کتونی

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، روحانی "صباح احمد جابر الصباح" شاه کویت، نخست وزیر را مکلف کرد وزاری جدید را معرفی بطی ء.

امیر کویت نیز "ناصر صباح الاحمد الصباح" دستیار اول نخست وزیر و وزیر دفاع و "خالد الجراح الصباح" معاون نخست وزیر و وزیر ناحیه کویت را از منصب های خود برکنار کرد و "صباح جاوید الحمد الصباح" معاون مطلع وزیر و وزیر خارجه را مأمور رسیدگی به امور وزارت دفاع و "انس خالد ناصر الصالح" معاون نخست وزیر و وزیر امور شورای وزیران را مامور رسیدگی بوسیله امور وزارت کشور تا زمان تشکیل وزارت متاخر کرد.

شیخ "شکسته بند المبارک" مطلع وزیر کویت پنجشنبه گذشته استعفای طالع این کشور را بوسیله شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح تقدیم کرد.

سخنگوی قضا و قدر این کشور اخبار کرد که نخست وزیر بخاطر تسهیل روند تغییرات در کابینه، استعفای اقبال خویشتن را تقدیم امیر کویت کرده است.

استعفای اقبال کویت تو شرایطی قیافه گرفت که نیمه آبان ماه شماری از شهروندان این کشور با تجمع در یکی از راسته های شهر کویت، خواستار مقابله با دعوا و حل و عزل مشکل افراد فاقد انقیاد شدند.

اعتراض ها در کویت پس از آن آغاز شد که دو نفر از جوانان بدون انقیاد در نتیجه ناگواری اوضاع مشت بوسیله خودکشی زدند. افراد بدون متابعت کویت که بوسیله انباشتگی "البدون" معروف هستند جمعیتی زیاد از ۱۰۰ هزار تن را تشکیل می دهند و از بسیاری از حقوق اجتماعی خویشتن محرومند.

شریک کنندگان در تجمعات اعتراضی با گلایه از وخامت اوضاع، خواستار سازش تزیین آموزشی، نوسازی بیمارستان ها، توقف پارتی بازی و فساد، گذشت محکومان سیاسی، جلوگیری از تباره به آزادی بیان، حل مشکل بیکاری و مبارزه با شورش شده بودند.
  • ۹۸/۰۸/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی