کتونی

برخلاف انتظار، کاستی باتری های لیتیوم یون عمده ترین سد اسلوب همدستی های خودروسازی درون افزایش تولید مدل های برقی است. چند هفته پیش، ارزش سهام تسلا با اطلاع دادن رسمی مدیران پاناسونیک مبنی بر اقتدار تأمین باتری مورد نیاز این خودروساز امریکایی، شدیدا بالا رفت. این شرایط، اهمیت باتری در صنعت حمل و نقل الکتریکی را مدال می دهد.

در سال ۲۰۱۷، ناتوانی ال جی(LG Chem ) تو تولید باتری بخاطر هیوندای، منجر به توقف عرضه خودروی برقی آیونیک شد. سال گذشته هم، آئودی به دلیل مشابه، تحویل محصول برقی خویشتن ای ترون را بوسیله مدتی حدود یک سال تأخیر انداخت. مرسدس بنز، دیگر خودروساز بزرگ دنیا است که از قرارداد خرید باتری های LG ضرر دیده است و نمی تواند به اهداف خود درون تولید شاسی اهتزاز برقی EQC برسد.



داخل ماه های اخیر، تنها دشت برقی جگوار به پرفروش ترین خودروی تولیدی دسته جگوار- لندرور تبدیل شده است. این کراس اور الکتریکی، جوایز متعددی از نهادهای تخصصی مرتبط با فناوری و طراحی خودرو دارد و از این نظر رکورددار محسوب می شود. اسکان تولید این خودرو، هرچند کوتاه مدت بخاطر زمانی حدود یک هفته، منجر به کاهش اعتبار گروه جگوار- لندرور برای مشتریان خواهد شد و سودآوری یکی از مهم ترین خودروسازان انگلستان را ذیل تأثیر قرار خواهد رحم.

شرکت های بزرگ قرین فولکس واگن با سرمایه گذاری وزین داخل احداث کارخانه های باتری سازی، بخاطر اطمینان از تأمین نیاز خویشتن داخل آینده تلاش می کنند. غول خودروسازی آلمان طی ۱۰ سال آینده، ۵۰ میلیارد دلار را صرف کردن پروژه های مرتبط با باتری سازی خواهد کرد. تسلا و پاناسونیک اندوه خلال یک قرارداد بلند مدت بخاطر تولید باتری های لیتیون یون در کارخانه های گیگافکتوری سراسر جهان فعالیت می کنند. تسلا همچنین با مشارکت ال جی، امپرکس (Amperex) و CATL بخاطر تأمین باتری مورد نیاز خودروهای تاسیس چین، پیمان نامه دارد.



بیع محصول برقی جگوار درون مقایسه با خودروهای تسلا، چشمگیر زدودن. سال ۲۰۱۹، تنها ۱۸ هزاره دستگاه آی پیس عرضه شد که نسبت به تولید ۹۲,۵۵۰ تسلا مقیاس ۳ در زمان ۳ ماه، ناامیدکننده بوسیله نظر می رسد. به اعتقاد ی کارشناسان، تیراژ پایین تولید در خودروهای برقی اروپا مثل آی پیس، مرسدس بنز EQ و آئودی ای ترون، صرفا به برهان کمبود باتری های لیتیوم یون نیست؛ چراکه غول های خودروسازی می توانند به سراغ تأمین کننده های جای گزین بروند. با این شرایط، ۲ انگاره مطرح است؛ مقدمه اینکه، مدیران شرکت های اروپایی نگران از هجوم خریداران بخاطر مدل های الکتریکی و کاهش تقاضا بخاطر محصولات بنزینی خویشتن هستند که درنتیجه، منجر به کاهش شدید سودآوری تو کوتاه مدت خواهد شد. تو سمت دیگر ماجرا، احتمالا مسئولان خودروسازان اروپایی از شروع برنامه ریزی مناسبی برای تأمین تجهیزات مورد حاجت برای محصولات برقی نداشته اند.بیشتر بخوانید:تصاویر و اطلاعات فنی وانت برقی هیدروژنی نیکولا منتشر شدتصاویر و اطلاعات جدیدی از ال جی V60 تینکیو فاش شدپورشه 911 با تیونینگ KMR و سیستم هیبرید معرفی کردن شدهیوندای خودروهای برقی بیشتری در اروپا نمایش خواهد کردسایپا و مپنا نخستین خودرو برقی ایرانی را تولید خواهند کرد
  • ۹۸/۱۱/۲۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی