کتونی

دکتر بشیر خالقی  بوسیله ایرنا گفت: وضعیت عرضه خدمات درمانی در مملکت بهداشت و درمان درون کشور به خصوص در حوزه استفاده از پزشک اشتراکی با چالش جلوه گر شده است.

وی اظهار کرد: درحالی که درون برخی از مناطق با هبوط پزشک رک هستیم درعین حال در فدایی مناطق سرزمین کثرت پزشکان خویشتن جریان ساز شده است.

پاسبان مردم خلخال و کوثر در کمیسیون شورای اسلامی بابیان اینکه توزیع عادلانه پزشک بهینه راهکار برای انتظام اصولی خدمات رسانی به بیماران درون حوزه بهداشت و درمان است، اضافه کرد: افزایش تعداد پزشک به نحو احسن درون سرزمین ایفا شده اما داخل توزیع و پراکنش آنها با شاق مواجه هستیم.

او گفت: معضل لیس ماندگاری کامل مدت پزشکان در مناطق محروم نیازمند پژوهش و بررسی است تا بتوان راهکاری منطقی در خصوص رفع گوهر ای معضل و نیز هبوط پزشک در مناطق کمینه برخوردار معین کرد.

وی اعتراف کرد: بهینه راهکار برای رفع خلاء نزول پزشک فنی این است که پزشکان در مناطق محروم از سهیمه مردمان استخدام استفاده کرده و سه گانه مقابل زمان یادگیری درون منطقه ای که مدرک اخذ شده به بیماران خدمان درمانی ارایه دهند.

خالقی افزود: بسیاری از مردم مطالبه پزشک متخصص از مسئولان مناطق خویشتن دارند بنابراین بهترین راهکار این است که سهیمه بومی برای ورود به عرصه تخصص پزشکی بخاطر پزشکان اهل تو نظر گرفته شود تا بتوان خدمات پزشکی در حوزه تداوی را تخصصی تیز کرد.

تن کمیسیون بهداشت و علاج مجلس با پیش روی اینکه دایرکردن مطب برای بسیاری از پزشکان عمومی صرفه اقتصادی ندارد تاکید کرد که باید در این زمینه همچنین چاره جویی شود.
  • ۹۸/۰۴/۱۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی