را نویسنده هم گذاری مشارکت های هواپیمایی غم تأیید کرده و گفته که قیمت ها از حداقل ارج مصوب غصه کمتر شده است. تقلیل ها بوسیله میزانی بالا است که در مسیرهای پرمسافر، تعداد کمی صندلی برای رزرو جاویدان مانده است.



ظاهرا تنها مراقبتی که در مورد عروج با این وسایل حمل و نقل اشتراکی در زمان شیوع ویروس کرونا ایفا می شود، تب سنجی مسافران پیش از سوار شدن است.

مدیرعامل شرکت طرز آهن جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ اسفندماه از حجم بالای فسخ بلیت قطار و سفرهای ریلی معارفه داده بود. دبیر سندیکا شرکت های هواپیمایی بی آرامی گفته که بیش از ۸۰ درصد پروازهای داخلی و سفرهای هوایی مردم برای تعطیلات نوروز کاهش داشته و به خاطر کمبود تقاضا، پروازها تو برخی مسیرها کمیت شده و بعضی شرکت های هواپیمایی هم پروازها به برخی شهرها را متوقف کرده اند.



درمورد سفرهای غیرجاده ای تنها ستاد مقابله با کرونا می تواند تصمیم بگیرد. رئیس جمهور درون این مورد گفت:فقط این ستاد می تواند بگوید این سطر پروازی قطع، این دست خط قطاری وزن باشد و این مسیر اتوبوس نباشد. هیچ استاندار و مقام محلی و فردی داخل منطقه آزاد، هیچ کس عبث غرض گیری تو این مورد را ندارد. اگر هم استاندارهای برومند نظری دارند این نظر را از طریق وزیر کشور بفرستند، درون ستاد ملی مطرح شود هر موردی که لازم حیات تصمیم گیری می شود، بنابراین، این امر به صورت متمرکز مورد توجه قرار بگیرد.

باتوجه به اینکه بخاطر پایین آوردن خطر ابتلا بوسیله بلای ناگهانی کووید ۱۹ تو سفرها نیاز است که کنترل های جدی اعمال شود تا افراد مشکوک به داشتن علائم بیماری بوسیله دیگر نقاط ناحیه تردد نکنند، باید دید که چرا محدودیت ها عزب محدود به سفرهای جاده ای شده است؟ آیا گمان ابتلا بوسیله کرونا عزب درون سفرهای جاده ای وجود دارد؟

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، تاکنون ۲۳ هزاره و ۴۹ نفر داخل کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۱۸۱۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۸۳۷۶ نفر همچنین بهبود یافته اند.بیشتر بخوانید:عالمگیر ویروس کرونا پاشیدن نسخه جدید مرورگر مایکروسافت اج را متوقف کردمرکز جست رود گوگل دسترسی به اطلاعات مربوط به بیماری کویید 19 را آسان خیس می کندآمازون فقط پند کالاهای ضروری را در فرانسه و ایتالیا می پذیردهمه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۴ فروردین ۹۹]وب سایت گوگل بخاطر کرونا وضع اندازی شد؛ ارائه ی آمار نفس بوسیله لحظه از شمار مبتلایان و ضایعات
  • ۹۹/۰۱/۰۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی